Pagina 1 van 1

Suzuki LT80: onderhoud

Geplaatst: zo 25 mar, 2007 19:51
door Rocky
Hallo, Ik ben de LT80 van de zoon in orde aan het zetten.
Maar ik zit met enkele vraagjes.

Hoe kan je in gods naam die ketting bijspannen ? :x
Welk type olie moet er achteraan in de boite?
En welk type olie in de motor ?

Betaat er nu 2-takt olie voor bij de benzine en 2-takt motor olie voor in de motor zelf ?

Geplaatst: zo 25 mar, 2007 19:55
door Tom61
Ketting kan je volgens mij niet spannen moet je een eigen kettingspanner opmaken of als hij zo slop is er een brack tussen uit halen en van de olie da weet ik niet

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 07:03
door Rocky
Tom61 schreef:Ketting kan je volgens mij niet spannen moet je een eigen kettingspanner opmaken of als hij zo slop is er een brack tussen uit halen en van de olie da weet ik niet
Afbeelding

Zoiets dus.

http://www.midwestmini.com/lt80_hop-ups.htm

Ik kan misschien ook een groter tandwiel steken achteraan.
Er staat nu een 22T achteraan en een 10T vooraan.

Wat zou de eerstvolgende tanwielmaat zijn na een 22T ?(voor een LT80 natuurlijk)

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 17:05
door Tom61
Ja zo hadden wij het ook zitten en je kan er 21-11 opleggen of wat je maar wil

Geplaatst: di 27 mar, 2007 10:13
door Vyrena
Maar een groter tandwiel ga je niet steken om je ketting dan goed te laten passen, die steek je om de prestaties te verbeteren. Als ik een hele lange ketting heb, ga ik toch ook niet 15-47 steken om het op te lossen? Zoals tom al zei werkt het beste.

Geplaatst: di 27 mar, 2007 10:23
door Rocky
Vyrena schreef:Maar een groter tandwiel ga je niet steken om je ketting dan goed te laten passen, die steek je om de prestaties te verbeteren. Als ik een hele lange ketting heb, ga ik toch ook niet 15-47 steken om het op te lossen? Zoals tom al zei werkt het beste.
Ja, weet ik wel. Maar mijn zoon begint pas met deze LT80, en is zowieso al meer dan snel genoeg. (Tov de LT50)
Hij heeft reeds veel ervaring met de LT50, maar was nu gewent om vol gas te gaan.
Op de grond waar hij gaat crossen kan hij toch niet voluit gaan, dus dat 1 tandje meer of minder gaat het qua prestaties niet maken.

Dus mijn gedacht was even de eenvoudigste manier te kiezen, en een groter tandwiel te steken... dan trekt ie ook nog beter als ie trial wilt doen tussen de molshopen ... :D

Ondertussen kan ik uitkijken voor een ketting rol om een spanner te maken...

Re: Suzuki LT80: onderhoud

Geplaatst: di 21 sep, 2010 16:11
door raptordegekste
onder het zadel zit een tankje daar kan gewone 2takt olie in.
mijn ketting heeft ook altijd slap gelegen en niet zoveel last van gehad.
erg onhandig dat de kettingen van die dingen niet te spannen zijn..:P
groter tandwiel is inderdaad een slim idee.
gr