Pagina 1 van 1

2 takt motorblok

Geplaatst: vr 06 jul, 2007 09:32
door baasken
Heeft iemand ervaring met een tweetaktmotorblok van honda vb cr 205 cc of cr 500 .
Heb eens gelezen op dit forum dat deze motorblokken teveel trillingen veroorzaken en minder geschikt zijn om in een quadchasis te monteren.
Graag een beetje uitleg AUB .
Zou eventueel een project willen starten maar het is nog niet voor dit jaar ben voorlopig eens aan het rondneuzen op quad sites en beetje bij beetje aan het bijleren.

Geplaatst: vr 06 jul, 2007 15:43
door peterrrrr
eeen maat van me heeft een cr 500 onder een eml hangen, niks geen makenmente ding gaat als een speer

Geplaatst: vr 06 jul, 2007 17:21
door epix no-fear
ze zijn inderdaad nogal parkinson gevoelig.
maar mits ze goed ingebouwd worden zijn het zeker geen verkeerde blokken met enorm veel vermogen.

ophangen in rubbers is een optie even als de uitlaat.

en er voor zorgen dat geen van de motor steunen wringen dat scheelt ook al enorm

Re: 2 takt motorblok

Geplaatst: vr 06 jul, 2007 17:49
door IzzY
baasken schreef:Heb eens gelezen op dit forum dat deze motorblokken teveel trillingen veroorzaken en minder geschikt zijn om in een quadchasis te monteren.
dit ben ik inderdaad ook meerdere malen tegen gekomen.
ik snap er echter niets van, waarom een quad frame niet geschikt zou zijn, en een motorcross frame wel.

iemand die dit kan verduidelijken ?

Geplaatst: vr 06 jul, 2007 18:04
door JohnBeton
het probleem is dat veel van die crossblokjes niet gebalanceerd zijn.
De versnellingsbak ligt ook nerveuzer dan bij een quadblok. Dat maakt ook een verschil. + het gewicht van een quad is ook veel hoger dan een crossmoto.

Geplaatst: vr 06 jul, 2007 19:00
door IzzY
JohnBeton schreef:het probleem is dat veel van die crossblokjes niet gebalanceerd zijn.
De versnellingsbak ligt ook nerveuzer dan bij een quadblok. Dat maakt ook een verschil. + het gewicht van een quad is ook veel hoger dan een crossmoto.


maar waarom kan het dan niet ?

ik snap niet waarom een niet gebalanceerd crossblok wel in een crossframe kan. en niet in een quad frame ?
is een quad frame dan niet sterk genoeg ?
wat bedoel je met de versnellingsbak ligt nerveuzer ? bedoel je dat de ratio kleiner is ?
en wat het gewicht ermee te maken snap ik helemaal al niet :p

Geplaatst: vr 06 jul, 2007 19:04
door epix no-fear
dat een crossblok een quad meer trilt als in een motor is iets waar ik me ook nog altijd over afvraag hoe het komt.
het zou kunnen door de massa van het quadframe.
of doordat een motor anders gebouwt is aangaande de vering.

ik weet het niet en ik zou ook niemand weten die het met 100% zekerheid uit kan leggen.

Geplaatst: vr 06 jul, 2007 20:35
door Frank MB
Ik heb solo gereden, en ik rijd nu met de quad. En het is allemaal maar gelul dat een crossblok meer trilt in een quadframe, dat is naar mijn ervaring met het rijden op verschillende crossmotors en quads. Het grootste verschil is dat crossers van jongs af aan al met een trillende motorfiets rijden, en de meeste quadrijders (op uitzondering van wedstrijdrijders) wat later beginnen en meestal meer comfort willen en/of verwachten. Want naar mijn mening werken de crossblokken uitstekend in quadframes, kijk maar naar wtec, vls en eml

Geplaatst: vr 06 jul, 2007 23:07
door JohnBeton
mijn kx250 trilt ook redelijk fel, als die op blokken staat, na 3x gas geven is die er vanaf geschoven.