Pagina 1 van 2

tandwielverhouding 700r

Geplaatst: do 08 mar, 2007 23:46
door #21
Ik moet echt DRINGEND nieuwe tandwiel verhouding hebbe voor men 700r heb nog niet nagekeken welke verhouding er orgineel gemonteerd staat maar sinds ik lage profieltjes op men itp's gelegd heb ben ik toch wel een heel stuk van men snelheid kwijt nu zegt mijn dealer tege mij dat er nog geen nieuwe tandwielen op de markt zijn... denk ik daar het mijne van en is volgens mij zijn winst marge gewoon ni groot genoeg om zijn luie kont ff op te heffe en zenne boek te pakke ma mij ni gelaten khoop da jullie mij een oplossing kunne geven

Geplaatst: do 08 mar, 2007 23:48
door glen
origineel is dat 14-38

Geplaatst: vr 09 mar, 2007 04:32
door wally
als je de 3 mods hebt gedaan kan je voor 15-38 (heb ik ook) 15-36 (wordt de volgendevoor mij) of 16-38. dus keuze zat.

Geplaatst: vr 09 mar, 2007 06:59
door vanpee jelle
ga eens kijken op www.quadfun.be die zullen wel iets hebben ze zijn en volle groei en hebben een zeer goede site en service

Geplaatst: vr 09 mar, 2007 16:17
door Ralph
Die 15 tands tandwielen voor de Raptor 700 gaan als zoete broodjes hier :) 15-38 is wel een goede verhouding denk ik.

Geplaatst: vr 09 mar, 2007 20:08
door wally
15-38 met lage profil banden is eigenlijk nog te kort 15-36 of 16-38 zou ik doen.

Geplaatst: zo 01 apr, 2007 16:42
door HansH
Hoi,

Ik heb ook ITP velgen en Maxxis laag profiel banden.
Momenteel rij ik met 16 voor en 38 (dus standaard) achter.
Boven de 100 gaat de quad echter toch nog aardig in zijn toeren lopen.
Heb vorige week een 36 gehaald, ga deze komende week eens eropleggen. 700 heeft toch meer dan genoeg koppel.

Als je vooral op de weg rijdt zou ik minimaal gaan voor 16 voor en 38 achter.
Post binnenkort nog wel een berichtje hier hoe 16 x 36 bevalt.

Regel is zo'n beetje; 1 tandje voor = 3 tandjes achter.

Geplaatst: zo 01 apr, 2007 18:45
door jep
Ben je niet bang dat de ruimte tussen blok en tandwiel zo klein is met een 16 tands
Heb hem er zelf op gehad maar toch maar weer een 15 gestoken.

Geplaatst: zo 01 apr, 2007 19:01
door wally
haal je de geleider eraf, past ie wel

Geplaatst: zo 01 apr, 2007 19:03
door jep
Je bedoeld die rol zeker die had ik eraf gehaald maar ik bedoel de ruimte tussen tandwiel en carterdeksel
Die is erg krap

Geplaatst: zo 01 apr, 2007 19:44
door Dozo
Woeha wally je vroeg me vanmorgen of hij echt 140 liep met 15-36...
ben vanmiddag geklokt door een mercedes c36 AMG en die gaf idd netjes 140 aan op de teller :applaus: :crossercool:
Dus ben ongelooflijk in mijn nopjes :p :rock: :tongduim:
Heb wel weer mijn einddemper eruit getrokken :knikduim:

2 keer een race gedaan met een bombardier outlander 800 en beide keren heb ik um gekierd :crossercool: :tongduim:
De belg die eigenaar was was niet blij :applaus:
Iemand KOEKIE rijden noemen we dat hier :engel:

Geplaatst: zo 01 apr, 2007 19:54
door wally
hee ed, demper eruit is powercommander erin he. anders einde motorblok binnenkort.

Geplaatst: zo 01 apr, 2007 20:02
door Dozo
Okee, demper er weer in dus.
eerst de powercommander hebben.
heb alleen vandaag zonder gereden maar schroef hem er direkt weer in ...
Hij stinkt trouwens wel mega naar benzine in mijn uitlaat...
of zegt dat niets ..

Geplaatst: zo 01 apr, 2007 20:29
door HansH
Hi Jep,

16t is de grootst mogelijk maat voor.
Hoewel het inderdaad krap lijkt loopt de ketting netjes vrij langs zowel het carter als het zwarte plastic carterdekseltje. Ikzelf en bijvoorbeeld "Yammy the One" met zijn 700R rijden al meer dan een jaar met 16t. Jij geeft aan jouw 15t weer maar te hebben teruggestoken maar dat is met zekerheid dus niet nodig.

Echter, indien je 16t voor doet en achter de originele 38t laat zitten is de originele ketting hoogstwaarschijnlijk te kort. Dus of een nieuwe ketting, of een schakel erbij zetten.

Dozo,
Als jij met 15t x 36t 140 haalt dan moet je er haast de originele terreinbanden nog wel op hebben liggen of zie ik dat verkeerd? Altijd handig om de bandenmaat of omtrek te vermelden als het gaat om de combinatie tussen tandwielverhoudingen en snelheid.

Mooie quad heb je trouwens, en begrijp me a.u.b. niet verkeerd, maar die Zundapp / Kreidler knipperlichten ga je zeker op korte termijn vervangen... :D

Geplaatst: zo 01 apr, 2007 21:45
door Dozo
HansH schreef:Hi Jep,

Dozo,
Als jij met 15t x 36t 140 haalt dan moet je er haast de originele terreinbanden nog wel op hebben liggen of zie ik dat verkeerd? Altijd handig om de bandenmaat of omtrek te vermelden als het gaat om de combinatie tussen tandwielverhoudingen en snelheid.

Mooie quad heb je trouwens, en begrijp me a.u.b. niet verkeerd, maar die Zundapp / Kreidler knipperlichten ga je zeker op korte termijn vervangen... :D

Ja klopt de orginele dunlops nog ...
knipperlichten ...euhm geen idee nog, heb nog niets leuks gezien waarmee ik het zou willen vervangen.