Pagina 1 van 1
Wat ik me afvraag
Geplaatst: wo 07 mar, 2007 16:16
door Evil Sheep
Waarom zie ik zo weinig Quads op de openbare weg?
Zijn deze zo moeilijk te berijden of is zijn ze alleen geschikt om off road te rijden?
En, nog nooit heb ik een quad op de snelweg gezien.
Geplaatst: wo 07 mar, 2007 16:19
door Twan #33
Quad is zeer goed te berijden op de weg, alleen moet de quad op kenteken staan en dat zijn de meesten niet af fabriek.
Ook zijn ze niet gemaakt voor de snelweg omdat het te lang achterelkaar in hoge toeren of snelheid rijden niet erg goed is voor de motor, het zijn ook geen snelheids duivels.
Geplaatst: wo 07 mar, 2007 16:22
door Ralph
Ze zijn ook best duur in vergelijking met wat je er mee kunt op de weg.
Geplaatst: wo 07 mar, 2007 16:34
door Twan #33
Dat ben ik niet helemaal met je eens, niet alle quads kosten 9000 of meer in de midden klasse is ook volop te vinden zeker 2ehands.
Kijk maar eens naar motoren daar zakt je de broek soms ook van omlaag als je ziet wat die kosten.
Geplaatst: wo 07 mar, 2007 17:27
door Ralph
Daar heb je wel gelijk in, er is ook wat goedkoper spul te vinden. Maar je kan er enkel een beetje mee over binnenwegen toeren, je zou niet zo snel als bij een motor hele afstanden gaan afleggen over de snelweg. Het blijft dus meestal bij recreatie en als je dan kijkt wat je er mee kunt dan is zo'n ding best duur. Er komen wel steeds meer quads met kenteken, hier in de buurt rijden er 3 of 4 stuks rond.
Geplaatst: wo 07 mar, 2007 17:59
door Dozo
Veel met kenteken zijn er niet.
Ik ken er in Rotterdam en omstreken een stuk of 7-8.
Daarintegen hebben bijna alle Belgische rijders wel een kenteken.
Het feit zit hem in dat het op kenteken krijgen van en Quad in Nederland tussen de 2500-3000 euro kost.
Daarintegen betalen onze zuiderburen een schijntje voor hun kenteken.
Ook een feit is om op de snelweg te rijden moet je wel je quad erop aanpassen en een groot hart hebben als je met 130 ff een randje sporing raakt wat de vrachtwagens hebben veroorzaakt.
Als je niet weet hoe, of je bent niet snel genoeg met reageren gaat het snel fout met alle gevolgen van dien.Doe je maar iets fout dan kan de dood
tot gevolg hebben.
waar je op de snelweg veel mee wint is defensief rijden
. veel afstand houden,gewoon stabiel rijden (rond de 95-100-105)geen nutteloze inhaalakties.
Altijd je verlichting aan (ik rij merendeels met grootlicht aan op de snelweg)
En goed overzien waar je je bevind op de weg ten opzichte van andere weggebruikers.
Ik rij zelf 90% op de weg en 10% is cross (GAS OP zal ik maar zeggen )
Als ik een lange rit maak worden er meestal 6-8 foto's van me gemaakt(handig he die fototelefoons)
Soms... heel soms "poseer" ik en maak dit
gebaar
Ik wacht nog op de dag dat ik een quad die in tegenovergestelde richting rijd mag groeten.
Geplaatst: wo 07 mar, 2007 18:07
door wally
ik rij ook wel eens op de snelweg. En ik heb er totaal geen last van. En wat een bullshit dat ze niet zo lang achter elkaar in toeren mogen rijden. Wat dacht je bijv. van ktm's in Dakar. ook 1 pittes die voluit gaan voor een paar uur achter elkaar.
Geplaatst: wo 07 mar, 2007 19:10
door Twan #33
enigste verschil is dat ze de motoren na dakar weg kunnen gooien
Geplaatst: wo 07 mar, 2007 19:20
door wally
en de xt660 ers, srz 660, xt 500, ktm 660/525, suzuki savage, muz scorpion. Allemaal dikke 1 pitters die niet anders zijn dan onze quads...