Pagina 1 van 2
doe het zelf tuners
Geplaatst: za 09 jun, 2007 19:34
door IzzY
Ik vroeg me af of hier eigenlijk mensen zijn die hun eigen quads motorisch opvoeren ?
-eigen opmaat gemaakte uitlaten ?
-andere cilinder kits montere/cilinders opboren.
-tune werk van cilinders.
speciale dingen dus, een enkele cilinder van een banshee op een blaster blok bv
en zijn er ook draggers hier ? of enkel crossers en posers
?
Geplaatst: za 09 jun, 2007 20:00
door FLIPmode
Tip: lees het juiste topic door dan weet ge of hier posers rondhangen, en voor te draggen moogt ge eens langskomen
Geplaatst: za 09 jun, 2007 20:12
door Charger69
Was ook maar een vraagje van IzzY hé
Geplaatst: za 09 jun, 2007 20:21
door IzzY
FLIPmode schreef:Tip: lees het juiste topic door dan weet ge of hier posers rondhangen, en voor te draggen moogt ge eens langskomen
ik kon geen topics vinde waar ik echt tune werk zag.
en je weet best dat ik met poser gewoon rijders die hun quad enkel aangepast hebbe voor weg gebruik.
no offence verder.
drag jij dan ofzo ? niet dat ik dat doe ofzo, maar vind het wel interessant om te zien.
vooral de aanpassingen en waarom dit gedaan word.
Geplaatst: za 09 jun, 2007 20:23
door gareth
Dan ga je erop achteruit hoor als je 1 cilinder van een banshee op je blaster zet.
Je moet effe de juiste site vinden, maar er zijn er zat die tips geven over tunen.
Zijn zat mogelijkeheden om je quad te tunen.
Geplaatst: za 09 jun, 2007 20:37
door IzzY
ja ik heb wel een aantal sites gevonden, maar dat zijn allemaal al afgeronden projecten.
en je komt eigenlijk nooit echt in contact met die makers.
ik vind het altijd wel leuk om zelf dingen te maken.
maar ik denk dat er weinig van dat soort mensen op dit forum zitten ?
ik maak oa zelf uitlaatjes voor 2takters
dit is ook de bedoeling voor me blaster.
Geplaatst: zo 10 jun, 2007 20:41
door FLIPmode
IzzY schreef:FLIPmode schreef:Tip: lees het juiste topic door dan weet ge of hier posers rondhangen, en voor te draggen moogt ge eens langskomen
ik kon geen topics vinde waar ik echt tune werk zag.
en je weet best dat ik met poser gewoon rijders die hun quad enkel aangepast hebbe voor weg gebruik.
no offence verder.
drag jij dan ofzo ? niet dat ik dat doe ofzo, maar vind het wel interessant om te zien.
vooral de aanpassingen en waarom dit gedaan word.
No offence taken, maar in mijn niet zo jeugdig woordenboek staat een andere uitleg voor poser(nl. stoefer).
Wist niet dat het tegenwoordig een andere betekenis had, mijn excuses.
En ik drag alleen als ik uitgedaagd word
.
Geplaatst: zo 10 jun, 2007 21:28
door Robby
Een tuner geeft nooit graag zijn werken prijs... Ik heb indertijd van men blaster een laagvlieger gemaakt met stomme werkjes en van men warrior350 een bommetje gemaakt maar dan ook wat geld tegengelegd...
het ene is het andere,er zijn dingen die je moet leren uit theorie, maar er zijn vele dingen te verwaarlozen...
Wat je moet weten is als je begiont met tunen,dat het niet eindigt met enkel cilinder te porten bevoorbeeld, carters aanpassen, krukas bewerken,compressie aanpassen,expansie van uitlaat veranderen,demper aanpassen... belangrijkste vanalles... goede carburator en goede afstelling dat is het begin van alles en dat is wat velen niet op gevoel kunnen.
greetz
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 18:53
door IzzY
eh, jullie begrijpen me verkeerd.
ik kom zelf uit de 2takt wereld. heb er wel ene beetje verstand van. ben zelf al 2 jaar bezig.
in het bezit van een 70cc brommer met 20 pk. dat is vrij netjes.
mijn vraag was alleen of er mense op die forum zich bezig houde met het echte opvoeren,.
en niet de tunings projecten van alleen andere armen, alu velgjes en klaar.
in de quad scene kom ik net kijken, dus ik wil niet betweterig overkomen.
maar mijn belangstelling gaat hier gewoon naar uit.
en de meeste tuners die ik ken, delen hun kennis toch wel. om gewoon elkaar verder te helpen, want je leert enorm veel van elkaar. tuurlijk houd je sommige dinge wel geheim. maar je geeft toch altijd wel een hint.
Robby schreef:goede carburator en goede afstelling dat is het begin van alles en dat is wat velen niet op gevoel kunnen.
greetz
dat is wel een leuke uitspraak, want als je echt sirieus doet. dan stel je niet af op gevoel.
dan doe je dit op een testbank. want al is je gevoel nog zo goed. 3 sproeier maatjes groter of kleiner merk jij niet. maar ken echt grote gevolgen hebben.
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 19:04
door Sg6
denk dat je de topics over echt tuning werk op 1 hand kunt tellen hier op het forum.
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 19:06
door Kortvrint
Ik denk wel dat er genoeg topics op het forum staan met tuning projecten waar bij dat de motor ook onder handen is genomen...
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 19:06
door Robby
wat ik bedoel is dat er velen een andere carb opsmijten en als ie draait en beetje meer vermogen hebben zijn ze blij... 3maatjes kan je er op gevoel wel naast zitten... maar 10 niet meer he
een 2takt is en blijft een 2takt,wat je veranderd bij een 50cc kan je veranderen aan een 500cc...
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 19:29
door Frank MB
IzzY schreef:eh, jullie begrijpen me verkeerd.
ik kom zelf uit de 2takt wereld. heb er wel ene beetje verstand van. ben zelf al 2 jaar bezig.
in het bezit van een 70cc brommer met 20 pk. dat is vrij netjes.
mijn vraag was alleen of er mense op die forum zich bezig houde met het echte opvoeren,.
en niet de tunings projecten van alleen andere armen, alu velgjes en klaar.
in de quad scene kom ik net kijken, dus ik wil niet betweterig overkomen.
maar mijn belangstelling gaat hier gewoon naar uit.
en de meeste tuners die ik ken, delen hun kennis toch wel. om gewoon elkaar verder te helpen, want je leert enorm veel van elkaar. tuurlijk houd je sommige dinge wel geheim. maar je geeft toch altijd wel een hint.
Robby schreef:goede carburator en goede afstelling dat is het begin van alles en dat is wat velen niet op gevoel kunnen.
greetz
dat is wel een leuke uitspraak, want als je echt sirieus doet. dan stel je niet af op gevoel.
dan doe je dit op een testbank. want al is je gevoel nog zo goed. 3 sproeier maatjes groter of kleiner merk jij niet. maar ken echt grote gevolgen hebben.
Testbank is ook geen circuit he, beschouw dat maar als hint
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 19:49
door IzzY
Frank MB schreef:IzzY schreef:eh, jullie begrijpen me verkeerd.
ik kom zelf uit de 2takt wereld. heb er wel ene beetje verstand van. ben zelf al 2 jaar bezig.
in het bezit van een 70cc brommer met 20 pk. dat is vrij netjes.
mijn vraag was alleen of er mense op die forum zich bezig houde met het echte opvoeren,.
en niet de tunings projecten van alleen andere armen, alu velgjes en klaar.
in de quad scene kom ik net kijken, dus ik wil niet betweterig overkomen.
maar mijn belangstelling gaat hier gewoon naar uit.
en de meeste tuners die ik ken, delen hun kennis toch wel. om gewoon elkaar verder te helpen, want je leert enorm veel van elkaar. tuurlijk houd je sommige dinge wel geheim. maar je geeft toch altijd wel een hint.
Robby schreef:goede carburator en goede afstelling dat is het begin van alles en dat is wat velen niet op gevoel kunnen.
greetz
dat is wel een leuke uitspraak, want als je echt sirieus doet. dan stel je niet af op gevoel.
dan doe je dit op een testbank. want al is je gevoel nog zo goed. 3 sproeier maatjes groter of kleiner merk jij niet. maar ken echt grote gevolgen hebben.
Testbank is ook geen circuit he, beschouw dat maar als hint
daar heb je wel gelijk in.
ik weet dat testbank niet met gelijke weerstande werkt, lucht vochtigheid/luchtdruk niet altijd gelijk is.
maar ik weet niet hoe jij? op een circuit afstelt. maar dit zal ook wel dmv een powertester zijn ?
en niet zomaar een sproeier erin doen. en dan maar afvragen of hij niet te klein is en misschien wel warmloopt.
maar nogmaals. bedoeling was niet om jullie af te zeiken ofzo. maar gewoon de vraag om er nog meer mensen sirieus bezig waren met opvoeren.
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 21:21
door SlOoT
Over een tijdje zal er een weer een ECHT TUNING topic verschijnen...