Is een raptor 660 te lomp om met te crossen?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
boone hans
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 30 jul, 2007 19:33

Is een raptor 660 te lomp om met te crossen?

Bericht door boone hans »

Is het waar dat een raptor een beetje te lomp is om met te crossen ben van plan om me er 1 aan te schaffen voor hobby gebruik om gewoon beetje offroad te rijden bv in de kleiputten in egem of in de gru in lovendegem en een beetje op de weg te rijden is de 660 aan te raden kwa vermogen en rijgedrag of moet ik iets anders aanschaffen mvg hans alle reacties welkom :D ben nieuw op dit forum
Tramonto
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1450
Lid geworden op: zo 04 jun, 2006 14:05
Locatie: vlaams-brabant

Bericht door Tramonto »

De Raptor is een hele goede quad, maar staat standaard gwn veel te hoog en te smal. Met wat aanpassingen is de 660 zeker ook geen slechte crossquad, maar dan zit je aan een prijs waarmee je een veel betere crossquad zou kunnen verkrijgen. De raptor is vooral een goede allround quad die weinig onderhoud vraagt t.o.v de yfz, ltr ...

Ik denk dat voor jou de Z400 wel een betere oplossing is.

W8 nog wat op reacties van andere mensen, hoop dat'k toch al een beeld kon geven.
Btw ik zeg enkel wat ik hier al meermaals gelezen heb, heb nog geen eigen ervaringen van deze quads (schaf me deze vakantie een 660 aan, wel puur voor baangebruik)

Gebruik de zoekfunctie eens, zijn al heel wat topics over.

Verder veel succes met je zoektocht :duimhoog:

(ps: waarom tip je met hoofdletters :D)
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

het is wel een goede quad , maar ie is inderdaad wel wat smal en iets aan de hoge kant , een z400/kfx400 is denk ik meer iets voor u :p :crossercool:
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Bericht door JR »

een 660 is in mijn ogen een perfect machine voor klein veldwegjes en ritten te doen. Maar op parcour kan je er niet veel mee doen standaard. Het zal wel lukken voor te rijden, maar is naar mijn mening te smal, te hoog, slechte veren en geen stuurdemper...
We hebben een R700 klaar gezet voor op parcour, kracht genoeg maar vonden hem toch iets te zwaar.
Een lt of kfx is idd een betere oplossing. Zijn genoeg mensen en topics op't forum die je zullen helpen om er wat meer uit te halen.
‰ Quadracing Team
CHONG #29
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 130
Lid geworden op: di 08 aug, 2006 15:14

Bericht door CHONG #29 »

Een 660 is in mijn ogen een perfect machine , na wa kleine veranderingen . :duimhoog:

Maar de 450 ( YZF , LTR , KFX ) zijn beter , Maar niet beter als je de baan ook doet ( Motor zo stuk ) :wink:

:rock: :rock: :rock:
ICHE
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1660
Lid geworden op: di 06 jun, 2006 16:45

Bericht door ICHE »

voor hobby is het een super quad
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
vdm88
Quadrider
Quadrider
Berichten: 399
Lid geworden op: di 27 mar, 2007 21:02
Locatie: Hasselt

Bericht door vdm88 »

Ik ben het niet eens met chong#29, ik gebruik mijn yfz uitsluitend op de baan. En ik moet zeggen dat dit mij nog helemaal niet is tegen gevallen. Ik vind hem zelfs voor langere ritten ook nog goed meevallen. En de motor is niet direct stuk zoals chong zegt. Als je hem op tijd onderhoud gaat hij heel lang mee.(tss 1000 en 1500 km, is wat quadshop mij vertelt heeft. En tot hier toe heb k nog altijd geen stukken gehad) Ik kom van een een z400, en dat vond ik ook een hele toffe quad. Voor langere ritten vond ik dat hij geschikter was, omwille van de andere zithouding, de vitesseverhouding.
Het grote pluspunt van de z400 t.o.v. de yfz is dat de z400 veel minder onderhoud eist.
Het pluspunt van een yfz vind ik dan weer de power, en het sportievere rijgedrag.

Greetz VDM.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

vdm88 schreef:Ik ben het niet eens met chong#29, ik gebruik mijn yfz uitsluitend op de baan. En ik moet zeggen dat dit mij nog helemaal niet is tegen gevallen. Ik vind hem zelfs voor langere ritten ook nog goed meevallen. En de motor is niet direct stuk zoals chong zegt. Als je hem op tijd onderhoud gaat hij heel lang mee.(tss 1000 en 1500 km, is wat quadshop mij vertelt heeft. En tot hier toe heb k nog altijd geen stukken gehad) Ik kom van een een z400, en dat vond ik ook een hele toffe quad. Voor langere ritten vond ik dat hij geschikter was, omwille van de andere zithouding, de vitesseverhouding.
Het grote pluspunt van de z400 t.o.v. de yfz is dat de z400 veel minder onderhoud eist.
Het pluspunt van een yfz vind ik dan weer de power, en het sportievere rijgedrag.

Greetz VDM.
Vind je het echt lang als een blok 1000 tot 1500km meegaat?
Ik krijg daarvan de tranen in mn ogen.

Het getal klopt zowiezo niet, ook niet voor de YFZ.

Je moet bij quads trouwens altijd in uren spreken omdat je niet altijd op de baan rijdt.
En dan zul je horen van getallen tussen de 60 en 120 uur voor het vervangen van de zuiger en enkele andere onderdelen, hopelijk niet van het hele blok :D.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Tommy22
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: za 28 okt, 2006 11:26

Bericht door Tommy22 »

Teunie schreef:
vdm88 schreef:Ik ben het niet eens met chong#29, ik gebruik mijn yfz uitsluitend op de baan. En ik moet zeggen dat dit mij nog helemaal niet is tegen gevallen. Ik vind hem zelfs voor langere ritten ook nog goed meevallen. En de motor is niet direct stuk zoals chong zegt. Als je hem op tijd onderhoud gaat hij heel lang mee.(tss 1000 en 1500 km, is wat quadshop mij vertelt heeft. En tot hier toe heb k nog altijd geen stukken gehad) Ik kom van een een z400, en dat vond ik ook een hele toffe quad. Voor langere ritten vond ik dat hij geschikter was, omwille van de andere zithouding, de vitesseverhouding.
Het grote pluspunt van de z400 t.o.v. de yfz is dat de z400 veel minder onderhoud eist.
Het pluspunt van een yfz vind ik dan weer de power, en het sportievere rijgedrag.

Greetz VDM.
Vind je het echt lang als een blok 1000 tot 1500km meegaat?
Ik krijg daarvan de tranen in mn ogen.
Denk dat hij bedoelt om de 1000 tot 1500km onderhoud doen zoals olie, oliefilter en luchtfilter schoon maken. Zo doe ik het ook maar dan met men z400
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Bericht door JR »

Bij ons alle 3 parcourbezoeken andere olie (denicol ATV) en oliefilter op YFZ.
660 is super machine voor baan en veldwegen. Maar parcour ... te smal, te slechte veren, geen stuurdemper...
Je moet rijden met iets waar je je goed op voelt. Is dat een 660 fijn, maar als je iets of wat wil rijden zal je toch enkele aftermarket stukken moeten aanschaffen om makkelijker/beter te kunnen rijden. (armen,achteras/spoorverbreders, stuurdemper, andere veren)
‰ Quadracing Team
Plaats reactie