Pagina 1 van 1

Quickshifter

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 16:28
door shy fx
Wat is dit en wat doet het precies?
http://www.powercommander.com/powercomm ... te_416.jpg

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 16:32
door S.W.A.T.
zou dat niet iets kunnen zijn om van op uw stuur te kunnen schakelen? zonder aan uw schakelpookje te komen, weet het niet hoor

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 16:43
door Dozo
dit is idd een "air-shifter" maar of hij ook op lucht werkt haal ik er niet uit.
Dit dient idd om te schakelen (alleen op,terug moet je zelf doen)
de airshifter wordt gebruikt in de dragracerij,
Het is een systeem om heel snel mechanisch te schakelen(sneller als een mens kan)
door die snelle schakeling win je snel een paar tiende van een seconden van je tijd af en dat kan nu net het verschil tussen winst en verlies maken in de race natuurlijk.
Met een airshifter komt ook een drukvaatje die je moet monteren waarin lucht op druk geperst wordt waarmee de shifter werkt.
tankje leeg? dan gewoon weer zelf schakelen...

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 16:52
door shy fx

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 17:44
door Frank MB
Het sluit je vonk en je injectie af idd zoals het er staat, maar als je op de weg rijd of iets dergelijks zou ik het zeker niet gebruiken, dat is alleen voor de dragraces. Wil je toch zoiets koop dan een automaat :mrgreen:

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 18:35
door shy fx
nee maar ik was gewoon benieuwt wat het was en wat het deed

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 19:04
door Tony
Dit is juist op straat goed te gebruiken. Zoals de meeste ook zonder koppeling opschakelen. Dit ding ontkoppelt niet, en schakelt ook niet, maar gooit de ontsteking een paar honderste seconde stil, zodat je gemakkelijk, en met VOL gas over kunt schakelen. Het reageert op de druk die je op je schakelpedaal zet. Let er wel op dat het toch wel een vuil/vocht gevoelig ding blijft.

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 19:18
door Dozo
geen airshifter ?
ow dan pas ik mijn post even aan...
het ziet eruit als een airshifter...maar na het lezen begrijp ik dat het een sensor is die de boel aanpast zodra hij een schakelbeweging dedecteerd.
mwa dan liever in combo met een airshifter.
dan haal je je handen niet van je handvaten , hoeft niet te koppelen en de shifter schakeld voor je. dan is het alleen een druk op de knop en je bent een versnelling verder... in combo met deze kit ... oef ...
Dan wordt het wel een heel snelle schakel methode.

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 19:45
door Tony
Even een vraagje, waar wil jij je perslucht vandaan halen dan?

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 19:48
door tuumke
Dozo schreef:Met een airshifter komt ook een drukvaatje die je moet monteren waarin lucht op druk geperst wordt waarmee de shifter werkt.
tankje leeg? dan gewoon weer zelf schakelen...

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 19:50
door Dozo
je gebruikt een airshifter max 3 runs, daarna moet je je drukfles opnieuw vullen.
de meeste doen dit door een duikfles af te laten vullen en die mee te nemen naar de races :wink:
met de duikfles wordt de drukfles opnieuw op druk gebracht.
en hop gaan... :tongduim:

Geplaatst: do 19 apr, 2007 07:46
door wally
precies wat tony zegt. Als je onder normale omstandigheden bij vollast accelereert en zonder koppeling opschakeld sloop je op den duur je schakelvorken en schakelwals. Een quickshifter zorgt ervoor dat je je gaskraan helemaal open kan houden, terwijl je 1 versnelling opschakeld waardoor de ontsteking voor zeer korte duur wordt onderbroken (en daardoor de schakelvorken en wals niet onder last hoeven te versvhuiven) en sneller reageerd. Terugschakelen moet met koppeling.