Pagina 1 van 1

raptor 700 se 2007 foto's toegevoegt

Geplaatst: za 21 jul, 2007 20:42
door flyingquad
hey manne,
is maar om mijn mening hier eens te zetten omdat ik toch wel ondervind soms dat vele
tegenover de raptor 700 dikwijls terug denken aan de 660 lomp om mee te crossen enz...

wel na twee jaar wat clubcrossen te hebben gereden en hier en daar eens een andere wedstrijd!
hard moete werken voor de stukken onderhoud enz... gekent da wel zeker!
ook mede omdat ik mee in men vaders zaak ben gestapt (zefstandige) moet je toch wat worden
nadenken! enkele maanden thuis is gebeurd voor je het weet. gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt ma swat.dus gestopt competietie amateur natuurlijk.just for fun nu.

men keuze om verder quad te rijden was simpel kmoest en zou nog iets hebben,450 yfzwas uitgesloten heb er 2versleten en ze kosten eurotjes!
eigenlijk wou ik al meteen een raptor 700 se high low speed rebound veren zelfde armen as afmetingen enz
als de yfz.ma dan een groot blok eringeduwd.

hier opt forum veel gezocht en vooral niks gevonden van iemand die zen blok stuk reed vond ik zeer aangenaam. de filmpjes op you tube yfz ltr trx die zich meten tegenover de raptor en er kwa optrekken hetzelfde waren gaven me nog meer vertrouwen! (ik heb er trouwens nooit opgezeten of mee gereden voor ik de mijne had)

de meningen gevolgd over injectie of carb enz... was ieders voor zich en heb er men eigen conclusie van getrokken. waarom worden er zoveel verkocht als injectie volgens sommige alleen maar last is?

dus dit alles heeft mijn keuze zeer simpel gemaakt!
heb lang moete wachten op de raptor se had men quad overgegeven direct toen ik hem besteld heb bij jos dolphijn. ongeveer 4maanden zonder gezeten viel best mee als het kriebelde nam ik effe de wtec van men broer.
eenmaal ik hem had effe rustig ingereden,op lage toeren goed doorschakelen zo elke avond de eerste week.

volledig standaart:
rijd goed,genoeg power als je enkel wat veldwegentjes bossen en de openbare weg neemt.en voor de fun eens op parcours gaat rijden.
ruime quad sportief goede zithouding zelfs met 2 enz...
wegligging is goed maar gaat idd (vlug) op 2wielen in de bocht is maar hoe snel je rijd . is wel wennen als je van een fullcross yfz afstapt.maar dat gaat beter met de tijd!
vering van de se, super heb er geen ander woorden voor is de 200euro extra zen geld zeker waard.

op parcour:(breugelhut ligt vlakbij zo):
als je van een cross komt is het altijd wennen op een smalle quad. zowieso maar met wat training ,wat ik in het begin zeer veel deed met de raptor komt het wel goed. springen gaat vlot daarin doet hij zeker niet onder aan ALLE crossquads enkel merk je wel dat je iets minder ver vliegt door het gewicht alhoewel? wel voldoen de voorste vering niet aan men eisen ivm jumpen!
daar staan wel andere voor in de plaats achtevering doet perfect zijn werk.
in de kippen gaat hij ook goed is wel een stuurdemper opgekomen omdat hij zeer licht stuurt.

wat verandert om een super alround quad te bekomen:
heb toch wel 3paar veringen gehad om eindelijk toch eentje te behouden.
reigers wp's technoflex vond ze allen goed zeker de wp's had ik op de yfz ook en zijn super om mee te springen. de technoflexen zijn gebleven heb je toch wat meer afstelling.terwijl ja maar 1setup nodig hebt!
armen heb brede armen gehad maar uiteindelijk terug verkocht,reden bospaden zijn niet zo breed als parcours. nu gewoon spoorverbreders van voor en ben er tevreden van.

achteras nduro super heb er zeer veel vertrouwen in zeker kwa springen enz...
alleen spijtig dat je de wielen niet erug smaller kan zetten zolas met de lone star.
maar hoe dikwijls ga ja dat doen?


natuurlijk wordt je wel nieuwsschierig als je zo leest powercommander!
die is er uiteindelijk ook op gekomen zeer eenvoudige montage,inpluggen en afstellen.
eerst een tijdjestandaart uitlaat sparkarrestor verwijdert open luchtfilter bak.
verschil was enorm.
maar wat deed hij met een andere uitlaat.
jos dolphijn steeds opnieuw zijn antwoord van hasselt! heb eentje opmaat laten maken een ovale
enkel de demper alleen. zeer schappelijk in prijs.
de manne van dolphijn hebben op hun beurt nog iets aan de motor zelf verandert maar weet zelf niet wat? resultaat terwijl eigenlijk nog steeds de map erop stond van standaart uitlaat...
wheelies in 4de enorm veel power onderin ni te doen zeer tevreden van. heb kort daarna wel een ander map geselecteert. maar voelde niet echt verschil meer.

stuurdemper pep geen afstellings mogelijkheid maar toch aangenaam als je op het parcour gaat rijden.

onderhoud: wel elke machiene moet onderhouden worden,
als ik er mee op parcour ga doe ik om de 2uur nieuwe olie.
was bij de yfz zo zal bij deze ook zo zijn!op parcour heeft toch meer weerstand en moet het blok werken.
op de weg ja maakt het me niet zoveel uit kan je gerust lang overdoen.
olie filter dubbel zo groot als de yfz filter gaat wel een tijdje mee is ma te zien hoe je je quad gebruikt.

dus zoals hij nu staat en opgejaagd worden door de andere van doe nog eens een clubcroske mee,
heb ik me er afgelopen zondag toch nog eens voor ingeschreven. al is het ma om te zien wat ik er van afbracht weet wel beter natuurlijk maar hun niet! toch al een dikke maand geen parcour meer gezien. en al 10maand geen wedstrijden meer.
nam ik al van de eerste start kopstart zo bewijst dat de raptor de yfz'tjes aankan heb men eerste plaats
afgegeven omdat ik de tafel nog niet sprong.maar toch 2de aangekomen.
2de reeks,4de uitdestart stond te dicht bij de baar wat ik anders nooit deed. naar 2de plek gereden en die kunne behouden. tevens ook nog eens de tafel berg van 22metertjes gesprongen met de raptor.
er een leuke dag mee gehad en bewezen dat het wel degelijk een super qaud is.

filmpje staat inmiddels bij wedstrijdvideo's.
is mss een langdradig review met wat schrijf fouten en weinig leestekens.
maar je kan er van uitgaan dat de 700 toch één van de beter alround quads is! enjoy

Afbeelding
By raptorse at 2007-07-30
Afbeelding
By raptorse at 2007-07-30Afbeelding
By raptorse at 2007-07-30Afbeelding
By raptorse at 2007-07-30Afbeelding
By raptorse at 2007-07-30Afbeelding
By raptorse at 2007-07-30-30Afbeelding
By raptorse, shot with [url=http://profAfbeelding
By raptorse, shot with E-300 at 2007-07-30ile.imageshack.us/camerabuy.php?model=E-300&make=OLYMPUS+IMAGING+CORP]E-300[/URL] at 2007-07-30Afbeelding
By raptorse, shot with NIKON D200 at 2007-07-30

de volgende die volgen zullen als supermotard zijn vanavond veertjes passen.

Geplaatst: zo 22 jul, 2007 11:02
door Teunie
Amen!
Jammer dat je niet meer 700's ziet die full-cross worden uitgevoerd!

Geplaatst: zo 22 jul, 2007 11:47
door JR
Het zijn echt super machines. Wil je ze cross klaar maken is veren en stuurdemper idd noodzakelijk.

Geplaatst: ma 23 jul, 2007 18:11
door spoor!
mooi verhaal :duimhoog: en idd jammer op echte crosse zeg maar zie je bijna alleen maar yfz en w-tec

Geplaatst: di 24 jul, 2007 00:02
door Turboy6
Mooi verhaal, was de moeite om te lezen en doet deugd dat hij voldoet aan de hoge eisen :knikduim: