Pagina 1 van 2

Soms stilvallen raptor 700?

Geplaatst: vr 16 mar, 2007 19:41
door witse man
Ik heb dus al een tijdje geleden een raptor700 gekocht, ben er zeer tevreden van juist als ik hem start als hij warm staat valt hij soms stil, ik heb een fp demper en geen powercommander mr dit zat er al op als ik hem gekocht heb. Heb stationair toerental ook al hoger gezet mr dit helpt niet! Het rare is dat ik het enkel heb bij het starten als hij warm staat, ik heb het nog nooit gehad als ik bv ergens aan de lichten sta te wachten op stasionair toerental. Mijn dealer zegt dat dit door de demper komt (dat hij minder tegen druk heeft) mr vind dat mr een rare uitleg. Voor de rest rijd hij echt zalig en is er niks mis mee, juist dat vind ik raar, kunnen jullie me helpen a.u.b.?

Geplaatst: vr 16 mar, 2007 20:17
door wally
koop maar heel snel een powercommander want daar licht het probleem. Hij staat te arm, en daardoor gaan ook je kleppen verbranden en dan ben je verder van huis.

Geplaatst: za 17 mar, 2007 19:32
door yves
mijn neef heeft ook een raptor 700. hij heeft ook een andere demper gezet. koopt hij dan ook beter een power comander, of scheelt dat van demper tot demper?

Geplaatst: za 17 mar, 2007 19:35
door kane
je neef moet zeker een powercommander kopen, origineel staat hij al arm !

Geplaatst: za 17 mar, 2007 19:52
door wally
Eigenlijk is het eerste wat je moet doen als je injectie quad koopt en je wilt hem veranderen,(zelfs als je de db killer eruit haalt), is een powercommander erop. Alles wat je veranderd op een standaard quad is negatief voor de motor/ vermogen. Met een powercommander kan je dit opvangen om de air/fuel ratio bij te sturen. doe je dat niet is de kans heel groot dat je in een later stadium (en dat kan al heel snel zijn) motorschade oploopt, en dat kost dan zeker meer dan een powercommander. Garantie kan je volgens mij ook wel vergeten..

Geplaatst: za 17 mar, 2007 19:56
door yves
in de winkel waar hij zijn quad gekocht heeft, en ook de demper laten zetten heeft, zegden ze dat de quad
"zichzelf" aanpast. is dit niet zo dan?

Geplaatst: za 17 mar, 2007 20:15
door wally
jawel, maar het "bereik" is niet ver genoeg. Er ziet ook geen oxygen sensor op om feedback terug te zenden naar de ECU. Dus lekker een powercommander of tfi box erop en hij zal zelfs nog ff sterker zijn...

2de probleem

Geplaatst: za 17 mar, 2007 20:57
door witse man
Was dus vandaag ritje aan het doen en ineens begon hij te sputteren, ben gestopt en hij kwam erdoor begon terug te rijden en ineens viel hij tijdens schakelen van 3de nr 4 stil :x , en nu krijg ik hem niet meer weg. ik nieuwe bougie erin, hij start direct mr sputtert nog steeds, zo erg dat ik niet eens kan vertrekken! Maandag binnen doen bij mijn dealer, hoop dat niks ernstig is.

Geplaatst: zo 18 mar, 2007 11:29
door spoor!
wally schreef:Eigenlijk is het eerste wat je moet doen als je injectie quad koopt en je wilt hem veranderen,(zelfs als je de db killer eruit haalt), is een powercommander erop. Alles wat je veranderd op een standaard quad is negatief voor de motor/ vermogen. Met een powercommander kan je dit opvangen om de air/fuel ratio bij te sturen. doe je dat niet is de kans heel groot dat je in een later stadium (en dat kan al heel snel zijn) motorschade oploopt, en dat kost dan zeker meer dan een powercommander. Garantie kan je volgens mij ook wel vergeten..
helemaal mee eens! als je gaat tunen slijt je motor altijd harder, als je dit grotendeels kan opvangen door een powercommander te plaatsen zou ik dat zeker doen! kleine investering maar je zit wel goed/beter met je blok :duimhoog:

Nog problemen!

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 07:11
door witse man
Heb mijn quad binnen gestoken en het probleem was dat mijn luchtfilter vuil zat, daar door sputterde hij! nu heb ik hem terug, rijd perfect, dacht ik! Gisteren vertrek ik en na een uur rijden weer van hetzelfde, onderin sputteren en op stasionair toerental direct stil vallen :x vandaag ga ik hem terug binnen steken, tis mij echt beu aan het worden, die fucking problemen :kniktriest: Als ik nr mijn bougie kijk ziet die mega zwart, hij verbruikt dus veel teveel benzine, mr hoe komt dat zo ineens?

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 09:23
door OpticalNicolas
tzal wel dom klinken, maar zet je bij een raptor de shock nog handmatig op of is dat al automatisch?
Heb ook al voorgehad dat ik die vergeten afzetten was en dan sputtert ie ook en stilvallen en al die dingen.

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 10:02
door Dozo
OpticalNicolas schreef:tzal wel dom klinken, maar zet je bij een raptor de shock nog handmatig op of is dat al automatisch?
Heb ook al voorgehad dat ik die vergeten afzetten was en dan sputtert ie ook en stilvallen en al die dingen.
de 700 is een injectieblok.
alles gebeurd door aansturing van de computer, je kan hem niet handmatig choken :wink:

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 10:07
door witse man
Ja heb ook al zitten denken dat mijn chock blijft hangen? Ik hoop dat het niks ernstig is. :?

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 10:08
door OpticalNicolas
ah, k bedankt dozo :)

zou trug naar de dealer gaan, zeggen dat ie nog altijd niet werkt.

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 12:16
door witse man
Ja vanavond doe ik hem terug binnen, hoop dat nu gemaakt zal zijn.