Pagina 1 van 3

probleem yfz

Geplaatst: ma 02 jul, 2007 20:43
door doubletracing
ik zit momenteel met het probleem dat na 3 crossen mijn bougie is weggebrand...de motor begint in zijn hoge toeren te sputerren en als ik dan een nieuwe bougie steek is het terug opgelost voor een paar crossen en dan doet hij het weer...
Ik heb nu rond de 30 uren met de blok en dus hebben we hem eens open gedaan...de cilinderwand is nog gelijk nieuw en aan de piston was nog niets te zien..ook nog niets van speling op de biele en aan de culasse en kleppen te zien zit de verbranding goed,de bougie staat ook mooi van kleur maar de elektrode brand gewoon weg...het rare is dat hij het niet constant doet maar na enkele crossen met een nieuwe bougie erin...dus motorisch gezien kan ik al uitsluiten dat er iets mis is.kan zijn dat hij te arm of te rijk staat,de carbu gaat open om te zien welke sproeier er momenteel inzit om mischien eens te vergelijken met iemand anders die met yfz crosst...had ook al gedacht aan de bougiekop/bobijn of ontsteking?mischien slecht contact in killswitch of contactslot...pff het is een zoekwerk en probleem is dat hij momenteel wel goed draait ,dus ofwel moet ik terug 1 van de slechte bougies erin draien en zoeken tot het opgelost is.iemand nog ideen aan wat het zou kunnen liggen laat het gerust weten alle tips zijn welkom.als de yfz rijders hun carbu setup eens willen neertypen zou fijn zijn.


Degene die er met hun klak naar gaan smijten gelieve niet in dit topic dank u :afgestudeerd:

Alvast bedankt.

Geplaatst: ma 02 jul, 2007 21:26
door Ralph
Waarom niet op de testbank?

Geplaatst: di 03 jul, 2007 06:50
door No Limit W-tec
Normaal moet je ergens rond de 45/175 zitten van sproeiers. Rij je nog met standaard cdi. Denk dat het eerder CDI probleem is.

Geplaatst: di 03 jul, 2007 06:55
door bertmat
Welke bougie gebruik je?

Geplaatst: di 03 jul, 2007 06:59
door doubletracing
rijd met NGK bougies,heb ook al geprobeerd met een 8 ipv 9 warmtegraad ,standaard cdi.het is alsof ik tegen de begrenzer zit maar eigenlijk zit ik maar tussen het midden en hoogste punt in de toeren wanneer ik het probleem heb.
testbank is mischien een oplossing maar ik denk niet dat het iets met de verbranding te zien heeft.iemand al problemen gehad met de bougiekop/bobijn?

Geplaatst: di 03 jul, 2007 07:31
door No Limit W-tec
Is eerste keer dat ik dergelijk probleem hoor. Kijk voor zekerheid toch eens naar je sproeiers.

Zou ook eens de CDI wisselen met iemand (Dutje ?)

Geplaatst: di 03 jul, 2007 10:09
door Blasty
doubletracing schreef:iemand al problemen gehad met de bougiekop/bobijn?
Ik weet wel dat er bij sommige Yfz's in de bougiekop de ribbeltjes uitgesleten raken, dit omdat hij dan door de trillingen over debougie ligt te schuren. Ik weet niet of dat ervoor kan zorgen dat hij bougie's vreet. Vraag het even aan keesie, daar weet ik het ook van en die weet er zeker meer over.

Geplaatst: di 03 jul, 2007 11:11
door doubletracing
is mogelijk maar ik denk dat hij het dan constant zou doen...denk meer aan een elektronisch probleem...

Geplaatst: di 03 jul, 2007 14:31
door OpticalNicolas
staat ze hier ergens bij?(op de pagina wel beetje naar onder scrollen...
staat uitleg bij.
http://www.sabientje.be/vmax/DHZ/Bougies.htm

Geplaatst: di 03 jul, 2007 19:22
door mx jake
hoe is de killswitch aangesloten (welke draden / waar op?)

Geplaatst: di 03 jul, 2007 19:34
door doubletracing
de ene op de massa op het kader vooraan en de 2de draad aan de witte draad verbonden op de wit/rode stekker.het is een pro armor.aangesloten zoals gelezen op yfzcentral...

Geplaatst: di 03 jul, 2007 19:38
door mx jake
dat moet goed zijn, op die manier

en standaard piston of hogedruk

Geplaatst: di 03 jul, 2007 20:01
door doubletracing
alles is standaard en buiten de uitlaat en sproeiers

Geplaatst: di 03 jul, 2007 20:19
door mx jake
zitten er wel oem keihin sproeiers in? (kan je zien aan dat sterretje op de sproeier)
ben pas ook bezig geweest met jetten, met aftermarkt jets
geen touw aan vast te knopen
je denkt dat je hem rijker ze maar hij komt armer te staan, en andersom
heb ze gelijk weg geplu.rt

Geplaatst: wo 04 jul, 2007 06:58
door doubletracing
er zit een dynojet kit in,op mijn vorige had ik dit ook...