Pagina 1 van 1
tandwielen... snellere top of eerder weg?
Geplaatst: za 27 mar, 2004 12:41
door mct-age
hallo ik wil graag een 50cc brom-quad ik ben al genoeg afgezeken maar ik heb een beslissing gemaakt .
nou heb ik nog wel een vraagje: Kun je op zo'n ding met de tandwielen prutsen? dat heb ik namenlijk ergens gelezen. Ik vind optrekken op een quad echt fantastisch als dat snel gaat als ie eerst 20 moet rijden en dan pas een stuk harder trekt is de fun er al af maar klopt het ook dat als je hem snel wil laten optrekken je dan amper 50 kilometer per uur meer rijdt? ik wil mijn maten er op hun opgefokte peugeot fox er wel mee bijhouden
Geplaatst: za 27 mar, 2004 15:27
door Ralph
Er is hier een topic over die tandwielen geweest, lees dat maar eens dan zul je zien dat die tandwielen niet veel zin hebben. Maar er zitten scooterblokken in, hebben die wel tandwielen naar achter?
Geplaatst: za 27 mar, 2004 15:55
door L.D.
Tuurlijk hebben die tandwielen vanachter. Ik zou er niet aan prutsen, als je me acceleratie wilt, gaat je top naar omlaag, en als je meer topsnelheid wilt, gaat de acceleratie naar omlaag... Je kunt veel beter wat aan je uitlaat prutsen.
Geplaatst: za 27 mar, 2004 19:56
door Ralph
Tuurlijk tandwielen?
Aeon Cobra:
TRANSMISSION: C.V.T. SYSTEM
Hoppa!
Geplaatst: za 27 mar, 2004 20:45
door Ludovic 250
ook naar achter?want transmission is vaak de vario,ketting word ook wel eens final drive genoemd want wij hebben een cobra binnengehad en die had ketting
Geplaatst: za 27 mar, 2004 20:53
door L.D.
Ik had een cobra, daarmee dat ik het wist. Maar waarschijnlijk is C.V.T. de vario ofzo zoals Ludovic zei.
Geplaatst: za 27 mar, 2004 20:53
door Ralph
Zou best kunnen, ik dacht altijd dat ze het zelfde hadden als een scooter. Dus zo'n vario naar de achterwielen. Zal nog eens opletten als ik er een zie.
Geplaatst: zo 28 mar, 2004 02:11
door Rik350
Bij een scoot gaat de vario naar een vertanding waaraan het wiel word bevestigd direct op het blok die dan ook gelijk als achterbrug dient.
Dit kan niet bij een quad natuurlijk. Daar is deze final drive vertanding dan ook in de vorm van een ketting naar de achteras. Niks aan veranderen en laat me je dit vertellen je gaat er geen brommer mee bijhouden bromquads zijn niet snel wij hebben ook een aeon cobra gehad en die was "verrijkt" met origineel taiwan uitlaat(ongeknepen en dikkere bochten) andere vertanding(voor meer topsnelheid) en vario met vlakkere deksel dit is ook voor hogere top. Het resultaat was nihil geen tot zeer weinig verschil mss 5 km sneller en in acceleratie geen enkel verschil. Ik weet niet hoe het is met 70 cc setjes die hadden wij niet maar een scooter loopt makkelijk 80 90 km pu met 50cc en zon quadje niet. dus laat em beter origineel dat verkoopt makkelijker als je beslist een blaster te kopen na een maandje ofzo
Geplaatst: zo 28 mar, 2004 17:56
door john trekels
c.v.t is een transmissie die zo vroeger gebruikte in de volvo's
(traploze versnelling ook genoemt)
tegewoordig gaat chevy ze ook terug gebruiken in de pick-up klasse.
kun je wel aardig wat aan bijvijzenn hoor, moet er dan wel wat v kenne
Geplaatst: zo 28 mar, 2004 18:04
door Rik350
is da niet gewoon een variomatic??? die komt uit een daf nederlands product dus
Geplaatst: zo 28 mar, 2004 19:34
door john trekels
nee is nog anders, vario heeft 1 oploopschijf,
cvt 2
Geplaatst: do 03 jun, 2004 21:06
door sjarty
heb met een suzuki gsxr 600 motor gereden en vooraan een tandje minder gestoken en hij ging direkt met zijn neus de lucht in en ook een paar km/u sneller.
de fabriekstandwielen zijn niet altijd de optimale verhoudingen!!!