probleem yfz
Geplaatst: ma 02 jul, 2007 20:43
				
				ik zit momenteel met het probleem dat na 3 crossen mijn bougie is weggebrand...de motor begint in zijn hoge toeren te sputerren en als ik dan een nieuwe bougie steek is het terug opgelost voor een paar crossen en dan doet hij het weer...
Ik heb nu rond de 30 uren met de blok en dus hebben we hem eens open gedaan...de cilinderwand is nog gelijk nieuw en aan de piston was nog niets te zien..ook nog niets van speling op de biele en aan de culasse en kleppen te zien zit de verbranding goed,de bougie staat ook mooi van kleur maar de elektrode brand gewoon weg...het rare is dat hij het niet constant doet maar na enkele crossen met een nieuwe bougie erin...dus motorisch gezien kan ik al uitsluiten dat er iets mis is.kan zijn dat hij te arm of te rijk staat,de carbu gaat open om te zien welke sproeier er momenteel inzit om mischien eens te vergelijken met iemand anders die met yfz crosst...had ook al gedacht aan de bougiekop/bobijn of ontsteking?mischien slecht contact in killswitch of contactslot...pff het is een zoekwerk en probleem is dat hij momenteel wel goed draait ,dus ofwel moet ik terug 1 van de slechte bougies erin draien en zoeken tot het opgelost is.iemand nog ideen aan wat het zou kunnen liggen laat het gerust weten alle tips zijn welkom.als de yfz rijders hun carbu setup eens willen neertypen zou fijn zijn.
Degene die er met hun klak naar gaan smijten gelieve niet in dit topic dank u
  
Alvast bedankt.
			Ik heb nu rond de 30 uren met de blok en dus hebben we hem eens open gedaan...de cilinderwand is nog gelijk nieuw en aan de piston was nog niets te zien..ook nog niets van speling op de biele en aan de culasse en kleppen te zien zit de verbranding goed,de bougie staat ook mooi van kleur maar de elektrode brand gewoon weg...het rare is dat hij het niet constant doet maar na enkele crossen met een nieuwe bougie erin...dus motorisch gezien kan ik al uitsluiten dat er iets mis is.kan zijn dat hij te arm of te rijk staat,de carbu gaat open om te zien welke sproeier er momenteel inzit om mischien eens te vergelijken met iemand anders die met yfz crosst...had ook al gedacht aan de bougiekop/bobijn of ontsteking?mischien slecht contact in killswitch of contactslot...pff het is een zoekwerk en probleem is dat hij momenteel wel goed draait ,dus ofwel moet ik terug 1 van de slechte bougies erin draien en zoeken tot het opgelost is.iemand nog ideen aan wat het zou kunnen liggen laat het gerust weten alle tips zijn welkom.als de yfz rijders hun carbu setup eens willen neertypen zou fijn zijn.
Degene die er met hun klak naar gaan smijten gelieve niet in dit topic dank u
Alvast bedankt.