Pagina 1 van 3

ik post mn rhino hier ook maar...

Geplaatst: di 19 jun, 2007 21:31
door Yamaha Grizzly 700
Helaas zal ie niet tegen die van ralph aankunnen, maar ik post mn rhino hier ook maar even:)
Volgende week komen de cdi, sheave, dak en velgen+banden
opties die er nu opzitten:
verstralers
knipperlichten in achterlichten ingebouwd
spoorverbreders
claxon met dieren geluiden en meer onzin
Lier
halve voorruit
beugels op de bak
hij is voorlopig nog zeker niet af, want er is zoveel moois te koop voor zon machine... :applaus:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik houd jullie op de hoogte :applaus:

Geplaatst: di 19 jun, 2007 22:38
door airwolf
:knikduim: :knikduim: :knikduim: :knikduim: :knikduim:

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 08:31
door Ralph
Dat raam lijkt mij ook wel wat, houd dat de wind goed tegen? Bij mij waait m'n haar zowat van m'n hoofd.

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 08:47
door Yamaha Grizzly 700
Ralph schreef:Dat raam lijkt mij ook wel wat, houd dat de wind goed tegen? Bij mij waait m'n haar zowat van m'n hoofd.
Ja dat is een super ruitje :applaus:
vangt alle wind zon beetje op, zonnenbrilletje op en je bent klaar :crossercool:

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 09:12
door Ralph
Zit er bij jou een ventilator achter de oliekoeler en radiator?

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 16:44
door Quickly
hallo
der zit een ventilator achter de radiator.
ik heb een grotere radiator+oliekoeler+grotereventielator van PWR 25% MEER KOELING
als je hem sneller laat lopen is de standaart koeling op het nippertje.
we hebben 2000 testkm gedaan met de RHINO van DANNY daarmee zijn de scherpe kantjes
er af :applaus:
waar op letten achterremblokken ,motorolie, radiator vuil blijft er goe in .
peter.

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 17:06
door No Limit W-tec
Ja die olie blijft een ramp hé, net zoals de 660 Grizzly. Heb zonet Rhino van ne maat opgehaald en olie gecontroleerd, heb er meer dan liter bij gekapt :roll:

Is dat trouwens beter met de Grizzly 700 ? Kwestie van te weten of we op beterschap mogen hopen met de Rhino 700 ooit...

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 17:10
door brutus32
het olieverbruik is een gekend probleem, johan zijn rhino (april 2006) is er meerdere maanden voor binnengeweest en zou nu opgelost zijn, zijn BRP CDI zit nu in een andere rhino en haalt vlotjes 80

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 17:40
door No Limit W-tec
brutus32 schreef:het olieverbruik is een gekend probleem, johan zijn rhino (april 2006) is er meerdere maanden voor binnengeweest en zou nu opgelost zijn, zijn BRP CDI zit nu in een andere rhino en haalt vlotjes 80
En wat was dan oplossing ? Ik heb destijds zowat alles vervangen : piston, ringen, klepdichtingen,... en nog steeds hoog olieverbruik. Destijds met Denicol Pro 2000 20W50 beter dan met andere olie.

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 17:58
door brutus32
wilden ze niet aan hem vertellen.. zouden iets aan de vario gedaan hebben vermoed hij

gedachtegang v johan en mij was : blok te heet --> blok zet uit --> tss schraapveren en cil wand speling --> ergo meer olieverbruik als het blok afkoelt krimpt het weer en zodoende ziet het bij nazicht er normaal uit
en als je blok wil controleren moet het koud zijn om aan te kunnen werken (allez, ik verbrand toch nie graag mijn pollekes :mrgreen: )

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 18:17
door Ralph
Dus een andere radiator mischien weer een oplossing voor een probleem :)

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 18:33
door BULLET-PROOF
mooi :duimhoog:

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 19:27
door epix no-fear
blok kan inderdaad uitzetten maar let op.
je cilinder is van aluminium
maar daar in zit een stalen bus.
je piston is van aluminium

aangezien staal een lager uitzettingscoefficient heeft dan aluminium kan het dus nooit zo zijn dat de ruimte tussen zuiger en cilinder wand groter word doordat de cilinder uitzet.
het zou dus eerder betekenen dat de ruimte oftewel speling kleiner word doordat de aluminium zuiger meer uitzet dat je stalen cilinderwand.

Geplaatst: wo 20 jun, 2007 21:21
door Ralph
Dat is wel weer zo. Is het niet op te lossen met een andere zuiger?

Geplaatst: do 21 jun, 2007 08:20
door Quickly
hallo
bij mijn weten is de 660 cylinder alu met een chroom laag (nikasil)
het probleem is dikwijls dat de motor +olie te warm worden waardoor een deel
van de olie verdampt door de karterontluchting.is ook verbruik!
dus evenbelangrijk als het koelwater is de olie te koelen.
je moet is op de site van PWR kijken die leveren een kit kompleet.25% MEER KOELING
MEER RENDEMENT EN LANGERE LEVENS DUUR VAN DE MOTOR.
zo een kit heb ik gekocht.
peter.