Pagina 1 van 5

Blaster Startproblemen

Geplaatst: za 09 jun, 2007 01:19
door Mr Didus
Hallo, ik heb wat problemen bij men Blaster, ze start wel, maar moeilijk, soms echt veel keer stampen eer hij start, en als m ff gedraaid heeft en je zet m stil en stampt daarna weer dan is hij van de eerste slag weg, als ik dan terug eventjes wacht gaat t weer moeilijk, iemand een idee hoe dit komt?
ligt dit aan de carburator of aan de ontsteking ofzo?
Als het maar niet lukt met de kick en ze duwen mij, dan start hij zonder tegenpruttelen.
Ik heb al de bougie nieuw gezet en de carburator afgeregeld, hij start wat beter als ervoor, maar nog niet zoals het hoort. :cry: :)

Geplaatst: za 09 jun, 2007 09:24
door OpticalNicolas
is dit gekomen na een modificatie, of zo plots?

Geplaatst: za 09 jun, 2007 10:18
door cobby
dus als ik het goed begrijp is het probleem bij een koude motor?
Of als hij een tijdje stilgestaan heeft is niet zo lang?

Geplaatst: za 09 jun, 2007 11:41
door IzzY
kick eens als je motor kouwt is, en kijk naar je bougi.
is die nat, zal je een andere hittegraad bougi moete hebbe denk ik
is die droog, zal je je carb afstellingen moete checke..

Geplaatst: za 09 jun, 2007 11:56
door Mr Didus
zal ff de hele uitleg doen :)

heb m vorig jaar van me broer over gekocht, toen starte hij ook al wat moeilijk. ma na een ritje is hij vastgelopen. de lager van de zuigerstang had t begeven.Dit kwam omda het meng systeem van de olie niet meer goed werkte. en meng vanaf nu zelf. heb dan een nieuwe krukas en piston enz laten zetten in de winter. toen m terug in orde stond startte hij bijna niet. heb dan de carburator eens opengegooid en schoongemaakt. hîelp ook niet, dan ewa beginne te regelen aan de lucht, hij startte nu al beter ma nog nie hoe t moet. soms na een paar keer stampen is hij vertrokken, ma hij doet t nie constant, dan gaat hij goed dan weer nie. mijn broer denkt mss dat hij valse lucht trekt? ik weet t allemaal niet meer. k ben aant denken om hem ff naar de quadshop te doen, voor eens tegoei te laten afstellen.

en wat bedoel je met andere hittegraad van bougie? ik ben een nieuwe gaan halen voor blaster in de quadshop on alken. heb gewoon gevraagd een bougie voor blaster, er zijn er dus verschillende die je kan gebruiken?
ik vraag dit omdat de bougie nat is na een koude kick :)

Geplaatst: za 09 jun, 2007 12:02
door JohnBeton
Rookt hij fel als hij warm gedraaid is ?
Welke mengverhouding gebruik je nu ?

Geplaatst: za 09 jun, 2007 12:04
door Mr Didus
ja hij rookt wel redelijk, rij nu met 1/25 ma ben nog aant roderen na de revisie...

Geplaatst: za 09 jun, 2007 13:20
door JohnBeton
1:25 vind ik persoonlijk toch een beetje te veel olie. Ik gebruik voor 2takt 1:40, ik ken er ook die 1:32 of soms zelfs 1:50 gebruiken met goede olie.
Als hij fel wit rookt zou het kunnen dat hij ergens lucht trekt.
Zit je uitlaat goed opgespannen aan de cilinder ? Zit die dichting goed ?

Geplaatst: za 09 jun, 2007 13:50
door Mr Didus
ja wou zo een paar bakke naft oprijden om dan naar 1/30 over te schakelen. en zal de dichting eens controleren sewes.. alvast bedankt voor de tips :)

Geplaatst: za 09 jun, 2007 14:18
door IzzY
1:40 smeren oid.

als je bougi nat is, betekend dat hij dus niet goed ontbrand en er te veel mengsel achterblijft.
valse lucht lijkt me dus niet het geval. dan zou je kwat hoog in toere lopen en je bougi wit uitslaan.

en witte rook betekend meestal dat er koelvloeistof verbrand, maar daar is in dit geval geen sprake van denk ik ?
als hij rookt, zal het blauwe rook zijn wat ook erop duid dat hij te rijk mengsel krijgt.

dit kan betekenden dat of je carb te rijk staat, of je slechte ontsteking.


kijk even of je bougi een mooie blauwe vonk geeft, dan heb je dat iig uitgesloten.

owjah

bougi,s heb je in allerlij soorte hitte graden, dit staat oa voor welke temperatuur ontbranding
maar als je een standaart blaster bougi heb, zal het daar niet aan liggen.

Geplaatst: za 09 jun, 2007 17:37
door Mr Didus
heb gemerkt da het vonkje van de bougie heel zwak is. we denken dat het ofwel door het teveel aan olie komt, dat de bougie aanslaat, ofwel dat de onsteking niet in orde is. kga maandag nog es een nieuwe bougie halen en dan direct testen. en als het dan niet beter is zou de onsteking mss niet meer zo goed zijn. kan dit?

Geplaatst: za 09 jun, 2007 18:17
door cobby
1 op 25 vind ik ook een beetje veel olie.
Zou niet graag achter je komen, kuch kuch.
En als je deze verhouding veranderd naar 1 op 40 (ik reed zelf 1 op 50 met polaris)+nieuwe bougie moet er al een beetje beterschap zijn denk ik.
Maar jij moet zien welke naft (95 of 98 ) je gebruikt en welke olie !

Grts

Geplaatst: za 09 jun, 2007 18:33
door IzzY
Mr Didus schreef:heb gemerkt da het vonkje van de bougie heel zwak is. we denken dat het ofwel door het teveel aan olie komt, dat de bougie aanslaat, ofwel dat de onsteking niet in orde is. kga maandag nog es een nieuwe bougie halen en dan direct testen. en als het dan niet beter is zou de onsteking mss niet meer zo goed zijn. kan dit?

scoor effe een nieuwe bougi.
kijk effe watvoor vonk die geeft.
als het nog geen mooie sterke blauwe vonk is, haal dan een nieuwe bougidop en kabel.
en laat meteen je bobine/cdi doormeten.

als dat alles goed is, zit in in ontsteking zelf, misschien je spoelen slecht ?
vliegwiel eens laten vallen, of met een hamer op geslagen ?


ik denk wel dat je een electrisch probleem hebt.

Geplaatst: za 09 jun, 2007 19:01
door Mr Didus
ok, ga zeker die stappen eens volgen en zien wat dat geeft, merci

Geplaatst: za 09 jun, 2007 19:37
door OpticalNicolas
blaster geeft niet zo'n heel harde vonk, wel een mooie blauwe.