Pagina 1 van 2

raptor 350 valt stil

Geplaatst: zo 27 mei, 2007 12:40
door geertie
hallo,

vandaag ging ik toerke doen met mijn quad,begint opeens te sputteren en valt stil, ik langs de kant , terug proberen starten , ik kon terug 500 m rijden en terug stil, dit zo enkele keren tot hij niet meer startte.
Eens terug thuis met quad heb ik alles gecontroleerd,bougie luchtfilter en benzine,alles lijkt normaal.
Ik probeerde hem terug te starten (was ondertussen al een beetje gekoeld, een uurtje denk ik) en hij draaide terug maar niet zuiver, nu en dan hoor je een tik aan de motor terwijl hij draait en zakt hij een beetje in toerental tot hij uiteindelijk terug stilvalt.
Zou dit iets te maken hebben met de kleppen , heeft iemand dit ook al voor had?

Geplaatst: di 29 mei, 2007 02:03
door Nickflik
Ik heb er in het begin ook veel zever mee gehad
Voor men eerste 150 km is hij al vier keer terug binnengeweest in de garage

Nu draait hij goed maar heb ik schrik om ver van huis te gaan.

Geplaatst: di 29 mei, 2007 03:42
door geertie
is nochtans een betrouwbare motor of vergis ik mij

Geplaatst: di 29 mei, 2007 09:57
door JohnBeton
Hebben jullie al eens een andere bougie geprobeerd ?
Welke kleur heeft jullie bougie als je hem controleerd direct na het rijden.

Als hij niet meer start, hoor je hem nog demarreren of maakt hij raar geluid, ... ?

Geplaatst: di 29 mei, 2007 10:04
door cobby
normaal een betrouwbare motor.
die van mij is een warrior bijna iddentiek van motor en geen vodden mee.
Natuurlijk is het zoals een auto ge moet ook een beetje geluk hebben er zir er altijd eentje bij die het minder doet.
Een kameraad van me heeft dit ook gehad toevallig ook raptor 350, uiteindelijk zat er vuil in de naftbak dat af en toe voor de toevoer kwam en dus even geen naft kreeg.
Resultaat was dus ook soms stilvallen en verder niks aan te zien, zelf niet als je de nafttoevoer losmaakte en even liet doorlopen.
tegen dat hij stilstond was het vuiltje alweer verschoven.
Daar hebben we ook een tijdje over gedaan voor we dat wisten.
Maar nu geen problemen meer.

Grts

Geplaatst: di 29 mei, 2007 12:40
door geertie
kleur van bougie is rond de contactpunten redelijk bleek van kleur ,naar de beige kant toe
koud draait hij goed maar eens hij 5 minuten draait en warm krijgt begint hij te sputteren en valt stil, ik probeer hem dan terug te starten , soms draait hij efkes en laat hij lichte knalletjes in de uitlaat,ook soms eens een knalletje in de carburator, als hij terug afkoelt draait hij terug normaal tot hij weer warmloopt .
Ik denk toch dat de speling van de kleppen er voor iets tussen zit,aangezien hij alleen maar stilvalt als hij warm heeft.
heb me laten vertellen dat je de kleppen moet horen tikken als hij ralenti draait maar ik hoor bijna niks

Geplaatst: di 29 mei, 2007 14:15
door cobby
Als je een schroevendraaier hebt waar het metaal doorloopt tot einde handvat, dus metaal zichtbaaar aan beide zijden.
zet je de kant om schroeven te draaien tegen de cilkop en de andere kant tegen je oor.
Je gaat verschieten hoe goed dat je de kleppen kan horen.
Een heel oude schroevendraaier is meestal nog zo gemaakt.
En anders met een ander stuk ijzer buisje, maar ik doe het met een oude schroevendraaier.
Grts

Geplaatst: wo 06 jun, 2007 12:15
door Thomaz
Dag geert, ik heb ook een raptor 350, en ik denk ook dat je kleppen niet tegoei zijn afgesteld. ik heb maar één keer gehad dat ik men quad aan de kant moest zetten, en dat was toen de naft op was :) Maar voor de rest heb ik geen probleem bij mijn quad. Wat ik zou doen, is naar mijn kleppen kijken, en ik tank altijd 98 mssn dat je 95 tankt ?
Mijn broer heeft dat ook aan de hand gehad maar dan met zijn auto. Hij tankte normaal altijd 98 en had toen eens 95 in zen auto gedaan. En de auto sputterde, en kwam niet goed door.
Terug 98 in gedaan en auto liep weer vlot.

Geplaatst: do 07 jun, 2007 13:36
door Raptor Babe 350
Heb ook een 350 en motor doet het prima hoor.
Enkel wanner ie nog koud is , moet ik beetje gas openhouden om voor te verwarmen anders heeft die de neiging om uit te vallen. Maar ook dat heb ik al bij meerdere gehoord...

Geplaatst: do 07 jun, 2007 14:40
door Tony
Loopt de benzine wel goed door? Vuil in de carburateur?

Geplaatst: do 07 jun, 2007 15:18
door Verlintje
geertie schreef:kleur van bougie is rond de contactpunten redelijk bleek van kleur ,naar de beige kant toe
koud draait hij goed maar eens hij 5 minuten draait en warm krijgt begint hij te sputteren en valt stil, ik probeer hem dan terug te starten , soms draait hij efkes en laat hij lichte knalletjes in de uitlaat,ook soms eens een knalletje in de carburator, als hij terug afkoelt draait hij terug normaal tot hij weer warmloopt .
Ik denk toch dat de speling van de kleppen er voor iets tussen zit,aangezien hij alleen maar stilvalt als hij warm heeft.
heb me laten vertellen dat je de kleppen moet horen tikken als hij ralenti draait maar ik hoor bijna niks
Zeker dat de choque goed werkt--terugkeert?

Geplaatst: za 29 sep, 2007 14:37
door Speedy69
Beste mensen ik heb dit probleem ook.
Als ik men Raptor 350 na even stil te laten staan start, dan rijd hij zonder problemen, maar na +/- 500 meter begint hij te sputteren en valt hem ook stil.
Dan even stil laten staan start hem ook gewoon terug, maar dan prutteld hem als ge gas geeft. en valt terug stil.

Ik heb het darmpje van men naftkraan gehad, maar als ik het kraantje op reserve zet of op ON dan loopt er gewoon geen naft uit... Als je wat met de quad wiebelt komt er wel naft uit. Is dit normaal?

Ook heb ik het naftkraantje er gewoon af gehaald en alleen als je met de quad wiebelt kwam er naft uit...
Zit er in de naftbak een vlotter ofzo?

Geplaatst: za 29 sep, 2007 17:38
door Z400-zot
ik heb dit eens voor gehad met mijn Z400 , juist het zelfde verhaal , een paar 100 meter rijden en stilvallen , alles was normaal , gewoon het tankdeksel dat darmpjedat erop zat verstopt ,waardoor er geen lucht in de benzine tank kon graken en zo geen benzine doorloopte



achter zo een prul kan je soms lang zoeken hoor :D

greetz

Geplaatst: za 29 sep, 2007 19:26
door Speedy69
Dit had ik op het forum al gelezen, dus had ik ook al nagekeken; :applaus:

Geplaatst: za 29 sep, 2007 23:16
door Robby
@speedy :je benzinekraantje is lossen,misschien dat er vuil inzit (tenzij er niet genoeg benzine in je tank was...) en vacuumtrekken kan ook een probleem zijn,kan je oplossen door is te kijken of hij het met een ander benzinedopsel ook doet...

2geertie: voor jou hetzelfde, benzine is van de carbu laten en zien of er geen vocht bijzit... kan soms gebeuren zonder dat je er weet van hebt (condens) Ook zien of de benzine goed loopt en anders carburator is grondig kuisen...

lost dit het probleem niet op: spoelen van de grondplaat eens doormeten (als hij het altijd heeft kan deze bij het warmkomen zijn waardes verliezen)