Pagina 1 van 1
probleem blaster
Geplaatst: ma 09 jul, 2007 10:23
door ::jonas::
ik heb een probleem: ik was gisteren mijn olie aan het verversen van de blaster ik draaide de bout er terug in maar het lekte ik draaide de bout er terug uit voor te kijken wat het was.
En het bleek dat de draad bijn weg was (kapot gedraaid

) en waar je de bout indraaid is het gebarsten
ik heb al info gevraagd tegen bepaalde mensen en ze lassen maar eer zijn er niet veel die dat in onze regio heeft iemand nog een andere oplossing ?

Geplaatst: ma 09 jul, 2007 10:31
door Tom#11
kun je de bout er nog wel uithalen? als dat lukt dan de draad wegboren net iets groter, en nieuwe draad maken.. nieuwe bout erin.. ik weet niet hoe je ervoor gaat zorgen dat er geen stukjes van het boren in het blok komen.. het zijn maar kleine dingen.. kan dit veel kwaad dan?
Geplaatst: ma 09 jul, 2007 10:33
door ::jonas::
maar als je olie er zal doorgieten dan komt dan dat toch mee of zou het mogelijk zijn voor diej onderste karter plaat aftehalen ?
Geplaatst: ma 09 jul, 2007 10:47
door Tom#11
dat eraf halen gaat denk ik niet.. olie erdoor laten is idd een goed idee om de stukjes eruit te halen
Geplaatst: ma 09 jul, 2007 10:50
door ::jonas::
maar je weet wel die bout die erin zit onderaan ? voor de olie
daar is het gebarsten en door dat lekt er nog olie niet door die draad maar door dat barstje zou ik dat zelf proberen te lassen want er zijn niet veel mensen die dat willen doen terwijl het er aanhangt het is nog geen cm lang dus

Geplaatst: ma 09 jul, 2007 10:52
door Tom#11
heb je misschien een foto want zo snap ik het niet helemaal.. wat om de b out heen zit?
Geplaatst: ma 09 jul, 2007 12:19
door OpticalNicolas
als er een scheurtje in je carter zit zou ik dat laten lassen, want dit is niet zomaar staal, is een legering van aluminium, klein beetje magnesium...
TIG lassen zou ik aanraden.
Geplaatst: ma 09 jul, 2007 12:30
door JohnBeton
Als het enkel de schroefdraad in het carter is die kapot is zou ik er gewoon een helicoil in draaien.
Dan is dat sterken dan ervoor, kost je niets en is op 1-2-3 opgelost.
Geplaatst: ma 09 jul, 2007 13:28
door ::jonas::
ja maar het is gebarsten aks ik de bout erin draai komt er nog olie uit via die spleet die erin zit ja het is maar een cm gebarsten maar er komt niet veel olie uit hoor maarja als je rijd komt er daar druk op he dusja tis gewoondat barstjuh zou dat niet gaan als ik loctite aan de bout doe en eerst goed laten drogen ?
dan is da barstjuh ook goed dicht toch ?
Geplaatst: ma 09 jul, 2007 14:04
door OpticalNicolas
loctite zal mischien even houden. gewoon laten lassen, je dealer zal wel weten waar ze dat doen.
Geplaatst: ma 09 jul, 2007 14:07
door ::jonas::
dank u voor de info

Geplaatst: di 10 jul, 2007 08:50
door JdmhatchR
OpticalNicolas schreef:loctite zal mischien even houden. gewoon laten lassen, je dealer zal wel weten waar ze dat doen.
Een carter lijkt me vrij moeilijk te lassen (gietijzer) of zit ik verkeerd? Ik hoop natuurlijk voor de topicstarter dat het wel mogelijk is maar ik twijfel eraan...
Er bestaat ook wel 2 componenten lijm, word echt keihard! Ik heb het al gebruikt voor een scheurtje in de benzinetank van een motor en dit was geen probleem. Ik weet niet of dat misschien ook een oplossing is voor u maar ik stel het maar even voor. Kan iets van een 100kg per vierkante cm gelijmd oppervlak verdragen, is hittebestendig tot 100 graden...
(misschien dat je daar wat mee kan aanvangen ofzo, maar nogmaals ik weet niet zeker of je dit kan gebruiken

)
mvg
Geplaatst: di 10 jul, 2007 09:58
door cobby
ik stel voor dat je het laat lassen.
Zijn er in je geburen geen kerels die poorten maken en dergelijke of een smid of zo ?
Die kunnen dat zeker en anders hebben ze tegenwoordig in hubo en andere doe het zelvers ook bagetten voor te lassen voor verschillende ondergronden.
Maar als je der zelf aan begint met genoeg zelfvertrouwen en kennis of het gaat je nadien een pak meer kosten.
Grts
Geplaatst: di 10 jul, 2007 11:59
door Robby
is gietaluminium met magnesium is... dit las je niet zomaar, moet je het juiste gerief voor hebben...
Je hebt 2 mogelijkheden, het blok splitsen en boeltje lassen en hertappen of de scheur in een V-tje slijpen en met kneedbaar metaal of ergens goede vloeibare pakking toewerken, maar dan is je schroefdraad nog steeds niet gemaakt. over vijlsel in je blok moet je geen zorgen maken,achteraf wat benzine in je blok kappen voor te spoelen.
greetz
Geplaatst: di 10 jul, 2007 12:31
door OpticalNicolas
maat van me zijn carters waren ook gescheurd, zen pa ging dit lassen (ze hebben wel aluminium/las bedrijf).
het kan, maar zoals robby zegt, je moet het juiste materiaal hebben.