Is een raptor 660 te lomp om met te crossen?
-
- Toeschouwer
- Berichten: 10
- Lid geworden op: ma 30 jul, 2007 19:33
Is een raptor 660 te lomp om met te crossen?
Is het waar dat een raptor een beetje te lomp is om met te crossen ben van plan om me er 1 aan te schaffen voor hobby gebruik om gewoon beetje offroad te rijden bv in de kleiputten in egem of in de gru in lovendegem en een beetje op de weg te rijden is de 660 aan te raden kwa vermogen en rijgedrag of moet ik iets anders aanschaffen mvg hans alle reacties welkom ben nieuw op dit forum
De Raptor is een hele goede quad, maar staat standaard gwn veel te hoog en te smal. Met wat aanpassingen is de 660 zeker ook geen slechte crossquad, maar dan zit je aan een prijs waarmee je een veel betere crossquad zou kunnen verkrijgen. De raptor is vooral een goede allround quad die weinig onderhoud vraagt t.o.v de yfz, ltr ...
Ik denk dat voor jou de Z400 wel een betere oplossing is.
W8 nog wat op reacties van andere mensen, hoop dat'k toch al een beeld kon geven.
Btw ik zeg enkel wat ik hier al meermaals gelezen heb, heb nog geen eigen ervaringen van deze quads (schaf me deze vakantie een 660 aan, wel puur voor baangebruik)
Gebruik de zoekfunctie eens, zijn al heel wat topics over.
Verder veel succes met je zoektocht
(ps: waarom tip je met hoofdletters )
Ik denk dat voor jou de Z400 wel een betere oplossing is.
W8 nog wat op reacties van andere mensen, hoop dat'k toch al een beeld kon geven.
Btw ik zeg enkel wat ik hier al meermaals gelezen heb, heb nog geen eigen ervaringen van deze quads (schaf me deze vakantie een 660 aan, wel puur voor baangebruik)
Gebruik de zoekfunctie eens, zijn al heel wat topics over.
Verder veel succes met je zoektocht
(ps: waarom tip je met hoofdletters )
een 660 is in mijn ogen een perfect machine voor klein veldwegjes en ritten te doen. Maar op parcour kan je er niet veel mee doen standaard. Het zal wel lukken voor te rijden, maar is naar mijn mening te smal, te hoog, slechte veren en geen stuurdemper...
We hebben een R700 klaar gezet voor op parcour, kracht genoeg maar vonden hem toch iets te zwaar.
Een lt of kfx is idd een betere oplossing. Zijn genoeg mensen en topics op't forum die je zullen helpen om er wat meer uit te halen.
We hebben een R700 klaar gezet voor op parcour, kracht genoeg maar vonden hem toch iets te zwaar.
Een lt of kfx is idd een betere oplossing. Zijn genoeg mensen en topics op't forum die je zullen helpen om er wat meer uit te halen.
‰ Quadracing Team
voor hobby is het een super quad
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben het niet eens met chong#29, ik gebruik mijn yfz uitsluitend op de baan. En ik moet zeggen dat dit mij nog helemaal niet is tegen gevallen. Ik vind hem zelfs voor langere ritten ook nog goed meevallen. En de motor is niet direct stuk zoals chong zegt. Als je hem op tijd onderhoud gaat hij heel lang mee.(tss 1000 en 1500 km, is wat quadshop mij vertelt heeft. En tot hier toe heb k nog altijd geen stukken gehad) Ik kom van een een z400, en dat vond ik ook een hele toffe quad. Voor langere ritten vond ik dat hij geschikter was, omwille van de andere zithouding, de vitesseverhouding.
Het grote pluspunt van de z400 t.o.v. de yfz is dat de z400 veel minder onderhoud eist.
Het pluspunt van een yfz vind ik dan weer de power, en het sportievere rijgedrag.
Greetz VDM.
Het grote pluspunt van de z400 t.o.v. de yfz is dat de z400 veel minder onderhoud eist.
Het pluspunt van een yfz vind ik dan weer de power, en het sportievere rijgedrag.
Greetz VDM.
Vind je het echt lang als een blok 1000 tot 1500km meegaat?vdm88 schreef:Ik ben het niet eens met chong#29, ik gebruik mijn yfz uitsluitend op de baan. En ik moet zeggen dat dit mij nog helemaal niet is tegen gevallen. Ik vind hem zelfs voor langere ritten ook nog goed meevallen. En de motor is niet direct stuk zoals chong zegt. Als je hem op tijd onderhoud gaat hij heel lang mee.(tss 1000 en 1500 km, is wat quadshop mij vertelt heeft. En tot hier toe heb k nog altijd geen stukken gehad) Ik kom van een een z400, en dat vond ik ook een hele toffe quad. Voor langere ritten vond ik dat hij geschikter was, omwille van de andere zithouding, de vitesseverhouding.
Het grote pluspunt van de z400 t.o.v. de yfz is dat de z400 veel minder onderhoud eist.
Het pluspunt van een yfz vind ik dan weer de power, en het sportievere rijgedrag.
Greetz VDM.
Ik krijg daarvan de tranen in mn ogen.
Het getal klopt zowiezo niet, ook niet voor de YFZ.
Je moet bij quads trouwens altijd in uren spreken omdat je niet altijd op de baan rijdt.
En dan zul je horen van getallen tussen de 60 en 120 uur voor het vervangen van de zuiger en enkele andere onderdelen, hopelijk niet van het hele blok .
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Denk dat hij bedoelt om de 1000 tot 1500km onderhoud doen zoals olie, oliefilter en luchtfilter schoon maken. Zo doe ik het ook maar dan met men z400Teunie schreef:Vind je het echt lang als een blok 1000 tot 1500km meegaat?vdm88 schreef:Ik ben het niet eens met chong#29, ik gebruik mijn yfz uitsluitend op de baan. En ik moet zeggen dat dit mij nog helemaal niet is tegen gevallen. Ik vind hem zelfs voor langere ritten ook nog goed meevallen. En de motor is niet direct stuk zoals chong zegt. Als je hem op tijd onderhoud gaat hij heel lang mee.(tss 1000 en 1500 km, is wat quadshop mij vertelt heeft. En tot hier toe heb k nog altijd geen stukken gehad) Ik kom van een een z400, en dat vond ik ook een hele toffe quad. Voor langere ritten vond ik dat hij geschikter was, omwille van de andere zithouding, de vitesseverhouding.
Het grote pluspunt van de z400 t.o.v. de yfz is dat de z400 veel minder onderhoud eist.
Het pluspunt van een yfz vind ik dan weer de power, en het sportievere rijgedrag.
Greetz VDM.
Ik krijg daarvan de tranen in mn ogen.
Bij ons alle 3 parcourbezoeken andere olie (denicol ATV) en oliefilter op YFZ.
660 is super machine voor baan en veldwegen. Maar parcour ... te smal, te slechte veren, geen stuurdemper...
Je moet rijden met iets waar je je goed op voelt. Is dat een 660 fijn, maar als je iets of wat wil rijden zal je toch enkele aftermarket stukken moeten aanschaffen om makkelijker/beter te kunnen rijden. (armen,achteras/spoorverbreders, stuurdemper, andere veren)
660 is super machine voor baan en veldwegen. Maar parcour ... te smal, te slechte veren, geen stuurdemper...
Je moet rijden met iets waar je je goed op voelt. Is dat een 660 fijn, maar als je iets of wat wil rijden zal je toch enkele aftermarket stukken moeten aanschaffen om makkelijker/beter te kunnen rijden. (armen,achteras/spoorverbreders, stuurdemper, andere veren)
‰ Quadracing Team