Pagina 1 van 2

pluchop

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 10:27
door OpticalNicolas
hallo,

heb al wat topics gevonden hierover, maar nergens egt hoe het moet zijn bij een 2takt.

volgens de dyno kit moet ik de sproeker 220 gebruiken en dynonaald op stand 3 volgens dat blaadje.
nou wil ik dat controleren, en een pluchop doen.
maar weet iemand welke kleur je bougi moet hebben bij een 2takt?
:buig: :buig:

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 10:29
door Tom61
Koffiebruin

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 16:08
door OpticalNicolas
oke bedankt, dan zou ie nou iets zwarter moeten staan, want ik heb de naald het hoogst gezet (clipje helemaal beneden.)

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 17:31
door Blaster-boy
220 ? is dat alleen met uitlaatje ? ik weet dat ik 250 had toen met alleen VanHasselt en na dat hij uitgeboord was 320 ofzoiets

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 18:12
door OpticalNicolas
dat heb me eigenlijk ook al afgevraagd, volgens de dynokit wel., zit VH uitlaat, in en k&n filter met outerwear., zit ook nog sproeier 200bij, en nog 2van in de 300, ik had een 370zitten, en ik kon alleen deftig rijden met het luchtfilterdeksel eraf, en dan had ie nog kuren dat ie niet op toeren wou.

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 18:58
door Ralph
Deksel er af gooien en probeer het eens rond de 280 of 290.

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 19:09
door OpticalNicolas
volgens de kit, als ik zonder deksel rijd, meot ik em op 360zetten met een van hun sproeiers.

morgen doe ik even een plugchop, en dan zien we wel. hij draaide in ieder gevaal mooi vandaag.
vroeger moest ik starten met chocke, nu gaat ie nie meer met choke, nu is opstappen stampen en lopen.

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 19:23
door Ralph
Ik had een Toomey, K&N filter, V-Force membraam, Wiseco +1 en poorting, dan zat ik op 365 ofzoiets. Dus dan lijkt mij 360 veel te groot.

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 20:41
door Tom61
Ralph schreef:Deksel er af gooien en probeer het eens rond de 280 of 290.
zo weinig maar met de deksel eraf

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 21:14
door OpticalNicolas
nou zat er een 370 en, dat ding zuipte dat het niet meer schoen was.
maar of de maten kloppen van dyno, met een originele sproeier van mikuni denk ik niet.
want er zit zelfs 200sproeier en, en standaard een 230.

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 22:02
door Ralph
Ja zo tussen de 280 en 320 moet je wel goed zitten denk ik, ergens daar tussen. Dan zeg ik nog niks over de naaldstand of de stationair sproeier.

Geplaatst: wo 11 apr, 2007 22:04
door OpticalNicolas
maar waarom steken ze dan bij een dyno kit een kleinere dan origineel?


EDIT:
aangzeien ik niet kan posten met die 24huur dinges...

nou vandaag wou ik pluchop doen,
dus deze morgen ik start em en hij draait zeer goed.
ik leg em stil, ga bij men meter, kom ik thuis, en wij wil niet aan de praat.
na veele keren stampen wil ie toch starten, maar hij wil niet blijven draaien en draait moeilijk.
dus ik buiten wil eens goed optrekken, en hij wil niet hoger dan 3000-4000 toeren.
dus ik naar de oprit en valt ie stil, en wil niet meer starten, buiten een paar keer puffen.
ik achter nieuwe bougi's, nog steeds niets.
ik kijk de reeds na, en jawel, een mooi stuk van den ene kant.
iemand enig idee wat de beste reeds zijn, en liefst niet te duur :p, ik moet maar 1'plaajte' hebben.
en weet iemand of het kwaad kan dat er een stuk achterblijft in de motor, aangezien dat ik het niet meer zie zitten.

:buig: :buig: :buig:

Geplaatst: do 12 apr, 2007 17:31
door Teunie
Volgens mij verbranden die reeds gewoon in de motor.
Geen probleem denk ik...maar dit kan vast iemand bevestigen.

Reeds heb je bijv ook van FMF of Boyesen maar ik betwijfel of het veel uitmaakt tov standaard.

Geplaatst: do 12 apr, 2007 17:35
door OpticalNicolas
heb me er juist eentje besteld van yamaha, samen met men achterlicht kit.
was wel even paniek toen ie niet wou starten :p

Geplaatst: do 12 apr, 2007 18:09
door JohnBeton
Heb je nog goede compressie ?
Als zo'n reed aan je cilinder zou inschieten zou niet voor te lachen zijn ...