Pagina 1 van 2
chinese 110cc quads, geschikt voor verhuur of niet?
Geplaatst: di 06 feb, 2007 23:51
door retep40
Hallo allemaal, Ik zit er over te denken om miniquads te gaan verhuren
op kleine evenementjes, en dan op een klein afgezet cirquitje voor
kinderen van plus minus 6 t/m 14 jaar. Ik wil hier niet teveel geld aan
uitgeven want voor hetzelfde geld loopt het niet, en dan is elke cent voor
een dure quad teveel, en daarom zat ik toch te denken aan van die goedkope
chinese quads, en dan die 110cc modellen. ( jullie weten wel, dezelfde als
die van italbike, maar dan zonder peperdure italbike stickers, zodat ze
nog maar de helft kosten)
De reden dat ik voor 110cc kies, is omdat ze net zo duur zijn als een 50cc
of 70cc tweetakt, en lijkt het me beter om een zwaardere motor te hebben
dan nodig, want hoe sterker de motor, hoe minder het te lijden heeft,
en maakt een 4takt minder herrie.
Ik weet wel dat dat chinese spul niet zo geweldig is, maar voor de verhuur
worden ze zowiezo afgeregeld op een 25 tot 30kmh, en schat ik dat een kind
tot 14 jaar niet meer weegt dan 60kg, dus van zwaar belasten is ook geen sprake,
en wordt er alleen op vlakke ondergronden greden, dus ook hier geen belasting
op het frame en schokbrekerwerk, en geen gekke capriolen zoals jumpen en weet
ik veel allemaal, en de vraag is dan ook, zouden deze quads dan toch geschikt kunnen
zijn voor hetgeen wat ik er mee van plan ben?
Geplaatst: wo 07 feb, 2007 07:57
door mikebike
Grote pruttelzooi die dingen
,allemaal omsmelten tot honkbalknuppels en Chinesen mee in elkaar meppen..vorige week Zondag een echte Italbike opgehaalt,nadat ik Zaterdag mijn zoontjes Suzuki LT50 verkocht had,ik dacht een 4-takt,lekker rustig,maar wat een barrel..ziet er niet uit(voor een verhuur bedrijfje?ziet er toch niet proffesioneel uit
,een Suzuki/Yamaha ziet er pas uit of je het echt goed aanpakt.)Begint al dat mijn zoontje van 4 niet bij de hendels kan komen,is voor grote mensen gemaakt(met kolenschoppen)en na 1xrijden(6xvastgezeten,bodemvrijheid is maar 2 cm
Suzuki ging hij overal doorheen),ff afspuiten,en de volgende dag overal al roest op
,kappen eraf gehaald,om het nader te bekijken(wat een dunne kapjes,snij er zo mijn hand mee open
)en de kabelboom is er ook van 10 meter afstand opgemikt
,sloddig..alles netjes vastgezet en goed geleid,liep die niet meer,carburatuur liep toen over van op zijn kant zetten..carburatuur eronder weg geschroeft,ALLES onder de benzine in de garage,en stinken..er zit geen benzinekraantje op
,en de benzineleiding is keihard,kun je niets mee..nieuwe slangen,en een kraantje gekocht,en inelkaar gezet,en het bedrijf gebeld of die niet terug kon,kon wel moest wel wat van het geld laten vallen(75euro)ok dacht ik,ben ik er ook van af..daar aangekomen,moeilijk moeilijk,125 euro laten vallen
..ok,ik ben al blij dat ik er vanaf was,en haastig weer opzoek gegaan naar een echte Suzuki LT50,zoontje weer blij,ik weer blij
Kortom,blijf van die pruttel af
gr mike
Re: chinese 110cc quads, geschikt voor verhuur of niet?
Geplaatst: wo 07 feb, 2007 09:18
door Timme
retep40 schreef: ...dus van zwaar belasten is ook geen sprake,
en wordt er alleen op vlakke ondergronden greden, dus ook hier geen belasting
op het frame en schokbrekerwerk, en geen gekke capriolen zoals jumpen en weet
ik veel allemaal...
Tot je verhuurd aan het een of ander familiefeestje en nonkel Fons heeft een glaasje te veel op...
Geplaatst: wo 07 feb, 2007 14:42
door retep40
mikebike schreef:Grote pruttelzooi die dingen
,allemaal omsmelten tot honkbalknuppels en Chinesen mee in elkaar meppen..vorige week Zondag een echte Italbike opgehaalt,nadat ik Zaterdag mijn zoontjes Suzuki LT50 verkocht had,ik dacht een 4-takt,lekker rustig,maar wat een barrel..ziet er niet uit(voor een verhuur bedrijfje?ziet er toch niet proffesioneel uit
,een Suzuki/Yamaha ziet er pas uit of je het echt goed aanpakt.)Begint al dat mijn zoontje van 4 niet bij de hendels kan komen,is voor grote mensen gemaakt(met kolenschoppen)en na 1xrijden(6xvastgezeten,bodemvrijheid is maar 2 cm
Suzuki ging hij overal doorheen),ff afspuiten,en de volgende dag overal al roest op
,kappen eraf gehaald,om het nader te bekijken(wat een dunne kapjes,snij er zo mijn hand mee open
)en de kabelboom is er ook van 10 meter afstand opgemikt
,sloddig..alles netjes vastgezet en goed geleid,liep die niet meer,carburatuur liep toen over van op zijn kant zetten..carburatuur eronder weg geschroeft,ALLES onder de benzine in de garage,en stinken..er zit geen benzinekraantje op
,en de benzineleiding is keihard,kun je niets mee..nieuwe slangen,en een kraantje gekocht,en inelkaar gezet,en het bedrijf gebeld of die niet terug kon,kon wel moest wel wat van het geld laten vallen(75euro)ok dacht ik,ben ik er ook van af..daar aangekomen,moeilijk moeilijk,125 euro laten vallen
..ok,ik ben al blij dat ik er vanaf was,en haastig weer opzoek gegaan naar een echte Suzuki LT50,zoontje weer blij,ik weer blij
Kortom,blijf van die pruttel af
gr mike
Je spreekt hier van 2 cm bodemvrijheid en van 6 x vastzitten, maar als je mijn verhaal gelezen had,
had je geweten dat ik er nietmee in de blubber ga rijden, maar slechts op vlake verharde
ondergronden. Ik zet dan een baantje uit van +- 15x 10 meter, en dat was het dan.
Verder snap ik best dat het kwalitatief geen hoogstandjes zijn, maar als het dan zo ontzettend slecht
spul is, snap ik het niet dat ze toch met honderden tegelijk verkocht worden. Die handelaren moeten
dan toch knettergek worden van ontevreden klanten, en dan zou men toch massaal terug gaan met
die dingen, en zou er binnen de korste keren geen chinees meer te koop zijn, en dat is toch niet het
geval, dus wat is nou waar en niet waar?
Ik snap best dat een suzuki of yamaha dan een betere keus is, maar voor dat geld dat ze kosten,
kan ik 5 chinese quads kopen, dus ipv 300 euro pst. zou ik nou 1500 p. st. moeten uitgeven
en dan ben ik bij 5 quads 7500,- euro kwijt ipv 1500,- en dan is het al niet meer terug te verdienen.
Het was dan ook de bedoeling om er 1 of 2 seizoenen mee te doen, en ze dan weer te verkopen
en vervolgens weer nieuwe te kopen, en een seizoen betekend in dit verhaal 10 tot 20 middagen
van 4 uur per dag rijden, met alleen kinderen tot een jaar of 14 die dan slechts 25 tot 30 kmh rijden,
dus is de vraag, zouden ze daar tegen kunnen, of is het nou zo'n ontzettende troep dat men zelfs
dat nog afraad?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Angezien ik hier nieuw ben kan ik geen 2e antwoord binnen 24 uur geven in hetzelfde topic,
vandaar ik het maar even zo doe
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Timme schreef:retep40 schreef: ...dus van zwaar belasten is ook geen sprake,
en wordt er alleen op vlakke ondergronden greden, dus ook hier geen belasting
op het frame en schokbrekerwerk, en geen gekke capriolen zoals jumpen en weet
ik veel allemaal...
Tot je verhuurd aan het een of ander familiefeestje en nonkel Fons heeft een glaasje te veel op...
Nou, ik verhuur ze niet op familiefeestjes, en sta ik er zelf bij, en dan moet nonkel fons
maar eens proberen om op mijn spul te stappen. (gaat niet gebeuren dus)
Geplaatst: wo 07 feb, 2007 15:16
door Ralph
Mike geeft alleen wat voorbeelden, beetje dimmen jij!
Ik heb genoeg problemen over die dingen gehoord, waaronder hier op het forum. Ik zou mijn handen er nooit aan branden. Waarom koop je niet eerst 1 stuk, ga je die testen en besluit dan later of je het doet of niet?
Geplaatst: wo 07 feb, 2007 15:27
door WJB#222
koop een paar suzuki lt80's 2 de hands
in belgie zit al iemand die hetzelfde doet al jou maar dan met lt50,lt80,kfx700
Geplaatst: wo 07 feb, 2007 16:09
door Ralph
2e hands zijn die LT80's wel te vinden, het is 1x een dure aanschaf maar dan heb je ook wat.
Geplaatst: wo 07 feb, 2007 16:52
door Twan #33
zeg dat duur op markplaats enz staan ze voor 1500 euro stuk 2e hands
Geplaatst: wo 07 feb, 2007 16:54
door SlOoT
Afblijven van die zooi.
Wij hebben er ook 1 nieuw gekocht voor 899 euro. Na 30 minuten rustig rond rijden op een industrie park was de pret al voorbij.
Alles wat je maar kan bedenken gaat kapot aan zo'n ding.
Geplaatst: wo 07 feb, 2007 17:38
door peterrrrr
zzon ding is leuk voor mense die niet veel geld aan een quad wil uitbesteden. italbike is nog niet zon egt slecht ding vind ik persoonlijk. heb er hier een gehad om beetje te onder houden. heb er zelf mee gereden en zijn best lache qaudjes. maar je moet er niet mee gaan crosse, zijn leuk voor op een plak gras te rijden of op de oprit. maar niet voor verhuur. dan gaan mensen volgas rijden. en kijken nergens na.
Geplaatst: wo 07 feb, 2007 18:21
door mikebike
@ retep40..je bent er al uit,zo te lezen..vanwaar deze berichten hier dan,als je het toch al wel weet?
Je zoekt bevestiging hier,maar dat krijg je hier toch niet voor die Chinese prut dingen,wil je een beetje serieus spul,moet je echt dieper in de buidel tasten(LT80`s bv),maar brengen bij verkoop ook weer meer op..
De Italbike`s zijn ook geen haar beter dan die zonder de Italbike stickers,ook in de brand ermee,die zogenaamde dealers zijn ook geen motorzaken volgens mij maar gewoon gasten die een centje bij willen pakken zonder te weten wat het inhoud,iedereen kan dealer worden ervan als je ze belt..
Die pruttel wordt denk ik door mensen gehaalt die er op het asfalt een paar keer mee rijden en dan komt die in de hoek van de schuur.
Geplaatst: wo 07 feb, 2007 21:42
door retep40
Ralph schreef:Mike geeft alleen wat voorbeelden, beetje dimmen jij!
Dimmen? Ik geef gewoon maar op een normale manier antwoord hoor!
Verder heb ik duidelijk omschreven wat het plan is,
en dat was in het kort: afgeregelde mini quads voor kinderen
op vlakke ondergrond, en dan heeft het geen zin om voorbeelden
over beschonken nonkels, in de blub vastzittende quads,
en mensen die er plankgas mee gaan rijden bij te gaan halen,
want dat heb ik niet omschreven.
Wat mij verder nog wel zou willen weten is dat wie die man is die
met die merk quadjes in de verhuur zit, want ik ben benieuwd
waar hij die dingen verzekerd heeft gekregen.
Ik had mijn verzekering van de week eens gebeld, en die belde
vandaag terug met de mededeling dat hij nog geen maatsschappij
heeft gevonden die bereid is om die quads voor de verhuur te verzekeren.
De vraag is dan ook of iemand daar een adres van weet of een site?
Geplaatst: wo 07 feb, 2007 21:51
door WJB#222
park molen heide in belgie
maar volgens mij zijn die dingen ook niet verzekert want het is op eigen risico
Geplaatst: wo 07 feb, 2007 22:27
door retep40
banshee rijder schreef:park molen heide in belgie
maar volgens mij zijn die dingen ook niet verzekert want het is op eigen risico
Zo, da's dan wel vet risico nemen, want stel dat er iemand uit de bocht vliegt of zo
en wat breekt, dan heb je de poppen aan het dansen, en dan helpt een bordje
met ''voor'' eigen risico'' ophangen ook niks, want daar ben je juridisch niet mee gedekt.
In elk geval wacht ik even wat mijn agent nog te zeggen heeft, en als het niet verzekerd
kan worden, ga ik vragen of electro quads dan wel te verzekeren zijn, want
zonder verzekering werken begin ik niet aan. Trouwens, ik denk dat geen een evenement
je in huurt als je niet verzeker bent, want dan zijn zij aansprakelijk, en daar zullen ze hun
vingers niet aan willen branden.
Geplaatst: wo 07 feb, 2007 22:32
door WJB#222
meschien zijn ze wel verzekerd maar dat weet ik niet he