Pagina 1 van 6

Andere carb. met standaard uitlaat?

Geplaatst: za 20 mar, 2004 11:24
door Hanzie
wat ik mij al een tijd af vraag... als ge bv. een andere carb. koopt, bv. voor mijn suzuki z400, een FCR40mm ofzo... en ik zou af en toe rijden met de originele uitlaat (als we in de bos rijden), zou ik het verschil dan ook nog merken?

is zo'n carb. moeilijk af te stellen? hoeveel win je ermee?

Geplaatst: za 20 mar, 2004 11:28
door Ludovic 250
normaal win je pas pk's als je echt veel mods hebt,een carb voor men 250 geeft me 3 pk meer,dus niet veel als hij origineel is

Geplaatst: za 20 mar, 2004 12:45
door Teunie
Echte winst komt er pas uit met pijp, maar je zult heus wel verschil merken.

Ze schijnen iets moeilijker goed te jetten te zijn als de orig. carbs.

Re: Andere carb. met standaard uitlaat?

Geplaatst: za 20 mar, 2004 13:25
door Bartie
Hanzie schreef:wat ik mij al een tijd af vraag... als ge bv. een andere carb. koopt, bv. voor mijn suzuki z400, een FCR40mm ofzo... en ik zou af en toe rijden met de originele uitlaat (als we in de bos rijden), zou ik het verschil dan ook nog merken?

is zo'n carb. moeilijk af te stellen? hoeveel win je ermee?
Je gaat zeker verschil merken omdat de standaard carbu van de Z-400 eigenlijk op niet veel trekt :oops: .

Het voorbeeld van de 2 carbu's met stock uitlaat rijdt rond in de enduro wereld. BV je hebt de DRZ-400s(zelfde motorblok als Z-400) die heeft de BSR36 (constant velocity carburetor) en de DRZ-400E die heeft een FCR39.

Die 2 moto's zijn stock een wereld van verschil en buiten de carbu en de intake cam (welke jij al hebt veranderd) hebben ze buiten base gasket waardoor de DRZ-400E een andere compressie verhouding heeft (12.2:1) in de plaats van 11.3:1(DRZ-400S of Z-400)geen verschillen op motorvlak. De compressie verbouding hebben ze verlaagd op de DRZ-400s zodat hij op benzine zou kunnen rijden met een octaan gehalte van 87.

De reden waarom ze de DRZ-400S zo geknepen hebben is puur om ecologishe redenen.

Je vindt deze uitleg nog eens terug op onderstaande link :

http://www.fourstrokes.com/tech/suzuki/drz400su.asp

Geplaatst: za 20 mar, 2004 15:33
door Hanzie
dus eigenlijk kan ik er gerust een fc39 of 40mm op plaatsen? en zou ik iets moeten aanpassen voor het passend te maken ofzo?

Geplaatst: za 20 mar, 2004 18:26
door Bartie
Hanzie schreef:dus eigenlijk kan ik er gerust een fc39 of 40mm op plaatsen? en zou ik iets moeten aanpassen voor het passend te maken ofzo?
Hij zal wel passen op je motorblok dat is geen probleem en volgens dit artikel zijn het delfde kabels (With this carb you can use your existing throttle cables, intake and outlet boots, and velocity stack)

Als je enkel de Carbu FCR39 neemt dan heb je wel geen Chocke maar dat is geen probleem.

Je moet alleen zien of je genoeg ruimte hebt om hem te plaatsen.

Heb je nog niet gedacht aan de Mikumi TM 40 deze vind je al voor 200€ de Keihin FCR gaat je snel al 550€ kosten.

Geplaatst: za 20 mar, 2004 18:28
door Hanzie
dus bij de fcr kan ik alles behouden... hmmm dat is wel idealer dan een FCR40mm want daarbij moet ik duimgas etc ook veranderen!

geen choke... is dat geen probleem? :?

Geplaatst: za 20 mar, 2004 19:07
door Bartie
Hanzie schreef:dus bij de fcr kan ik alles behouden... hmmm dat is wel idealer dan een FCR40mm want daarbij moet ik duimgas etc ook veranderen!

geen choke... is dat geen probleem? :?
Ja hoe het juist zit met die duimgas dat weet ik ook niet, in dit artikel gaat het over enduro's dus met handgas en daar paste de standaard gaskabel van de Mikuni BSR36 in de Keihin FCR39.

Met de Mikuni Tm blijf je in het zelfde merk maar deze heeft ook een acceleratie pomp en dat maakt die carbu's juist zo interrassant.

Dus ben niet zeker of de Keihin FCR beter of slechter zal passen als de Mikuni TM.

Ik denk dat je dit best even kan vragen aan een leverancier van Keihin FCR of Mikumi TM (Duitsland is de place to be hiervoor)

één ding is zeker de keihin FCR kost meer als het dubbel van de Mikuni TM.

Ne maat van mij is bezig met ne Mikuni Tm 36 te plaatsen op zijn KLX-300 en ne Mikuni Tm 40 op ne KTM. Zal hem eens wat meer info vragen.

Zie ook onderstaande link :
http://www.supermotard.be/modules.php?n ... sc&start=0



Geen chocke is geen probleem( also find that not having a choke is not a problem either, a few twists of throttle before starting the bike makes the accelerator pump effectively work as a choke)

Geplaatst: za 20 mar, 2004 19:33
door Mika
Ik had een KTM choke op m'n stuur gezet met de nieuwe carb op de warrior ;-)

Geplaatst: za 20 mar, 2004 21:07
door Bartie
Hier vind je prijzen en modellen weer.

http://www.hells.de/framepage1015.html

De Mikuni Tm staat er niet tussen van de DRZ-400 dus je moet weten met welk inlaat en uitlaat suk hij overeenkomt van een andere moto die wel in het lijst staat.

De Keihin FCR39 wel maar die kost 650€ :roll:

Bv de klx-300 stond er ook niet tussen maar kwam overeen met de XR-400.

Geplaatst: za 20 mar, 2004 21:27
door Bartie
Haha gevonden,

Hieronder vind je een verslagje van mannen die een mikuni TM 36 op een Z-400 hebben gezet.

http://www.atvrideronline.com/tech/100_0306_suzuki/

Geplaatst: zo 21 mar, 2004 10:01
door Fré
Lijkt eigenlijk wel interessant he :o

Het enige dat we nog nodig hebben is een vergelijking tussen die TM36 en een FCR, want de prijs is zeker al een ENORM voordeel!

mss es op z400central gaan vragen...

EDIT: ha Hanzie was me weer voor: http://z400central.com/invision/index.p ... ntry192895

Geplaatst: zo 21 mar, 2004 10:18
door elsinore
ik zou het echt doen, super winst in vermogen...........
dan nog een hoge compressie zuiger of cyl kop professioneel laten vlakken..............poorten laten polijsten........WOW

Geplaatst: zo 21 mar, 2004 10:25
door Ludovic 250
daar zeg je het,dan heb je al serieuze mods,dan zal je het wel merken maar zonder deze mods lijkt het mij niet de moeite

Geplaatst: zo 21 mar, 2004 10:25
door Fré
je zit al met een relatief hoge compressie, kop vlakken is niet nodig om van 11 naar 12 te gaan, je zit met die uitwisselbare base-gasket.
En het leuke ervan is: verwissel die met de dunnere versie, en je hebt een hogere compressie 8)