Pagina 1 van 2
blaster probleem
Geplaatst: di 17 jul, 2007 17:04
door JdmhatchR
Hallo, sinds vandaag een probleem met de blaster...ik zal bij het begin beginnen...
Vorige week had ik een doma gestoken + mijn deksel van de luchtfilter gehaald (er steekt ook een twin air filter in). Sproeier veranderd naar 270 en carburator wat afgesteld. Dus een klein ritje gaan maken, reed echt super dat ding

Ik heb een 40km (niet aan 1 stuk) gereden, zonder hem af te jagen ofzo, redelijk rustig dus... Ik kom op 1km van mij thuis, moest een kruispunt oversteken, hij valt stil.
Ik dacht van ja kan gebeuren he, dus opnieuw gestart en zonder probleem verder naar huis gereden. Vandaag wou ik nog even gaan rijden, maar na een km begon hij dus raar te doen.
Ik gaf gas, hij kreeg de benzine precies niet verwerkt (verzuipen) Net alsof hij wou stilvallen.Ik heb maar terug geschakeld tot in zen 2de of 3de, maar dat ding wou niet meer harder als 20 per uur

Heb maar wat met de vitessen gespeeld maar was uiteindelijk toch stilgevallen.
Nu gaat hij helemaal niet meer aan...niet met een 230, 260 of 270 sproeier (ik dacht dat hij verzoop)
De carburator laat nochthans benzine door, hij is proper, allemaal in orde.(ik heb hem 3 keer ervan af gehaald dus ik weet het wel zeker nu)
De bougie was bij sproeier 270 ook perfect van kleur.
Dus mijn vraag...Wat is dit?Vermits hij echt perfect reed vorige week, en nu niks meer
Kunnen dit de membraam plaatjes zijn?Zie ik als die stuk zijn ofzo?
bedankt!
Geplaatst: di 17 jul, 2007 17:19
door mr. frauley
heb je er misschien een benzinefiltertje op staan?
want ik had het ook met de mijne, er zat een luchtbel in het filtertje en dan kreeg hij soms niet genoeg benzine...
Geplaatst: di 17 jul, 2007 17:20
door Tom#11
vonkt je bougie wel? anders ff vervangen?
Geplaatst: di 17 jul, 2007 17:20
door OpticalNicolas
jah, je ziet als de reeds kapot zijn (stuk uit bv.)
mischien ander bougietje gebruiken
Geplaatst: di 17 jul, 2007 17:29
door JdmhatchR
Nee een benzine filter hangt er niet tussen...
Wat er wel gebeurde toen ik men sproeier aant wisselen was: telkens als ik gewisseld had, en de benzine dus uit de carb was, draaide hij 2seconden stationair...als ik gas gaf dan viel hij zowiezo direct stil. Dus mijn eerste gedacht was dat hij verzoop, maar hij doet het zelfs met een 230 sproeier.
Als hij stilgevallen was draaide hij helemaal niet meer.
Morgen ga ik idd kijken of de bougie wel goed genoeg vonkt enzo, maar wat kan het anders nog allemaal zijn?
Geplaatst: di 17 jul, 2007 17:31
door Tom#11
heb je de TORS er nog opzitten? dat kan het ook zijn
Geplaatst: di 17 jul, 2007 17:33
door JdmhatchR
Blaster 200 schreef:heb je de TORS er nog opzitten? dat kan het ook zijn
Als ge mij zegt wat dat is kan ik het nakijken

Is dat die fiche,nee? Die zit er alleszinds nog op uiteraard.
Geplaatst: di 17 jul, 2007 17:34
door OpticalNicolas
jah
zijn 2 fichen een die aan die blok aan de carburator zit, en andere zit onder de voorkap.
Geplaatst: di 17 jul, 2007 17:37
door Tom#11
die draad die naar je duimgas gaat, loshalen en dan die 2 die erin zitten met elkaar verbinden(bij mij teminste)
Geplaatst: di 17 jul, 2007 17:40
door OpticalNicolas
Geplaatst: di 17 jul, 2007 19:05
door JdmhatchR
Blaster 200 schreef:die draad die naar je duimgas gaat, loshalen en dan die 2 die erin zitten met elkaar verbinden(bij mij teminste)
Dus ge bedoeld aan de duimgas, daar zit zo een bakje waar een kabel naartoe loopt. dat dekseltje kan ik eraf draaien en daar moet ik die 2 kabels verbinden of...?
net naar de bougie gekeken en hij vonkt dus nog..
mvg franky
Geplaatst: di 17 jul, 2007 21:43
door Tom#11
tib01 schreef:Blaster 200 schreef:die draad die naar je duimgas gaat, loshalen en dan die 2 die erin zitten met elkaar verbinden(bij mij teminste)
Dus ge bedoeld aan de duimgas, daar zit zo een bakje waar een kabel naartoe loopt. dat dekseltje kan ik eraf draaien en daar moet ik die 2 kabels verbinden of...?
net naar de bougie gekeken en hij vonkt dus nog..
mvg franky
jep, probeer dat maar
Geplaatst: do 19 jul, 2007 08:13
door JdmhatchR
Blaster 200 schreef:tib01 schreef:Blaster 200 schreef:die draad die naar je duimgas gaat, loshalen en dan die 2 die erin zitten met elkaar verbinden(bij mij teminste)
Dus ge bedoeld aan de duimgas, daar zit zo een bakje waar een kabel naartoe loopt. dat dekseltje kan ik eraf draaien en daar moet ik die 2 kabels verbinden of...?
net naar de bougie gekeken en hij vonkt dus nog..
mvg franky
jep, probeer dat maar
Vandaag nog eens proberen te starten.dus hij gaat aan, als ik gas geef valt hij stil.Als ik echt heel geleidelijk aan gas geef klimt hij in toeren zonder stil te vallen. (volgens mij is die TORS dan toch nog ok, niet?) Omdat hij volgens mij, als die TORS kapot was helemaal niet meer moest gaan...De sproeier is perfect, zeker niet te groot.
Als het nu bv die reeds zijn (afgebroken gelijk OpticalNicolas zegt), dan is toch een stuk van die reeds in de motor terechtgekomen? Wat moet ik hier mee aanvangen?
Bestaan er ook betere reeds als de originele, of is het de moeite om betere te kopen?
Sorry voor de vele vragen maar ik weet graag waar ik aan begin

Omdat het nu ff druk is op het werk kan ik morgen pas mij er fatsoenlijk mee bezig houden...
mvg
Geplaatst: do 19 jul, 2007 09:12
door OpticalNicolas
die reeds branden wel op.
en jebt de originele (goedkoopst) dan heb je boysen (hoop dat ik het goed schrijf)
dan heb je V-force...
Geplaatst: vr 20 jul, 2007 15:31
door JdmhatchR
Ok heb het probleem gevonden.er is dus een stuk van dat membraam weg,dus ga ik zaterdag om een nieuwe
Iedereen bedankt voor de antwoorden, heb er veel aan gehad
Nu nog 1 vraagje

Loont het zich om betere reeds te halen, of haal ik best terug de originele omdat je toch niks ervan gaat voelen of...?
Bedankt alvast
