Pagina 1 van 1

Dual exhaust

Geplaatst: di 24 jul, 2007 23:36
door Turboy6
Ben er al geruime tijd mee aant spelen om voor een dubbele uitlaat te gaan en na dit weekend de quad van Delriva te hebben gezien met zijn dubbele LTE ben ik volledig verkocht. Dus mensen die een GYTR demper in perfecte staat zien zitten, het is de moment.
Nu is mijn vraag welke dubbele uitlaat ik zou nemen? Heb op het net volgende site gevonden, die de vergelijking maken, met de tot nu toe 4 merken die dubbele uitlaten maken.

http://www.bluetraxx.com/misc/raptor700 ... hmatch.htm

Graag jullie mening.

Geplaatst: wo 25 jul, 2007 10:28
door de_jerre
ik em op de dmc gestemd omdat ik hem er wel mooi vind uitzien en ik heb er nog nx slechts over gehoord dus vandaar :mrgreen:

Geplaatst: wo 25 jul, 2007 11:03
door ICHE
Barkers, zéér zeker, heb er in de states genoeg gezien, :shock:

lekker geluidje trouwens ook, brrrrr

Geplaatst: wo 25 jul, 2007 12:50
door Sharky #3
MonsterQuads ATV Products: 101.5 db
Barker's Performance: 102 db
Looney Tuned Exhaust: 102.5 db
DMC: 102.5 db


Allemaal gruwelijk luid...

Ik stem dus niet.

Geplaatst: wo 25 jul, 2007 13:45
door Delriva
Voor deze uitlaten heeft men enkele punten waar men rekening mee kan houden:

de looks:
dat is natuurlijk persoonlijke smaak, maar persoonlijk vind ik de look van de DMC's
niet mis. Het is eens wat anders kwa vormgeving.

de prestaties:
ik denk dat alle 4 de moddelen wel ver dezelfde prestaties zullen geven en dat
de kleine verschillen nauwelijks merkbaar gaan zijn. Zeker als je de quad gewoon
gebruikt om wat rond te toeren op de weg. ;)

het geluid:
ik heb nog niet alle uitlaten gehoord, maar persoonlijk ben ik gevallen voor de LTE's
omdat deze het diepste en dofste geluid maken. Geen schel kabaal.
Vandaar ook dat ik mij soms afvraag hoe men de resultaten van
een db-meting moet interpreteren want de mijne maken niet zo'n kabaal dat je er
hoofdpijn van krijgt als je erachter staat. Het is natuurlijk geen gramaaier zoals bij
de originele uitlaat met db-killer maar heb al veel single exhausts gehoord die VEEL
meer kabaal maken. :mrgreen:

de prijs:
kwa prijs denk ik dat alle modellen wel rond dezelfde categorie liggen.
Alhoewel ik vrees dat ze hier in België moeilijk te verkrijgen zullen zijn (tenzij je
natuurlijk voldoende eraan wil betalen) en je ze zult moeten invoeren vanuit Amerika,
wat normaal nog eens 30% douanekosten met zich gaat meebrengen.

de installatie:
ik moet toegeven dat het installeren van de LTE's niet ZO eenvoudig was als gedacht.
Uit reviews heb ik ook vernomen dat andere modellen gebruiksvriendelijker zijn op gebied
van installatie, maar normaal monteer je ze toch maar 1 maal en blijven ze hangen. ;)


Om bovenstaande punten nu kort samen te vatten:
bij het kopen van de bovenvermelde uitlaten zal men moeten kiezen of men gaat voor
looks, geluid of gebruiksvriendelijkheid.
Prijs en prestaties tel ik niet mee, daar deze nauwelijks vershillen.

Barker's en LTE's zeer gegeerd in Amerika voor hun uitstekende prestaties.
DMC presteren goed en hebben een iets afwijkendere look.
Monsterquad is nog maar pas op de markt gekomen met zijn duals maar beweert
de beste en snelste dubbele uitlaat te maken. Duurzaamheid moet nog bewezen worden.

Tot slot zou ik nog willen aanraden om je handen zeker af te houden van de dubbele uitlaten
van FP. Deze maken enkel een hels kabaal en voor de rest heb ik ze alleen nog maar weten
scheuren aan de voorbocht na enkele maanden. :? De looks kunnen ook niet tippen aan de
potten die je krijgt bij LTE, DMC, Barker of Monsterquad. Dus als je toch het geld wil uitgeven
aan een dubbele uitlaat, geef dan iets meer voor een degelijk merk. ;)

Greetz,
D.

Geplaatst: wo 25 jul, 2007 22:04
door Turboy6
Das nu ne keer nen uitleg dat nen uitleg is zi Delriva, merci daarvoor. Je moet wel weten dat ik qua looks voor de DMC gevallen was maar na de review te lezen bleek dat er maar 1 verliezer was in de test en dit was DMC, waarom? omdat ze blijkbaar bij de top-end 12 pk minder hebben dan de andere 3 die kort bij elkaar liggen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Barker's omdat die 2 hiiteschilden hebben aan beide kanten en dit ook het enige merk is die deze erbij leverd. Wil nog beetje afwachten om te kopen om anderen ook een kans te geven welke zij verkiezen en waarom.
De looks de DMC, de prestaties de andere 3 maar FP komt er zeker nooit op want hoor er meer slecht dan goed over.
Kwaliteit kost geld en het zou zonde zijn om nu op nen euro te zien als ik telkens bij mijn andere mods voor het betere werk ga

Geplaatst: do 26 jul, 2007 14:51
door jenzie
Ik heb op DMC gestemd,en waarom?...
...
Omdat ik ze een paar weken geleden besteld heb voor mijne 700 :D
Binnen dit en een week zouden ze normaal moeten binnen zijn
en dan kan ik je er meer over vertellen! :p

Volgens ne maat die aan tuning doet kan het zeker nooit zijn dat
er 12 pk verschil zit tussen de DMC en de andere 3 uitlaten.
Uit ervaring weet hij dat er slechts 5 pk max verschil zit tussen allerlei uitlaten.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je de injectie goed afsteld!

Greetz

Geplaatst: do 26 jul, 2007 22:49
door Turboy6
jenzie schreef:Ik heb op DMC gestemd,en waarom?...
...
Omdat ik ze een paar weken geleden besteld heb voor mijne 700 :D
Binnen dit en een week zouden ze normaal moeten binnen zijn
en dan kan ik je er meer over vertellen! :p

Volgens ne maat die aan tuning doet kan het zeker nooit zijn dat
er 12 pk verschil zit tussen de DMC en de andere 3 uitlaten.
Uit ervaring weet hij dat er slechts 5 pk max verschil zit tussen allerlei uitlaten.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je de injectie goed afsteld!

Greetz
Ben eens benieuwd wat die DMC gaat geven. Qua looks hebben ze mijn hart al gestolen, nu de cijfers nog. Hoop dat je van plan bent naar een testbank te gaan, dan zijn we bijna zeker van de resultaten. Is in ieder geval een mooiere en waarschijnlijk betere mod dan die dubbele Fp.
Laat maar weten wanneer ze erop staat dan kom ik eens kijken :bier:

Geplaatst: vr 27 jul, 2007 22:07
door Tramonto
Dacht vroeger dat de FP's het waren, maar na dat ik die LTE's heb gezien. Doe mij die maar, geluid weet ik het nog niet :dag:

Geplaatst: ma 30 jul, 2007 12:10
door Turboy6
Heb de vergelijkingstest nog eens herlezen en ben verkeerd wat de DMC betreft, die zou niet goed presteren bij de niet standaard Raptor. Zoals je al weet zijn ze in Amerika nog zotter dan bij ons en steken ze daar 800 cc kits alsof het niets is om te dragracen. In dit geval voldoet de DMC niet maar als je een powercommander en zelfs andere piston steekt en luchtfilterkas open en zo dan voldoet de DMC evenveel dan de andere 3.
Denk dat mijn keuze dan snel gemaakt is. Nog even afwachten op andere reacties.