Pagina 1 van 1
schakelen/koppeling voor minder-validen.
Geplaatst: ma 26 mar, 2007 17:04
door Sander
Ik zit met een vervelend probleem, ik wil heel graag een banshee rijden.
MAAR door een irritant probleem heb ik zeer weinig kracht in mijn armen.
remmen, gasgeven etc dat gaat allemaal.
maar de koppeling bedienen lukt van GEEN kanten. Nu zoek ik dus een middel om de koppeling zeer licht te kunnen bedienen, neem aan voor een gewone mens met de pink te bedienen. Hoe kan ik dit het beste doen? hydraulisch? hulp via pomp etc ?
de koppeling verplaatsen naar de rechtervoet en de remp naar op het stuur verplaatsen?
en dan is er nog een probleem, een banshee wordt gestart door kickstart, kan ik hier elektrische start van maken/bijbouwen, of is daar helemaal geen oplossing voor?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
(ps ik wil absoluut schakelen en wil dus geen automaat.

)
Geplaatst: ma 26 mar, 2007 17:09
door OpticalNicolas
voor die koppeling, kunnen ze wel iets amekn dat electronis gaat, kgeloof niet dat ze dit verkope, maar dit KAN wel gemaakt, worden, dan word er op die 'stok' op je koppeling, een soort van motortje gezet, en je kan rustig dat bedien. je moet juist iemand vinden die dit zou kunnen maken.
of wat jij zegt over die rem en koppeling verplaatsen gaat ook. dit al nog het gemakkelijkst zijn.
Geplaatst: ma 26 mar, 2007 17:28
door Twan #33
http://www.atvprice.com/shopping/z-start/z_start.htm
ik weet niet of dit ook voor een banshee verkrijgbaar zal zijn anders is dit een oplossing
Geplaatst: ma 26 mar, 2007 17:30
door AlfA
Ik weet dat er hier ooit eens een topic geweest is over een automatische koppeling voor een Z400, maar ik vind ze niet meer terug, iemand nog een idee waar dat stond?
Geplaatst: ma 26 mar, 2007 17:34
door Sander
Het hoeft natuurlijk niet perse voor een banshee te zijn, ik wil gerust overstappen op een 4takt, bv raptor/ltz etc..
zolang ik maar kan rijden op een sportieve quad. maar niks kan tegen een 2 takt 2 cilinder op imo.
ik kreeg net via een mailtje deze link:
http://www.powercommander.com/powercomm ... ifter.aspx
is dit wat?
dit is zowel met een knopje op het stuur als met de voet te bedienen denk ik.
dit is volgens mij alleen voor omhoog te schakelen.
Geplaatst: ma 26 mar, 2007 17:48
door spoor!
ik zou gewoon even bij een paar dealers langs gaan en je 'probleem' uitleggen, dan kunnen hun je waarschijnlijk wel verder helpen. Ik weet zeker dat mijn dealer dit zelfs nog leuk vind om te doen ook

Geplaatst: ma 26 mar, 2007 17:55
door Twan #33
AlfA schreef:Ik weet dat er hier ooit eens een topic geweest is over een automatische koppeling voor een Z400, maar ik vind ze niet meer terug, iemand nog een idee waar dat stond?
De link hierboven in mijn antwoordt gaat daar over
Edit:
Hier het topic
http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... pkoppeling
Geplaatst: ma 26 mar, 2007 17:56
door Sander
Die Z clutch lijkt me wel wat, en is te verkrijgen voor een ltz 400,
2e op de verlanglijst
kan zoiets ook met omlaag schakelen en vanuit stilstand wegrijden?
dus eigenlijk heel automatisch, enkel schekel je zelf nog.
Geplaatst: ma 26 mar, 2007 17:59
door OpticalNicolas
jij bedoelt dan semi automatisch, schakelen zonder koppeling, dat is zelfs al s je in 5de staat, dat je gewoon kunt stoppen, dan kun je zelfs vertrekken in 5de.
dat heb je bij suzuki ook
de LTZ 250.
Geplaatst: ma 26 mar, 2007 18:01
door Twan #33
zou alleen bij parcours gebruik om de 20 uur nagekeken moeten worden en bij race na elke race heb ik gelezen
Geplaatst: ma 26 mar, 2007 18:02
door Sander
Maar het volledig gebruik van een koppeling valt dus weg?
eigenlijk DE oplossing die ik zoek.
Geplaatst: ma 26 mar, 2007 18:03
door epix no-fear
je kan ook een hydrolische koppeling proberen.
die gaan super ligt en zijn er wel voor banshee
Geplaatst: ma 26 mar, 2007 18:23
door Sander
er zijn dus best veel mogelijkheden:
Banshee met hydraulische koppeling
banshee met rem en koppeling verwisselen
banshee met quickshifter, maar dat is volgens mij om alleen omhoog te schakelen.
ltz/yfz 450 met een Z start koppeling, die altijd automatisch gaat zowel in omhoog als omlaag schakelen, vermoed ik dan toch. beetje vage uitleg op hun site.
Geplaatst: ma 26 mar, 2007 19:23
door No Limit W-tec
Michel Trannin, een fransman heeft Optic Rally Tunesië mee gedaan. Is zijn ene been afgezet en heeft het als volgt opgelost :
2V compressortje staat op grabbar gebouwd, op stuur staat twee knopjes die een perslucht sturing bedienen om omhoog of omlaag te schakelen. Al bij al een simpele oplossing die mist wat handigheid makkelijk te bouwen is.
Geplaatst: ma 26 mar, 2007 19:25
door Sander
schakelen is geen enkel probleem hoor, tis de koppelign wat het probleem vormt.
ik denk dat ik ga gaan voor hydraulische koppeling en dan de koppeling en achterrem verwissel.