De nieuwe outlaw ktm 525
Geplaatst: do 03 mei, 2007 22:17
Ben intussen al een week of twee in het (tijdelijk) bezit van een nieuwe Polaris Outlaw 525.
Heb dik tegen mij goesting de taak aangenomen om de outlaw in te rijden, en natuurlijk daarna eens goed aan de tand te voelen
Na een kleine 10-tal sessies van 10 min heel rustig warm rijden en min een half uur laten afkoelen, ben ik rustig beginnen opbouwen met het 'pingelen' van het gas hendeltje.
Ondertussen is hij al goed ingereden en moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben. Dat ding sleurt als geen ander, in 5de versnelling een wheelie beginnen is geen probleem.
Er zijn 5 versnellingen + 1 achteruit.
Met z'n onafhankelijke vering achteraan dacht ik een erg onstabiele quad te hebben, maar niks is minder waar want hij is juist héél stabiel (voor een standaard quad zonder verbreding). Dit heeft veel te maken met de stabilisator stang die beide kanten van de quad langsachter verbindt, deze werkt op torsie.
Veringen zijn ook goed en confortabel. Een hydraulische magura koppeling is standaard, alsook stalen remleidingen met dubbele pompen die erg goed remmen.
Achterbanden zijn oude om de nieuwe nopjes te sparen
Hier een paar foto's:
binnenkort mss een filmpje
Mijn broertje mocht poseren
Heb dik tegen mij goesting de taak aangenomen om de outlaw in te rijden, en natuurlijk daarna eens goed aan de tand te voelen
Na een kleine 10-tal sessies van 10 min heel rustig warm rijden en min een half uur laten afkoelen, ben ik rustig beginnen opbouwen met het 'pingelen' van het gas hendeltje.
Ondertussen is hij al goed ingereden en moet zeggen dat ik redelijk onder de indruk ben. Dat ding sleurt als geen ander, in 5de versnelling een wheelie beginnen is geen probleem.
Er zijn 5 versnellingen + 1 achteruit.
Met z'n onafhankelijke vering achteraan dacht ik een erg onstabiele quad te hebben, maar niks is minder waar want hij is juist héél stabiel (voor een standaard quad zonder verbreding). Dit heeft veel te maken met de stabilisator stang die beide kanten van de quad langsachter verbindt, deze werkt op torsie.
Veringen zijn ook goed en confortabel. Een hydraulische magura koppeling is standaard, alsook stalen remleidingen met dubbele pompen die erg goed remmen.
Achterbanden zijn oude om de nieuwe nopjes te sparen
Hier een paar foto's:
binnenkort mss een filmpje
Mijn broertje mocht poseren