Pagina 1 van 2
tuning
Geplaatst: ma 26 feb, 2007 22:06
door tomster
hallo ,
zou iemand mij kunnen zeggen hoe vlug een raptor 660 rijdt met een volledige fp lijn +een dynojet kit +
een k&n luchtfilter en of die in 1ste 2de en zelfs in 3de omhoog gaat zoals ik gehoord heb ?
Die van mij gaat maar 115kmph en gaat enkel in 1ste vanzelf omhoog ( is dit normaal ? )
Geplaatst: ma 26 feb, 2007 23:10
door Rappy 660
hoe rap hij gaat met nie setup weet ik niet.
maar origineel gaat hij idd maar 115 en maar in 1ste van de grond
ciao
Geplaatst: di 27 feb, 2007 19:42
door tomster
dan heeft alles wat ik gekocht heb voor niets geweest !
toch bedankt
moest iemand anders het weten ?
Geplaatst: di 27 feb, 2007 20:09
door Robby
Rappy 660 schreef:hoe rap hij gaat met nie setup weet ik niet.
maar origineel gaat hij idd maar 115 en maar in 1ste van de grond
ciao
das kwestie van niet geoefend te zijn... pak maar 2e en 3e ook
Geplaatst: di 27 feb, 2007 20:44
door gareth
2e versnelling lukte het ook bij mijn standaard raptor.
3e versnelling met een beetje gewicht naar achter ook wel.
Liep 130 km/h op de teller van me maten op de motor.
125 km/h op me eigen teller, maar bleef dan ook niet lang door douwen in die hoge toeren.
Een keer effe die hoge toeren aan tikken en dan weer af laten zaken, want wil geen brokken.
Geplaatst: wo 28 feb, 2007 07:41
door vanpee jelle
andere tandwiel verhouding steken ik heb 14 vooraan en 38 achteraan +white brother uitlaatlijn en filter van outerwear gaat als een speer en komt tot in derde van de grond
Re: tuning
Geplaatst: wo 28 feb, 2007 11:39
door fastrogeke
[quote="tomster"]hallo ,
zou iemand mij kunnen zeggen hoe vlug een raptor 660 rijdt met een volledige fp lijn +een dynojet kit +
een k&n luchtfilter en of die in 1ste 2de en zelfs in 3de omhoog gaat zoals ik gehoord heb ?
Die van mij gaat maar 115kmph en gaat enkel in 1ste vanzelf omhoog ( is dit normaal ? )
hoi.volgens mij zal hij door een andere uitlaat en een dynojet kit niet harder gaan lopen.volgens mij wordt hier je trekkracht al1 maar mee verhoogd.je zou zoals vanpee jelle al zei je tandwielen kunnen veranderen.voor groter is meer topsnelheid maar minder trekkracht.maar dit compenseert die uitlaat en die dynojet kit wel weer.
grtjs fastrogeke
Geplaatst: wo 28 feb, 2007 12:39
door ~JoAcHiM~
Hij kan wel wat sneller gaan, want standaard geraak je niet aan de begrenzer. Met meer kracht geraak je dus hoger in toeren en dus wat sneller.
Met mijn kfx400 zat ik standaard aan 116km/h tegen de toerentalbegrenzer. Na een complete tuning incl bigbore kit met veel pk's winst ging hij dus geen enkel km/h rapper want toerentalbegrenzer verandert niet (cdi standaard).
Wel was ik veel sneller aan de begrenzer
Geplaatst: wo 28 feb, 2007 13:37
door fastrogeke
hoi.ik snap dat je iets sneller gaat.maar dat zal 3 tot 4 km zijn.maar ik denk niet dat het een km of 10 tot 15 zal zijn.maar als je de tanwielen veranderd(voor groter of achter kleiner) zal da machine niet zo snel meer trekken waardoor je toerental iets zal zakken.als je dan tot aan de toerental begrenzer rijdt zal de topsnelheid hoger zijn als met de standaard tandwielen.toch
ik heb zelf een groter voor tandwiel op mijn 700 geplaatst.nu loopt hij iets harder en komt iets later aan zijn toerenbegrenzer.want als ik het goed heb wordt hij begrenst op zijn toeren en niet op de snelheid
Geplaatst: wo 28 feb, 2007 20:20
door ~JoAcHiM~
Daar heb je gelijk in. Enkele km's/h maar hij zal natuurlijk geen 150 gaan lopen zoals er hier beweren
Juist daarom i.v.m. het optrekken heb ik geen andere tandwielen gedaan om mijn quad. K'zit rap in hoge toeren maar kan het agressieve snelle optrekken niet missen...
Geplaatst: wo 28 feb, 2007 21:44
door fastrogeke
heerlijk he die trekkracht.maar wat ik wel een beetje raar vind is dat tomster er een andere uitlaat en een dynojet kit heeft gemonteerd en er niks van merkt.ik heb zelf een raptor 350 gehad.daar heb ik toen ook een fp uitlaat en een dynojet kit op gemonteerd.dat merkte je echt wel.dat ding liep als de brandweer.ff een vraagje aan tomster.is de quad opnieuw afgesteld na het monteren van die onderdelen.grtjs fastrogeke
Geplaatst: do 01 mar, 2007 17:23
door gareth
Die van mij liep 145 op 7800 toeren met 2 tandjes groter voor.
Geplaatst: zo 04 mar, 2007 00:33
door tomster
hallo
sorry jongens dat ik niet direkt gereageerd heb maar was een paar dagen weg .
wat bedoel je met goed afgesteld ?
ze hebben gewoon de sproeiers ingestoken zoals vermeld op de verpakking van de tovami dynojetkit
144/146 van sproeiers geloof ik als het dat is wat je bedoeld ?
GRTJS
Geplaatst: zo 04 mar, 2007 12:26
door AlfA
heb je nu alleen die jetkit, of ook al die andere mods?
Want alleen een jetkit heb je niet veel aan, die dient juist om terug een goeie mengverhouding te krijgen bij een niet-standaard quad.
Wil je echt sneller zal je toch je tandwielverhouding moeten aanpassen. Uitlaat/luchtfilter ga je vooral in trekkracht merken.
Erwin
Geplaatst: zo 04 mar, 2007 12:45
door Ketje #69
Als ge wa meer power wilt in uwe quad, één adres mensen. Doe hem ne keer binnen bij DBM zoals ik met de mijnen gedaan heb en nog vele anderen. Gaat met gemak omhoog in 1ste, 2de en 3de zonder moeite.