Pagina 1 van 1

tuning

Geplaatst: di 27 feb, 2007 19:17
door tomster
hallo,

zou iemand mij kunnen zeggen hoeveel een raptor 660 rijdt met een volledige fp lijn +dynojet kit + k&n
luchtfilter en of die normaal dan tot zelfs in zijn 3de omhoog gaat als je vol gas geeft ?
die van mij gaat maar 115kmph en gaat enkel in 1ste vanzelf omhoog , is dat normaal voor een 660 ?

Geplaatst: di 27 feb, 2007 19:43
door Quad racer
dat ligt ook aan jezelf

dat zelfde probleem heb ik ook
nja oke kheb dan wel niet zoveel mods
maar ik krijg hem ook alleen maar in zijn 1 op zijn achterste
in de 2 maar een beetje

dat ligt er maar net aan aan HOE je het doet met de ene methode lukt het wel en de ander niet

wat veel schijnt te helpen is om te staan en aan je stuur te trekken en tergelijker tijd gas te geven en snel met je achterste op het zadel gaat zitten/duwen

Geplaatst: di 27 feb, 2007 19:51
door tomster
ja maar hij gaat origineel ook in 1ste van de grond dus helpen die fp en dyno kit blijkbaar niet hé


ciao

Geplaatst: di 27 feb, 2007 19:59
door Lewis
Als je geen verschil voelt, staat hij echt niet goed afgesteld vrees ik.

Geplaatst: wo 28 feb, 2007 15:00
door tomster
dat kan !

maar is het wel zeker dat hij normaal in 2de en zelfs 3de omhoog gaat met zo een fp lijn en dynokit .
is er dan niemand die met een 660 rijd en dit allemaal opzitten heeft . ik zou dit echt graag weten ?

CIAO

Geplaatst: wo 28 feb, 2007 21:28
door quadzilla
Hallo,

Met je lijn die je er nu opgezet hebt zul je best een beetje verschil merken maar dit zal niet meer dan een pktje of 5 zijn mits goed afgesteld.
Als je echt omhoog wilt zul je toch iets meer aan moeten passen met name.
Ander nokkenas, hoge druk piston, andere carburateur om zo even een paar dingen op te noemen.
En dan ligt het ook nog aan je tandwiel verhouding kleinere tandwiel voor en grotere achter is meer trekkracht.
Grotere tandwiel voor en kleinere tandwiel achter is meer snelheid.

Geplaatst: wo 28 feb, 2007 21:31
door pierre
zowieso met een dyno jet die goed is afgesteld moet die omhoog in 2de, zonder problemen (enkel met volgas)

Geplaatst: do 01 mar, 2007 00:30
door Bartie
In 2de de neus naar omhoog laten gaan zou met jouw setup geen probleem mogen zijn.

Ik vrees dat hij niet goed staat afgesteld.

Geplaatst: do 01 mar, 2007 18:24
door tomster
bedankt voor de reakties, nu weet ik toch iets hé !

het zal misschien ook kunnen dat ik gewoon eens een andere piston moet steken want ik heb die quad
over 2j in okkazie gekocht en hij heeft waarschijnlijk nog nooit geen andere piston gekregen ( de quad is
van 2001 dus )
zou het dat kunnen zijn ?

thanks

Geplaatst: do 01 mar, 2007 19:10
door peet #77
staat gewoon niet goed afgesteld verder moet je niet zoeken volgens mij

ik PM u wel iets door

Geplaatst: do 01 mar, 2007 20:02
door tomster
thanks,

ik zou nog vanalles willen veranderen qua body maar ik weet niet of ik er nog goed zal aan doen
ik weet niet hoelang zo'n MOTOR meegaat van een 660 of zijn die niet kappot te krijgen ?

ciao

Geplaatst: do 01 mar, 2007 20:18
door tuumke
Alles is natuurlijk kapot te krijgen maar als je regelmatig olie ververst (goede olie), nieuwe luchtfilter steekt en weet hoe en wanneer je volgas kunt geven, dan gaat een Raptor blok waarschijnlijk het langst mee van alle blokken.
Als je gaat beginnen met andere nokkenas en hogedrukzuiger etc. dan win je een bom aan vermogen maar je gaat de levensduur van het blok aanzienlijk verkorten. Ik spreek uit ervaring :wink:

Geplaatst: do 01 mar, 2007 20:33
door tomster
ik ga niet beginnen met een andere nokkenas of zo, misschien enkel binnenkort een nieuwe piston
want hij verbruikt per 500km een liter olie dus er is zeker iets niet juist en aangezien hij van 2001 is
zal die wel eens mogen vernieuwd worden denk ik hé ?

grtjs

Geplaatst: do 01 mar, 2007 20:35
door tuumke
Dat klopt, als hij zoveel olie verbruikt kan je beter een nieuwe piston steken. Beter voorkomen dan genezen he :duimhoog:

Geplaatst: do 01 mar, 2007 20:41
door tomster
bedankt voor de informatie !