Pagina 1 van 2
Cilinderwand van Blaster
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 09:23
door Dutchy
Als je een standaard blaster cilinder laat porten tot een 240 wordt je cilinderwand dan niet te dun . Maar als je een 240 kit koopt met cilinder, cilinderkop, carb, zuiger etc. is je cilinderwand dan wel dik genoeg omdatdie cilinder er speciaal voor gemaakt is ?
Ik wil dit weten omdat ik een 240 kit wil kopen met mijn verjaardag.
Alvast Bedankt, Rick
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 10:23
door Ralph
Ga je 1500 euro uitgeven aan een 240 kit
![Geschockeerd :shock:](./images/smilies/icon_shock.gif)
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 10:59
door Teunie
Porten en boren is iets totaal anders, bij porten bewerk je de in- en uitlaatpoorten en bij boren vergroot je de cilinderinhoud.
Maar ik snap wel wat je bedoelt, en ik zou dan inderdaad voor de complete kit gaan, om betrouwbaarheid zoveel mogelijk te behouden.
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 12:30
door L.D.
Als dat echt €1500 kost zou ik er liever een ander blok in steken! Idee: R1-blokje
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_knipoog.gif)
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 12:44
door Teunie
Opleggen en andere quad kopen.
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 14:32
door Dutchy
Kost geen 1500euro , maar minder
![Heel Blij :D](./images/smilies/icon_lach.gif)
. ik heb namelijk geen pijp nodig want die heb ik al
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 14:38
door L.D.
Er heeft hier een Blaster op het forum gestaan met een 250 kawasaki motor, 55 pk, dat lijkt me beter... Hoeveel pk zou een 240 blaster hebben met uitlaat?
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 14:58
door Dutchy
Nou ik hou liever gewoon dat blaster blokkie
![Knikkende Duivel :twisted:](./images/smilies/icon_devil_knik.gif)
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 19:29
door elsinore
gaat niet op die manier,
het is: cylinder voering uitpersen, uitboren, 240 cylinder voering persen, poorten aanpassen en opknappen, andere zuiger, grotere carb, starten................dan na 5 minuten rijden........................"oh nee, dat valt tegen" !
in US raden ze het zelfs af voor MX.
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 19:34
door L.D.
Serieus werkje!
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 19:40
door elsinore
nee niet echt serieus, LA sleeve verkoopt de voeringen ervoor en ik geloof dat de zuigers bij prox vandaan komen.
het werk is simpel maar tijdrovend dus .....duur, en resultaat in vermogenswinst staat niet in verhouding tot het kostenplaatje(is mijn mening hoor)
beter is: sterker blok monteren(maar dat is ook niet zo simpel als het lijkt) heb er zelf ervaring mee
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 19:43
door Mika
Ik heb tegen Blasters gereden met complete motor kits, naar het schijnt laten ze die in nederland maken voor 2000eur per motor.
En je kan niet zeggen dat die dingen niet snel gaan, ben je een beetje serieus met je hobby bezig is et zijn geld wel waard, zeker op een goedkope quad als de blaster
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 19:46
door ronnieb
heb nog een blaster blok liggen is aardig wat aan gedaan.
is ook een stuk goedkoper dan 1500 euro
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 19:56
door elsinore
Mika schreef:Ik heb tegen Blasters gereden met complete motor kits, naar het schijnt laten ze die in nederland maken voor 2000eur per motor.
En je kan niet zeggen dat die dingen niet snel gaan, ben je een beetje serieus met je hobby bezig is et zijn geld wel waard, zeker op een goedkope quad als de blaster
na 2000 euro vind ik een blaster niet echt goedkoop meer, en zelfs na 2000 euro valt het nog tegen, het blijft 200/240 cc luchtgekoeld
Geplaatst: ma 22 mar, 2004 19:58
door elsinore
of koop een blaster met 55 pk watergekoelde kawa blok erin.
Ronnieb heeft er een staan, zitten zelfs rondom splinternieuwe razrs op, met douglas al 10 inch velgen...........WOW