Pagina 1 van 1
Reparatie banden onderweg ?
Geplaatst: vr 23 feb, 2007 20:22
door quadmanerik
Hallo rijders,
Ik zou graag weten wat het beste is om mee te nemen naar Spanje voor de 6-daagse rit.
Een reservewiel met band, reparatieset of iets dergelijks?
Hoe repareren jullie een lekke band onderweg ?
Groetsels Erik,
Geplaatst: vr 23 feb, 2007 20:33
door OpticalNicolas
van die dinges, zouk nie wete, daar zulle nog wel andere antwoorden opkomen
ma van terewoordig heb je van dat 'slijm', moet je op voorhand in je wiel doen en dan dicht dat kleine gaajtes, als hij lek wordt, ook het je al tire balls (hoop dat ik het goed schrijf), dat zijn ballen die je in je wiel steektstuk of 6per wiel dacht ik en die zouden dan je wielen 'opgeblazen' houden als hij lek rijd.
en een reparatie set is nie zo groot die kan in je rugzak of cargobox (als je die hebt).
Geplaatst: vr 23 feb, 2007 21:58
door Alfredo
Water noodles zijn daar perfect voor: kost weinig, weegt bijna niets en is toch effectief.

Geplaatst: za 24 feb, 2007 10:07
door quadmanerik
Alfredo schreef:Water noodles zijn daar perfect voor: kost weinig, weegt bijna niets en is toch effectief.

Prop je die "noodles "in de band of zo ?
Geplaatst: za 24 feb, 2007 10:22
door Dubois
Met deze kit kan je al verder. Makkelijk in gebruik en gemakkelijk mee te nemen.

Geplaatst: za 24 feb, 2007 12:13
door Teunie
Ik zou zowieso een binnenband nemen, dan kunnen je banden al heel wat meer hebben!
En verder reparatiekitje meenemen + pompje om de band op te pompen

Geplaatst: za 24 feb, 2007 14:27
door PeRReWePS
Dat van de binnenband is waar of natuurlijk de Tireballs (alleen wel een stuk duurder)
Kolpin heeft 2 leuke reparatie setjes zag ik om mee te nemen.

Geplaatst: za 24 feb, 2007 16:06
door karl
Teunie schreef:Ik zou zowieso een binnenband nemen, dan kunnen je banden al heel wat meer hebben!

Dat zie ik niet zo,en als je dan lek rijd moet je al de buitenband afnemen om de binnenband te repareren,
Gewoon zonder binnenband,en dan een reparatiekit,
ofwel een prop in het lek,ofwel een spuitbus in de band spuiten dan staat ie ook direct terug op spanning.
Bij de meeste ripairkits zit er ook een C02 capsule bij en hier kun je band ook mee oppompen ofwel een goede fietspomp.
Geplaatst: za 24 feb, 2007 16:07
door BULLET-PROOF
Dubois schreef:Met deze kit kan je al verder. Makkelijk in gebruik en gemakkelijk mee te nemen.

dat heb ik ook altijd bij me ja idd heel handig

Geplaatst: za 24 feb, 2007 16:29
door OpticalNicolas
porshe(geloof ik) gebruikt geen reserve band, maar een bus met schuim, rijd je lek word de band vol schuim gespoten.
Geplaatst: za 24 feb, 2007 16:41
door airwolf
OpticalNicolas schreef:porshe(geloof ik) gebruikt geen reserve band, maar een bus met schuim, rijd je lek word de band vol schuim gespoten.
ja das juist maar niet aleen porsche gebruikt dit
sommige mercedesen en bmw's gebruiken het ook!
Geplaatst: za 24 feb, 2007 16:54
door Dubois
Schuim spuiten in de banden is maar een tijdelijke oplossing, en ben je verplicht van de band te vervangen want die is achteraf niet meer te herstellen. Het schuim vervormt zich na een tijd maar blijft in de band zitten.
Geplaatst: zo 25 feb, 2007 11:14
door Teunie
karl schreef:Teunie schreef:Ik zou zowieso een binnenband nemen, dan kunnen je banden al heel wat meer hebben!

Dat zie ik niet zo,en als je dan lek rijd moet je al de buitenband afnemen om de binnenband te repareren,
Gewoon zonder binnenband,en dan een reparatiekit,
ofwel een prop in het lek,ofwel een spuitbus in de band spuiten dan staat ie ook direct terug op spanning.
Bij de meeste ripairkits zit er ook een C02 capsule bij en hier kun je band ook mee oppompen ofwel een goede fietspomp.
Aangezien quadbanden tubeless zijn lopen ze al leeg als er een steentje tussen de band en de velg zit.
Met een binnenband voorkom je wat dit betreft dus veel miserie.
Geplaatst: wo 14 mar, 2007 17:23
door yamaha_764
Dat schuim is inderdaad maar een tijdelijke opslossing, je krijgt het er niet uit. Je moet dan je hele band eraf snijden en maar hopen dat je velg niet beschadigd...
Geplaatst: wo 14 mar, 2007 18:08
door quadmanerik
Ik ga denk ik voor de reparatieset, neem een reserve voor, en achterband mee die in de volgwagen gaan. En 1 binnenband. Daarbij wat setjes luchtpatronen. En een beetje geluk. Als je de wang van de band stukrijdt heb je natuurlijk weer niets aan de reparatieset. Maar hopen dat dat niet gebeurt in September in de Sierra Nevada bij 40 graden.
