Pagina 1 van 1

kfx-400 / ltz-400

Geplaatst: vr 16 feb, 2007 19:54
door quadrie
Na het inbouwen van een dynojet kit en een uitlaatsysteem krijg ik mijn quad niet mooi lopend bij hoge toeren. Het is een kfx-400 (kawa) en deze is omgebouwd door kl in italie voor type goedkeuring. Tijdens het vervangen van de uitlaat trof ik een bus aan in de uitlaat om het vermogen terug te brengen. Na het opbouwen van deze spullen gaat hij als een raket alleen bij hoge toeren lijkt het alsof hij begrenst is en houd hij in. Hierdoor ben ik alles gaan overzetten (bobine,cdi carburatie,ontsteking,etc.) van een originele kfx om de storing te vinden. Ook heb ik de klepspeling gemeten en die was ok. Wat kan deze italiaanse firma nu nog meer hebben gedaan om het vermogen terug te brengen van deze quad want ik denk dat er nog ergens iets aan gedaan is maar ik zou niet weten wat. :|

Geplaatst: ma 19 feb, 2007 20:44
door den dj
Heb je je sproeiers in de carbu aangepast of zijn deze hetzelfde gebleven?

Geplaatst: ma 19 feb, 2007 21:09
door quadrie
Deze zijn ook aangepast... Heb met iemand van Suzuki gesproken en deze man denkt deze quad begrenst is dmv. andere nokkenassen. In sommige landen in de eu worden quads begrenst dmv. aangepaste nokkenassen.

Geplaatst: ma 19 feb, 2007 21:13
door FOR FUN
Dat is de eerste keer dat ik daar iets van hoor :shock: ,zou mij sterk verwonderen.

Geplaatst: di 20 feb, 2007 13:32
door davyrox
Hoe kan een quad nu begrenst worden op zijn nokkenas? Het enige dat anders kan zijn is de graden enzo van de nokkenas.

Maar verklaar is nader: Op hoge toeren houd hij in? Ist echt een begrenzing dat je hoort?

Geplaatst: di 06 mar, 2007 21:41
door quadrie
een begrensd nokkenas schijnt dusdanig te zijn aangepast dat de timing van de exit valves iets anders loopt dan bij een correct nokkenas. Daardoor kan het motorblok niet optimaal lopen en werkt dit als een begrensing van het toerental.

Geplaatst: wo 07 mar, 2007 09:47
door Fré
controleer je nokkenassen eens, you never know...

Geplaatst: wo 07 mar, 2007 16:55
door quadrie
Deze hebben we gecontrolleerd en de spelingen zijn prima in orde... Het gaat in dit geval om de vorm van de nok en die is moeilijk te controlleren denk ik...

Geplaatst: wo 07 mar, 2007 19:23
door Fré
is de timing ook goed? trek anders eens een foto van voor en van achter, en ook van de nok, zo goed mogelijk dat ik het profiel kan zien, dan trek ik een foto van mijn nokken, en kunnen we vergelijken. Ook de stempels op de nokken zou ik eens willen zien.
Ik zou het sterk vinden dat die anders zijn, maar je weet maar nooit he.

afstellen carburator kfx 400

Geplaatst: zo 11 mar, 2007 14:01
door bruno monteyne
hallo, ik rijd met een kfx400 en heb een dynojet kit geinstalleerd maar ik weet niet goed welke sproeier ik best steek,ik heb ook de naald vervangen en luchtfilter. Mijn einddemper is er een van fp, kan mij hier iemand mee helpen? alvast bedankt.

Geplaatst: zo 11 mar, 2007 19:50
door Teunie
Misschien is de afstelling niet helemaal optimaal waardoor hij slecht loopt in hoge toeren.
Weet je trouwens zeker dat je niet in de begrenzer zit?
Heb al meer mensen gehoord die zeggen "dat ding trekt niet door" en dan gewoon doodleuk in de begrenzer zitten hakken :afgestudeerd:

Re: afstellen carburator kfx 400

Geplaatst: wo 14 mar, 2007 16:38
door quadrie
bruno monteyne schreef:hallo, ik rijd met een kfx400 en heb een dynojet kit geinstalleerd maar ik weet niet goed welke sproeier ik best steek,ik heb ook de naald vervangen en luchtfilter. Mijn einddemper is er een van fp, kan mij hier iemand mee helpen? alvast bedankt.

Als je een kit hebt gemonteerd en alleen de einddemper moet je ook het snorkeltje verwijderen dat op de luchtfilter zit. Je moet dan gewoon aanhouden wat de beschrijving zegt. Ik meen dat je dan sproeier 140 of 144 moet monteren maar dat zou je even moeten proberen... Groetjes