Pagina 1 van 2
Vermogenscurves W-tec CRF450R 2007 en W-tec CRF450X 2007
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 19:11
door No Limit W-tec
Vermogenscurve van standaard CRF450R model 2007, met standaard HGS uitlaat
Zit tussen 6000 en 8000 toeren boven de 42 pk en piekt op 44 pk. Mooie pk curve die al bij al vrij goed blijft door lopen. De koppelcurve zou beneden 5000 toeren iets hoger mogen liggen voor het uitkomen van de bochten. Is op te lossen mits flowen van de kop en verhogen compressie, kostprijs +/- 700 €
Vermogenscurve van standaard CRF450X model 2007 met standaard HGS uitlaat en elektrische start.
Zit tussen 6000 en 9000 toeren boven de 40 pk en piekt op 41.5 pk, zowat 2.5 pk minder piek dan de R blok, wat we vooraf ook wisten. De X loopt standaard 1000 toeren verder door dan de R, wat wel voordelen bied. Onderin heeft de X wat minder pk's dan de R. De dip in de koppelcurve komt omdat de kop van de X wat flow mist.
Conclusie : ik denk dat voor de doorsnee rijder de X met elek start minstens een even goede keuze is als de R zonder elek start, velen zullen niet eens het verschil voelen in pk's. Mits geringe kosten kan de X minstens even pittig gemaakt worden dan de R. De X is van nature minder onderhoudsgevoelig en sterker gemaakt. De versnellingsbakverhoudingen van de X liggen naar onze mening interessanter dan die van de R. Zeker voor endurance met de langere 4de en 5de.
Gearbox ratios :
crfr 1 1.800
2 1.470
3 1.235
4 1.050
5 0.909
crfx 1 2.231
2 1.625
3 1.235
4 1.000
5 0.826
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 19:18
door wantjes #9
en wat zijn de prijzen van die blokskes?
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 19:22
door No Limit W-tec
Intussen is het oude 2006 blok van Jan ook geprepareerd en komen we betere resultaten uit dan de standaard 2007 die al heel goed presteert. Met dit 2006 blok heeft Jan in Comines gewonnen.
Ook voor endurances hebben we een blok klaar gemaakt. Het heeft al gereden in de handen van Oede Miere in de 5u van Floyon waarmee hij samen met Jan 6de is geworden. De curves hiervan geef ik niet vrij maar kan wel al wat richting geven :
10 % meer koppel dan standaard CRF450R 2007
7-10 (!) pk meer in toeretalbereik van 3500 tot 5000 toeren
We zijn echter nog aan het ontwikkelen en staan nog twee extra zaken op programma waardoor hij beter moet doorlopen.
Tot op heden reden we 100 % standaard, maar om Meertens de baas te kunnen moet ons cheftje meer paarden tussen zijn benen hebben. Davy Brems rijdt wel nog met 100 % standaard 2006 motoren.
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 19:23
door No Limit W-tec
wantjes #9 schreef:en wat zijn de prijzen van die blokskes?
Blokken worden in principe niet los verkocht en denk ook niet dat ze zomaar in een TRX passen. Zou ik moeten navragen.
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 19:31
door Ralph
Waarom geen quad blok? Die versnellingsbakken zijn meer op de hoge lasten berekend lijkt mij.
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 19:36
door Frank MB
Ralph schreef:Waarom geen quad blok? Die versnellingsbakken zijn meer op de hoge lasten berekend lijkt mij.
TRX 2006 en 2007 quadblokken zijn niet betrouwbaar.
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 19:37
door WJB#222
Frank MB schreef:Ralph schreef:Waarom geen quad blok? Die versnellingsbakken zijn meer op de hoge lasten berekend lijkt mij.
TRX 2006 en 2007 quadblokken zijn niet betrouwbaar.
trx 2005 wel

Geplaatst: wo 06 jun, 2007 19:38
door Frank MB
banshee rijder #222 schreef:Frank MB schreef:Ralph schreef:Waarom geen quad blok? Die versnellingsbakken zijn meer op de hoge lasten berekend lijkt mij.
TRX 2006 en 2007 quadblokken zijn niet betrouwbaar.
trx 2005 wel

op de krukaslagers na en krukas zelf

Geplaatst: wo 06 jun, 2007 19:41
door wantjes #9
Frank MB schreef:Ralph schreef:Waarom geen quad blok? Die versnellingsbakken zijn meer op de hoge lasten berekend lijkt mij.
TRX 2006 en 2007 quadblokken zijn niet betrouwbaar.
voor zover ik weet, de blokken wel, maar de boitten(versnellingsbakken) niet
Toegevoegd na 2 minuten:
No Limit YFZ schreef:
Blokken worden in principe niet los verkocht
dat kan toch niet?

Geplaatst: wo 06 jun, 2007 19:42
door WJB#222
ach man niet zeuren

gewoon gas geven
met de mijn is 2 jaar cross gereden dus da zal al lang opgelost zijn
en anders over paar maanden als ik er aan gewent ben even langs DBM gooien
en no limit yfz wantjes maakt dat pas

Geplaatst: wo 06 jun, 2007 19:59
door No Limit W-tec
wantjes #9 schreef:
No Limit YFZ schreef:
Blokken worden in principe niet los verkocht
dat kan toch niet?

Voor W-tec quads worden ook volledige motorfietsen gekocht waarvan achteraf frame,banden, vering, van verkocht worden.
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 20:16
door Ralph
Frank MB schreef:TRX 2006 en 2007 quadblokken zijn niet betrouwbaar.
Alsof die crossmotorblokken wel lekker betrouwbaar zijn

Geplaatst: wo 06 jun, 2007 20:30
door No Limit W-tec
Ralph schreef:Frank MB schreef:TRX 2006 en 2007 quadblokken zijn niet betrouwbaar.
Alsof die crossmotorblokken wel lekker betrouwbaar zijn

Wij hebben er in elk geval geen problemen mee, nog geen enkele kapot gereden en we rijden er nu toch al tijdje mee. De 2007 van Jan is op 30 u gereviseerd en had een krukas die licht uit balans was, blijkbaar een ziekte van de 2007.
De 2006 is op 40 u gereviseerd geweest en enkel nieuwe piston moeten steken, op 80 uur wel versnellingsbak nieuwe tandwielen gestoken, maar nog niet kritiek. Heeft wel te maken met rijstijl van Jan want die houdt versnellingspook omhoog met zijn laars...
Davy heeft heel 2006 gereden met zelfde blok zonder één probleem en is er nu aan zijn tweede seizoen mee bezig na revisie begin dit jaar.
Wel steeds hoogwaardige olie gebruikt : ELF HTX 802
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 20:43
door doubletracing
er is toch een mogelijkheid om die blokken apart te verkrijgen?het kan toch niet zijn als je crf blok in stukken vliegt dat je een nieuwe crossmoto moet kopen?
Geplaatst: wo 06 jun, 2007 21:07
door wantjes #9
doubletracing schreef:er is toch een mogelijkheid om die blokken apart te verkrijgen?het kan toch niet zijn als je crf blok in stukken vliegt dat je een nieuwe crossmoto moet kopen?
zo zie ik het toch ook hoor
