Pagina 1 van 2
apparte stuur geleider
Geplaatst: zo 10 jun, 2007 17:09
door IzzY
dont shoot me als het gewoon normaalste zaak is, maar ik had dit nog nooit gezien.
iemand die mij ken vertelle wat de bedoeling hiervan is ?

Geplaatst: zo 10 jun, 2007 18:41
door kane
heb ik idd ook nog ni gezien
Geplaatst: zo 10 jun, 2007 19:13
door fastrogeke
hoi.ook dit heb ik nog nooit gezien.maar als ik de foto goed bekijk kun je dus als je op de quad zit het stuur iets naar voren duwen?zit dit onder ook(of iets wat er op lijkt)
Geplaatst: zo 10 jun, 2007 19:35
door Sg6
verkoopt ims ook niet zoiets in dien aard.
Is waarschijnlijk niet slecht maar als dit onderaan niet zit ga je nogal snel je stuurbus onderaan verkrachten.
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 09:53
door Blasty
Is dit niet voor als je valt zodat dan de stuurstang meegeeft in plaats van buigt?
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 10:16
door No Limit W-tec
Ik herinner mij dat Houser vroeger ook iets dergelijks had voor 400ex of zo.
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 13:39
door IzzY
ik denk dat er onderaan een kantel lager zit. ik heb hier geen foto van helaas.
maar niemand weet dus precies waarvoor het dient
hmm had wel gedacht dat de pro-quad rijders het hier wiste
ik zal nog wel wat research doen

Geplaatst: ma 11 jun, 2007 14:42
door fastrogeke
Blasty schreef:Is dit niet voor als je valt zodat dan de stuurstang meegeeft in plaats van buigt?
die gedachtte had ik ook.alléén zal het wel minimaal zijn,dus doet het toch nog auw als je valt.zou het niet een soort demper zijn om de klappen op te vangen,ofzo

Geplaatst: ma 11 jun, 2007 15:37
door Sharky #3
is gewoon 1 van de manieren om je stuur te dempen.
in combinatie van een stuurdemper zal dat wel veel schelen qua trillen en zo
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 18:37
door IzzY
Sharky #3 schreef:is gewoon 1 van de manieren om je stuur te dempen.
in combinatie van een stuurdemper zal dat wel veel schelen qua trillen en zo
maar een stuur demper is toch tegen de gaan van onverwachte stuur bewegingen ?
en dit zorgt alleen voor bewegen van voor naar achter,.
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 18:42
door Sharky #3
IzzY schreef:Sharky #3 schreef:is gewoon 1 van de manieren om je stuur te dempen.
in combinatie van een stuurdemper zal dat wel veel schelen qua trillen en zo
maar een stuur demper is toch tegen de gaan van onverwachte stuur bewegingen ?
en dit zorgt alleen voor bewegen van voor naar achter,.
Ja, bij een sprong komt je gewicht op je stuur soms.
Dit dempt die slag.
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 18:56
door spoor!
fastrogeke schreef:Blasty schreef:Is dit niet voor als je valt zodat dan de stuurstang meegeeft in plaats van buigt?
die gedachtte had ik ook.alléén zal het wel minimaal zijn,dus doet het toch nog auw als je valt.zou het niet een soort demper zijn om de klappen op te vangen,ofzo

dan ben je waarschijnlijk wel een deel van je stuurstang kwijt?
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 19:08
door Sg6
als je dit op een z400 plaatst blokkeerd je stuur of met andere woorden je stuur word harder om te draaien. Doe dit dan 20 keer en je hebt speling op je stuurkolom waar er nen bus doorkan. 1mm vooruit deed het stuur al stroef draaien wat als je het 5cm vooruit plaats...
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 19:15
door OpticalNicolas
bij blaster is dit exact hetzelfde, als je je stuurstang vooruit doet, kan je moeilijk sturen, volgens mij moeten ze er dan soort 'scharnier' systeem op het frame gezegt hebben .
'tekeningetje':

Geplaatst: ma 11 jun, 2007 19:24
door epix no-fear
de meeste lagers bestaat uit 2 schalen met daar tussen de kogels.
er zijn echter ook lagers met 3 schalen.
hierbij is het zo dat je een binnenschaal hebt waar je as doorheen gaat.
daar omheen zitten de kogels.
daar weer omheen zit een schaal die van de buitekant een radius heeft.
en daar omheen zit een schaal met aan de binnenkant een radius.
dit zorgt ervoor dat als je een as door het lager steekt dat deze ook kan scharnieren.
de exacte benaming van dit soort lagers kan ik me echter niet herinneren