Pagina 1 van 2

twijfel geval

Geplaatst: do 19 apr, 2007 17:35
door jimmy-raptor
Hallo,

Ik wil een andere uitlaat kopen voor mijn quad. Nu twijfel ik alleen tussen een Yoshimura of een ct uitlaat ( kit) die ik kan kopen
van gareth. Hij heeft met de ct uitlaat en kn luchtfilt + tovami jetkit 48,3 pk gehaald op de testbank (dan wel op de achterwielen).

Ik weet totaal niet of dit super goed, goed of normaal is. Wat kan ik van yoshimura verwachten incl tovami jetkit en kn luchtfilter ?

Geplaatst: do 19 apr, 2007 17:42
door Yamaha Grizzly 700
48,3 pk zijn hele nette uitslagen, dat is een vermogenwinst van zon 7 pk :applaus:

Geplaatst: do 19 apr, 2007 17:49
door gareth
Hier heb ik een vergelijkingstest met allerlei uitlaten dit gaf mij ook de doorslag om deze uitlaat te kopen.

Hier zie je dat de CT Racing uitlaat meer vermogen heeft en eeerder meer vermogen en langer zijn vermogen houd. :D

Afbeelding

Geplaatst: do 19 apr, 2007 19:56
door No Limit W-tec
Zowel CT als Yoshi zijn heel goed. CT heeft voordeel dat hij met schijven werkt achteraan zodat je tot op db na kan dempen als je wil.

Hecht wel niet te veel belang aan de dirtwheels testen, zijn gekend als heel subjectief.

Gisteren hebben wij hele dag op testbank doorgebracht met verschillende uitlaten en op de W-tec CRF gaf de einddemper amper 1 pk verschil (van open race uitlaat tot stille meerkamer). Verschil zit hem duidelijk in de voorbocht.

Geplaatst: do 19 apr, 2007 20:19
door Frank MB
Ooit eens aan een micron uitlaat gedacht, ik heb er een, binnenkort een review.

Geplaatst: do 19 apr, 2007 20:54
door gareth
Weet wel dat die voorbocht stuk dikker is van die CT Racing uitlaat dan standaard bocht :shock: :D

Geplaatst: vr 20 apr, 2007 07:41
door Lewis
gareth schreef:Weet wel dat die voorbocht stuk dikker is van die CT Racing uitlaat dan standaard bocht :shock: :D
Je moet ook de koppel curve bekijken! en waarom zet je niet uw eigen curve online?

Toegevoegd na 1 minuten:
No Limit YFZ schreef:Zowel CT als Yoshi zijn heel goed. CT heeft voordeel dat hij met schijven werkt achteraan zodat je tot op db na kan dempen als je wil.

Hecht wel niet te veel belang aan de dirtwheels testen, zijn gekend als heel subjectief.

Gisteren hebben wij hele dag op testbank doorgebracht met verschillende uitlaten en op de W-tec CRF gaf de einddemper amper 1 pk verschil (van open race uitlaat tot stille meerkamer). Verschil zit hem duidelijk in de voorbocht.
Demper is vooral koppel curve die verbeterd.

Geplaatst: di 01 mei, 2007 17:47
door Turboy6
En de GYTR, is da geen optie? Ben ook nog steeds op zoek naar welke uitlaat ik zou nemen. Denk aan de Gytr of de Hmf. Mij is gezegd geweest door iemand die er echt wat van kent dat een voorbocht het grote verschil niet zal maken en dat demper alleen al genoeg is.

Geplaatst: di 01 mei, 2007 18:00
door gareth
Als je dit voorbocht van die CT racing vergelijkt met een standaard zit daar zeker wel verschil in en dat zal niet voor niks zijn.

Ct Racing staat dat ze juist veel tijd en aandacht hebben besteed aan de uitlaat voor de raptor 660 en zullen waarschijnlijk dus wel met de voorbocht ge-expiremteerd hebben.

Iemand van me werk die veel met motoren doet zegt juist dat de voorbocht veel doet, maar ja iedereen zegt wat anders.

Geplaatst: wo 02 mei, 2007 07:12
door No Limit W-tec
Turboy6 schreef:En de GYTR, is da geen optie? Ben ook nog steeds op zoek naar welke uitlaat ik zou nemen. Denk aan de Gytr of de Hmf. Mij is gezegd geweest door iemand die er echt wat van kent dat een voorbocht het grote verschil niet zal maken en dat demper alleen al genoeg is.
Dan zou ik mij toch vragen stellen over de kennis van die persoon die er wat van kent... :wink:

Geplaatst: wo 02 mei, 2007 22:33
door Turboy6
No Limit YFZ schreef:
Turboy6 schreef:En de GYTR, is da geen optie? Ben ook nog steeds op zoek naar welke uitlaat ik zou nemen. Denk aan de Gytr of de Hmf. Mij is gezegd geweest door iemand die er echt wat van kent dat een voorbocht het grote verschil niet zal maken en dat demper alleen al genoeg is.
Dan zou ik mij toch vragen stellen over de kennis van die persoon die er wat van kent... :wink:
Is iemand die al jaren met moto's en quad's bezig is, vooral op circuit en zo. Als je je quad daar binnen doet zijt dan maar zeker dat hij marcheerd. Weet ni of het goed is zijn naam te vermelden maar als jij zegt dat ik er mij vragen moet over stellen over de kennis van degene waar ik het over heb dan heb ik mijn twijfels over uw kennis van zaken. Sorry als je je aangevallen moest voelen maar volgens mij doet een voorbocht meer bij 2- dan bij 4-takt en is het verschil bij 4-takt met of zonder voorbocht ni zo veel verschil. Zal wel iets van verschil zijn maar da gaat geen 3 of 4 pk zijn hoor.

Geplaatst: do 03 mei, 2007 06:12
door No Limit W-tec
Wij zijn twee weken geleden naar testbank geweest met verschillende uitlaten. Dempers maakten amper halve pk verschil uit, voorbochten maakten het grootste verschil. Van zodra ik curves heb zet ik ze online en kun je zelf oordelen. In tuning wordt veel te veel gepraat zonder bewijzen op tafel.

Geplaatst: do 03 mei, 2007 07:31
door Lewis
Testbank de enige manier, om het te weten :) zal ik u zeggen demper vooral wat meer koppel in lage toeren en wat agresiever reageren, en dus ook kleine pk winst in het lagere toeren gebied !
voorbocht vooral hoge toeren gebied en echte pk winst !

let wel op de eene quad heeft standaard al beter voorbocht dan de andere!
maar bij raptor 660 is de voorbocht een wereld van verschil !
bij de z400 en dergelijken minder maar toch wel duidelijk verschil in hoge toeren !

Weetje zonder testbank kun je het echt niet weten, Kleine pk winst voel je echt niet met klein testritje, wel dat ze wat brutter is, maar vooral ook het gedacht ooow nu gaat ze vooruit ! :buig:

Geplaatst: do 03 mei, 2007 18:50
door Teunie
En het geluid. Lijkt het ook allemaal veel sneller te gaan.

Geplaatst: vr 04 mei, 2007 20:51
door ticoquad
Lewis schreef:Testbank de enige manier, om het te weten :) zal ik u zeggen demper vooral wat meer koppel in lage toeren en wat agresiever reageren, en dus ook kleine pk winst in het lagere toeren gebied !
voorbocht vooral hoge toeren gebied en echte pk winst !

let wel op de eene quad heeft standaard al beter voorbocht dan de andere!
maar bij raptor 660 is de voorbocht een wereld van verschil !
bij de z400 en dergelijken minder maar toch wel duidelijk verschil in hoge toeren !

Weetje zonder testbank kun je het echt niet weten, Kleine pk winst voel je echt niet met klein testritje, wel dat ze wat brutter is, maar vooral ook het gedacht ooow nu gaat ze vooruit ! :buig:
welke Quad heeft dan een goeie standaard voorbocht als dat de z400 is dan neem ik wel een slip on van HMF. :duimhoog: