Pagina 1 van 1
2 probleempjes met Raptor 350
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 07:13
door Moorverken
Ik heb 2 probleempjes met mijn Raptor 350:
1:
Hij valt soms stil als ik hem in achteruit plaats. Zelfs als ik hem in toeren jaag en dan in acheruit plaats valt hij nog dood. Het probleem doet zich niet altijd voor. Ongeveer 1/2 keer dat ik achteruit wil rijden.
2:
Tot nu toe kon ik mijn quad starten in elke versnelling. Maar nu moet ik hem soms in neutraal plaatsen om te kunnen starten. Het is net als bij het vorige probleem ongeveer de helft van de tijd.
Iemand enig idee hoe ik deze kwaaltjes kan verhelpen?
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 07:18
door Robby
plakkende koppeling?
hoe valt hij dood? heb je gevoel dat het een elektrisch probleem is of dat je met een snok stilvalt?
greetz
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 08:55
door fastrogeke
hoi.kan het zijn dat je schakelaar die op je koppelings hefboom blijft hangen.volgens mij geeft deze een signaal dat de koppelings hefboom is ingeknepen als je de quad wil starten.anders is het je koppeling
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 14:05
door Moorverken
@ Robby: Het is precies dat hij geen lucht of benzine krijgt.
@ fastrogeke: Wordt deze schakelaar dan overbrugt als hij in neutraal staat?
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 14:36
door Robby
Moorverken schreef:@ Robby: Het is precies dat hij geen lucht of benzine krijgt.
@ fastrogeke: Wordt deze schakelaar dan overbrugt als hij in neutraal staat?
of ontsteking die wegvalt... dan is het inderdaad wat fastrogeke vermeld... nieuw schakelaartje steken en is opgelost... op je schakelaar voor je achteruit in te schakelen loopt ook een sensor,dia kan je ook eens chekken.
die koppelingsschakelaar gaat veelal stuk door het smeren met WD40 en consoorten...
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 14:39
door fastrogeke
volgens mij kun je als de quad in de versnelling staat(vooruit danwel achteruit) de quad niet starten als je de koppelingshendel niet bediend hebt.deze schakelaar zit op je koppelingshefboom.deze is zwart van kleur.als je de koppeling inknijpt moet je een zwart pennetje zien ter hoogte van de kabel.en deze wordt zover ik weet overbrugt indien de versnellingsbak in de neutraal staat
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 15:37
door Moorverken
Ik heb dit ondertussen reeds gecontroleerd en het klopt.
Heb de schakelaar goed ingespoten met WD40 zodat het zuigertje goed beweegt. Voor het ogenblik start hij terug zoals het moet. Ik ga het nog een beetje afwachten maar ik denk dat dit probleem van de baan is.
Ik denk zelfs dit ook de oorzaak is van mijn 2de probleem. Wanneer bij de overschakeling van vooruit naar achteruit de koppelingshendel niet bediend is valt de motor blijkbaar stil.
Alvast nen dikken merci voor fastrogeke.
Oei ik had niet gezien wat Robby geschreven had van die WD40!
Waarmee moet ik deze schakelaar dan smeren?
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 16:04
door JohnBeton
De koppeling moet je sowieso gebruiken bij het schakelen van vooruit naar achteruit.
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 16:09
door Moorverken
JohnBeton schreef:De koppeling moet je sowieso gebruiken bij het schakelen van vooruit naar achteruit.
Die gebruik ik ook. Maar wanneer die schakelaar op de hendel blijft hangen, valt de motor stil.
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 17:42
door fastrogeke
hoi.ik hoop dat dit de oorzaak was van het probleem.met WD 40 kun je deze schakelaar goed smeren.dat is geen probleem.ik smeer hier ook de schakelaars mee.nog beter is electrospray.ben benieuwd of het probleem nog terug komt.en goed dat je je koppeling gebruikt bij het schakelen.sommige mensen doen dat niet.is niet zo goed voor de versnellingsbak
MVG fastrogeke

Geplaatst: ma 11 jun, 2007 19:27
door Robby
wd40 smeert maar heel even en durft nogal veel vuil opkoeken...zoals deeltjes alu enzo. beter af met zo een elektro spary...
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 20:47
door Moorverken
Is elektrospray hetzelfde als contactspray?
Geplaatst: ma 11 jun, 2007 20:50
door fastrogeke
Moorverken schreef:Is elektrospray hetzelfde als contactspray?
yep dat is hetzelfde.althans sommige producten zullen verschillen.maar deze kun je gewoon gebruiken