Pagina 1 van 1
Honda 2takt
Geplaatst: wo 14 feb, 2007 18:28
door Severance
Gegroet,
Aangezien dat hier toch heel wat motorische kennis aanwezig dacht ik het hier eens te vragen
Ik was van plan om binnenkort een Honda cr250r uit 2003 aan te schaffen maar zijn deze motorblokken goed betrouwbaar? Kheb al op internet rondgezocht maar omdat overal wat anders staat
na hoeveel uur zou je de zuiger ervan moeten vervangen, aannemend dat dit mijn eerste 2takt motor is en ook alleen hobbyritten zal gaan maken.
Is er ook veel meer onderhoud aan een 2takt dan een 4takt?
En hoeveel pk zon 250cc motor heeft?
Mvg
Re: Honda 2takt
Geplaatst: wo 14 feb, 2007 19:01
door Frank MB
Severance schreef:Gegroet,
Aangezien dat hier toch heel wat motorische kennis aanwezig dacht ik het hier eens te vragen
Ik was van plan om binnenkort een Honda cr250r uit 2003 aan te schaffen maar zijn deze motorblokken goed betrouwbaar? Kheb al op internet rondgezocht maar omdat overal wat anders staat
na hoeveel uur zou je de zuiger ervan moeten vervangen, aannemend dat dit mijn eerste 2takt motor is en ook alleen hobbyritten zal gaan maken.
Is er ook veel meer onderhoud aan een 2takt dan een 4takt?
En hoeveel pk zon 250cc motor heeft?
Mvg
Honda is top
en als je hobbyritten rijd, maar dan wel 90% offroad dan zou je zuiger denk ik wel een jaar mee moeten kunnen. Zolang rijden ze er bij mij in de buurt mee. Als je wat meer gas geeft dan zou ik gewoon voor de zekerheid elk half jaar eens kijken of er iets vervangen moet worden. En 2 takt moet je alleen geregeld olie verversen en altijd met dezelfde goede mengolie rijden.
De motor heeft een 55 a 60 pk. Alleen is dit niet te vergelijken met een 4 takt motor. Als je alle pks wil benutten dan moet je altijd volgas en bovenin toeren blijven rijden.
Geplaatst: wo 14 feb, 2007 19:18
door Severance
Thx voor het snelle antwoord
maar na jaar vervange ligt eraan hoevaak je rijdt neem ik aan.
In de zomer rij ik gemiddeld toch vrij veel uurtje of 5 6 per week.
bij echt wedstijd rijden heb ik gelezen dat je hem om de 25 uur moet vervangen bij een 125! Maar hoe zit dan dan bij een 250cc en ik rij denk ik ook lang niet altijd voluit mischien 40% van de tijd.
Geplaatst: wo 14 feb, 2007 19:21
door epix no-fear
als je echt wedstrijden rijd hoe ik dit aan voor 2takt crossblokken:
80cc is om de 8 uur vervangen
125cc is om de 15 uur vervangen
250cc is om de 25 uur vervangen
en 500cc om de 50 uur dit omdat een 500 minder toeren maakt dan bovenstaande modellen
Geplaatst: wo 14 feb, 2007 19:42
door Severance
als je echt wedstrijden rijd hoe ik dit aan voor 2takt crossblokken:
80cc is om de 8 uur vervangen
125cc is om de 15 uur vervangen
250cc is om de 25 uur vervangen
en 500cc om de 50 uur dit omdat een 500 minder toeren maakt dan bovenstaande modellen
ik neem aan dat je bedoelt zuiger vervangen?
en bij zo wedstijden rijden om de hoeveel uur motorolie vervangen? (versnellingsbakolie)
Geplaatst: wo 14 feb, 2007 20:09
door Vyrena
Om de wedstrijd bij mijn 500. Slijt best daarbinnen
Olie dan he
Geplaatst: wo 14 feb, 2007 22:46
door Severance
Een kamaraad van mij op zijn GasGas mc250 vernieuwt zijn motorolie om de 10u en zuiger om de 40 uur bij normaal hobbyrijden.
Zou ik dit ook kunnen aanhouden op een Honda Cr250r of eerder olie/zuiger verwisselen?
Geplaatst: do 15 feb, 2007 19:33
door Frank MB
Vyrena schreef:Om de wedstrijd bij mijn 500. Slijt best daarbinnen
& severance: als jij wat meer rijdt dan zou ik gewoon het schema een beetje van yamaha tri-z aan houden dan zit je zeker goed.
Geplaatst: do 15 feb, 2007 20:13
door spoor!
wij vervingen de zuiger rond de 35 uur(125 2 takt yamaha), ik zou daar geen risico mee nemen! Bij een 250 zou ik de zuiger zeker om de 50 uur vervangen
Geplaatst: do 15 feb, 2007 21:34
door Severance
hehe kijk zoiets bedoelde ik nou
iedereen zegt wat anders en snap er dus helemaal nix van wat nou goed is
bij normaal hobby rijden.
hoeveel uur zuiger vervangen?
hoeveel uur olie verversen?
Geplaatst: do 15 feb, 2007 22:14
door biestig
Iedereen zegt iets anders omdat iedereen ook anders rijdt... Bij een tweetakt voelt ge meestal wel al ongeveer wanneer ge uwe zuiger moet vervangen aan uwe kickstarter, de compressie verdwijnt en de kick krijgt ge veel gemakkelijker naar beneden...
De olie da's gewoon nie lang mee wachten en op veilig spelen, elke rit checken en goed op tijd gewoon vervangen.
En ne honda kan normaal toch wel wa verdragen ( de hele oude modellen toch, gewoon onverwoestbaar!)
Geplaatst: do 15 feb, 2007 23:10
door spoor!
de compressie verdwijnt sowieso snel vergeleken met als je net een nieuwe zuiger hebt
maar je kunt het wel voelen maar je hoeft toch niet meteen een andere zuiger te monteren als de kickstarter iets lichter gaat?
Geplaatst: vr 16 feb, 2007 15:35
door biestig
Neen da nie, zo bedoelde ik het ook nie, maar ge voelt da normaal wel als de zuiger begint te verslijten...
Geplaatst: vr 16 feb, 2007 17:59
door Vyrena
Ik had het over de olie he, zuiger vervangen om de wedstrijd is wel heel erg onlogisch he