Pagina 1 van 2
ltr 450
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 17:20
door sterckx johan
hallo manne een vriend van mij is van plan een suzuki lts 450 te kopen.
maar ik heb gezegd da hij beter een raptor 700 kocht. omdat hij 60% veld en 40% baan gaat doen en hij zoekt redelijek afstanden door boswegen te doen.
en ik zei dat een suzuki ltr veel onderhoud vraagt en om de drie ritten een andere oliefilter enzo nodig heeft en dat het ve"el kost aan onderhoud.
en hij zei me dat als hij een grotere tandwiel stak vanvoor en een cherry bomb de ltr wel 120 uur jkan rijden met dezelfde zuiger is dat waar of niet?
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 17:22
door kane
die is je gewoon wat aan het wijsmaken
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 17:30
door sterckx johan
ja da dacht ik ook maar ben naar dealer geweest en hij ze ma dat als je andere tandwiel vanvoor steekt en cherrybomb dat het onderhoud van een ltr best wel meevalt?
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 17:33
door OpticalNicolas
idd, door dat groter tandwiel, kan je meer snelheid maken, aan een lager toerental van de motor.
en die cherrybom opent een andere curve in je CDI als ik me niet vergis.
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 17:35
door kane
idd maar onderhoud heeft hij toch nog meer nodig dan de 700
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 17:38
door OpticalNicolas
jah, dat wel,
maar LTR ligt standaard breder... spaart ook al wat uit als je 700wil verbreden.
en als je zelf wat overweg kan met een motor openhalen, vervang je die piston/revisie allemaal zelf.
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 17:49
door kane
de kosten die je aan revisie doet kun je aan je 700 doen om te verbreden ...
ga gewoon voor de 700
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 17:57
door sterckx johan
ja maar die ltr is toch sneller op elk gebdied dan een 700?
en om de hoeveel uren moet een reviese bij een ltr en andere oliefilter en andere olie?
en om de hoeveel uren moet dit allemaal bij raptor
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 18:22
door peet #77
We hebben vandaag een andere zuiger gestoken op mijn ltr hij heeft nu iets van meer dan 100uren gedraaid en de zuiger zag er nog goed uit
olie verversen doe je evenveel bij rappy of ltr alé das mijn mening om de 3ritten nieuwe olie en filter
als je op onderhoud wil uitsparen komt het niet goed met uw blok
en van dat tandwiel vooraan zou ik niet doen neem achteraan 3tanden kleiner is veiliger

Geplaatst: wo 06 jun, 2007 18:24
door Turboy6
Zal je mijn mening vertellen. Was ook aant twijfelen tussen LTR en Raptor 700 en had eerst voor de LTR gekozen voor de look en zoals men eerder al zei breder en lager maar moet zeggen dat ik eigenlijk meer op de baan reed en het mij beklaagd had, dus na 20 u de LTR weg en mij dan toch maar de Raptor 700 gekocht. Eigenlijk zou je moeten de 2 hebben maar dat is eigenlijk voor de meesten niet haalbaar. Je zou de 2 moeten kunnen combineren maar ben toch blij dat ik voor de R700 ben gegaan, voel me veel meer op mijn gemak door dat je met een enduro-blok rijd en dus ook safer zit.
Een R700 moet ook niet onderdoen voor een LTR met Cherrybomb als die voorzien is van einddemper en Powercommander.
Hoop dat ik je hierbij heb kunnen helpen
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 21:14
door AlfA
Ik rij zelf met een LTR, en moet zeggen dat het allemaal nogal meevalt
op 60-70 uur is mijn blok open geweest (probleem met versnellingsbak), toen hebben we de zuiger bekeken en die was nog als nieuw, intussen zit ik toch ook ergens aan de 120u denk ik, met de eerste zuiger.
En sinds enkele maanden rijd ik alléén op de baan, met originele tandwielen (dit ga ik wel nog aanpassen). Ik heb 't me nog geen dag beklaagd. Het is dus heel wat je ervan verwacht, en wat je eraan wil uitgeven. Een LTR heeft meer onderhoud nodig, dat klopt, maar als je dat onderhoud ook regelmatig doet (Om de 3 rijweekends nieuwe olie/oliefilter, elke rit luchtfilter zuivermaken), dan ga je er lang plezier aan hebben.
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 21:42
door sterckx johan
ja het is voor 60% op de baan en 40% op veldwegen en bossen welke tandwielen raden jullie mij aan vanvoor een grotere of vanachter er kleinere en waarom is deze beter?
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 22:18
door AlfA
Maakt nie zoveel uit, als je vanvoor 1 tand groter gaat komt ongeveer overeen met 3 tanden kleiner vanachter.
dat rijdt wat rustiger, wat lager in de toeren.
dit wordt ook mijn volgende mod, voorste tandwiel groter. Waarom vanvoor ? omdat dit het gemakkelijkste te wisselen is, vanachter moet er veel meer los gedaan worden.
PS : wij doen op zondag toch altijd +150km, dus we hebben ondertussen toch al wat kilometers gemaakt

Geplaatst: wo 06 jun, 2007 22:23
door sterckx johan
maar verlies je dan geen trekkracht met die drie kleinere tandwielen vanchter
en, verlies je trekkracht met een groter tandwiel vanvoor of niet?
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 22:55
door AlfA
Zoals ik al zei, maakt niet uit wat je kiest om aan te passen, voor of achter... maar elke tand vanvoor telt voor 3 vanachter...
En je verliest iets in trekkracht, maar dat is bijna niet te merken, er is kracht en koppel zat op de LTR
