Quad zonder papieren; hoe baanlegaal maken?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
tedlok
Toeschouwer
Toeschouwer

Quad zonder papieren; hoe baanlegaal maken?

Bericht door tedlok »

Ik ben in bezit van een chinese quad zonder papieren en ik zou deze willen gebruiken om wettelijk op de belgische wegen te rijden.

Welke stappen moet ik ondernemen om mijn quad aan papieren te raken om deze te gebruiken als landbouwvoertuig of motorvoertuig?

Kan ik een belgisch gelijkvormigheidsattest verkrijgen door naar de keuring te gaan (met voorziene homologatiekit) ?
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Je hebt altijd de typegoedkeuring nodig (dat heeft COC tegenwoordig, als ik me niet vergis), Zonder dit zal dat niet mogelijk zijn, en al zeker niet voor zo'n chenees vrees ik.

In Belgie moeten quads niet naar de keuring zoals in Nederland, dus daar ga je weinig kunnen bereiken.
De enige mogelijkheid (misschien) is uitvoeren naar duitsland, daar inschrijven, TUV goedkeuring krijgen, terug invoeren, en dan kan je met het duitse TUV attest hier wel goedkeuring krijgen.

Maar als je al die kosten voor 'n chinese quad gaat doen, dan kan je beter een bekend merk kopen...
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

je kan hem ook in België laten keuren als alleenstaand geval, maar dan kan je beter een nieuwe gehomologeerde chinees kopen.
Plaats reactie