Pagina 1 van 5

CARBU MIKUNI TM36 op HONDA TRX440!!!!

Geplaatst: wo 31 mar, 2004 20:16
door Hellracer
Hello Guys,

Zoals belooft geef ik jullie mijn review van de CARB TM36 MIKUNI.

Aanpassingen nodig:

1) Rubber aansluiting richting motor moet je 4mm afsnijden zodat de carbu er helemaal in kan en beter spant = spant beter dan stock.

2) Luchtbak 2cm naar voren schuiven zodat deze ook past = prima

3) Nafttank moet je ongeveer 5mm verhogen d.m.v. plastiek of rubber op de steuntjes van de nafttank onderaan te plakken vooraleer de tank terug vast te maken = prima

4) Je handgas of duimgas heeft en andere kabel nodig met een groter eindstukje want de originele is te smal = heb zelf iets DIY gedaan :)

Enkele foto's van de carb :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RESULTAAT:

Veel beter low end = niet normaal
Mid super rocket = veel beter
Top end = Blijft trekken

Als je hem besteld bij www.grobmotorik.de moet je gewoon zeggen wat je hebt van quad en opties.

Hij was direct goed afgesteld en stond er echt verstomt van want heb andere sproeiers geprobeert maar beste stak erin.

Mijn Afstelling:

Pilot : 15
Mainjet : 135
Naald speciaal XR440
Benzine vijs = 1,5 toeren

Salukes en hopelijk helpt het voor de volgende, dus resultaat dubbel zo goed als ervoor !!!!!!

PRIJS: 208EURO CARB+5 MAIN JETS + 15EURO VERZENDKOSTEN

Geplaatst: wo 31 mar, 2004 20:21
door Mika
Wat heb je hem betaald?

Geplaatst: wo 31 mar, 2004 22:27
door Fré
tnx voor de review!!! :o

nu nog een review van een TM36 op een Z, niemand? 8)

Geplaatst: wo 31 mar, 2004 22:45
door ~JoAcHiM~
Gaat dat zomaar om de benzinetank te verhogen. Komt dat nog goed uit met het plastiek langs de buitenkant?

Geplaatst: wo 31 mar, 2004 22:54
door Hellracer
T'is echt maar 5mm en nu zit het eigenlijk strakker en kan zelfs niet meer trillen ,beter dus.

Ik ben er echt van verrast, geen 1 klein daalpunt in de hele curve zo te voelen :)

En is nog maar brut gejet, dus als ik nog met naald ga testen enzo misschien nog beter komen.

Geplaatst: wo 31 mar, 2004 23:07
door ~JoAcHiM~
5 mm is inderdaad niet veel.

Goed nieuws; bedankt voor de review :)

Geplaatst: do 01 apr, 2004 08:40
door Teunie
Dragrace! 8)

Geplaatst: do 01 apr, 2004 09:20
door Hellracer
Teun,

Hij gaat echt goed onderin nu amaai maar heb problemen met vlug gas geven omdat ik dan het voorste niet naar beneden krijg, hij is te brutaal geworden in 1ste? goed maar aanpassing amaai tov vroeger.

De top moet nog wat aangepast worden want sproeier is nog te groot :)

salukes en misschien tot in HONDAPARK daar heb je ook een open plek en kunt DRAGRACE doen waar de crossers hun start testen en trainen :)

Geplaatst: do 01 apr, 2004 09:38
door No Limit W-tec
Misschien eens testen met tandje groter van voor. Als je wielen van de grond komen in de cross heb je ook niet controle meer, dus ook niet echt handig. Anders langere achterbrug, of zat die er al onder ?

Geplaatst: do 01 apr, 2004 09:55
door ~JoAcHiM~
haha, hij heeft miserie om zijn voorwielen op de grond te houden :twisted: . Best eens andere tandwielen proberen ja, dan krijg je misschien ook wat meer snelheid.

Geplaatst: do 01 apr, 2004 10:06
door Teunie
Hellracer schreef:Teun,

Hij gaat echt goed onderin nu amaai maar heb problemen met vlug gas geven omdat ik dan het voorste niet naar beneden krijg, hij is te brutaal geworden
Oei oei bij Hans en mij begint het nu ook te jeuken, nietwaar Hans? :twisted:

Geplaatst: do 01 apr, 2004 10:37
door Hellracer
Tja rijd met 14/38 en 22inch zware banden dus veel kan ik niet veranderen :)

Meer top is niet nodig haal voor de carb te zetten nog 110KM/H met 14/38 en heb liever veel koppel ipv snelheid.
Maar toch misschien een 15tand zetten omdat in hondapark 2de te kort is en 3de te veel soms maar nu zal hij meer kracht hebben en 3de zal zeker geen probleem maar zijn.

Volgende aankoop is de DOMA Uilaat !! :)

Geplaatst: do 01 apr, 2004 14:27
door No Limit W-tec
Waarom rij je op parcours met 22" banden, zijn toch veel te hoog daarvoor. Max. 20" op parcours, 18" zelfs zou ik durven.

Geplaatst: do 01 apr, 2004 14:48
door Hellracer
Had minder problemen dan El timbo met zijn 20" in hondapark zondag dus aan mijn 22" is er geen probleem en de Z400 dat ook rond reed had identiek dezelfde banden als ik :)

Heb deze middag nog eens getest en mainjet(135) staat nog te rijk, ik heb nog 5 mainjets bijgekregen voor 8 euro :)

Zal morgen 132,5 proberen of 130 lager heb ik niet :)

Denk dat verschil tussen keihin en Mikuni 30 is ongeveer??
Pilot is 15 en standaard 12,5.

Als ik nu nog 20" erop zet moet hij vliegen door het minder gewicht van de banden en mijn 22" zijn echt zwaar :) dat belooft

Geplaatst: do 01 apr, 2004 15:44
door L.D.
Ga je nu vlugger als standaard KFX/Z? Drag is tegen Teun en Hanzie :P Filmpje maken natuurlijk!