Pagina 1 van 2

ltz 400 tuning

Geplaatst: di 31 jul, 2007 09:58
door sterckx johan
hallo mensen ik heb een paar vraagjes? wat kan ik nog meer tunen aan mijn z400 om hem nog hardere te laten trekken. ik heb nu volledige fp uitlaatlijn, hot cams,tm36, dynojet kit , nu kan je bij quadcentraleeen cilinderpakket kopen voor een z 400 en dan heeft hij 435 cc is dat de moeite of niet?

Geplaatst: di 31 jul, 2007 10:13
door AlfA
lees dit maar eens na :

http://www.quadforum.be/viewtopic.php?f=8&t=114

ik heb deze kit gehad. ma ongeveer een jaar alles in de soep gedraaid, mar dit was omdat ik nog de originele lagers had laten zitten. zorg dat deze dan ook aangepast worden.

Het gaat een groot verschil zijn, zeker met de TM36, die had ik ook, en aangepaste CDI.

Maar verwacht niet dat je een YFZ ofzo gaat kunnen volgen...
Ik vind het een vrij dure mod.

Erwin

Geplaatst: di 31 jul, 2007 12:47
door JR

Geplaatst: di 31 jul, 2007 18:55
door sterckx johan
ja het is miss een dure mod. maar wat kan ik dan adners doen een krukas van hotrods steken ofwat? en is dit dan zoveel betree en wat moet ik dan nogallemaal laten veranderen als zo een krukas steek en wat is de prijs daarvan en waar kan ik dat eventueel laten doen ik woon in provincie antwerpen

Geplaatst: di 31 jul, 2007 19:17
door OpticalNicolas
air lid al verwijderd(luchtfilterbakdeksel verwijderd?)
of je kan je kop laten bewerken (wim-motors is daar goed in).

en als je dan "ultiemer" wilt gaan, kune je idd hot rods stroker crank, en hot cams stage 2 (jij zult stage 1) hebben.
en als je daar dan nog is big bore bijvoeg, ja dan zal het wel constant "nose to the sky" zijn :mrgreen:
en als je dan tog bezig bent, kan je je tm 36nog eens vervangen door een FCR 41.

en dan lekker laten afstellen op de testbank( want dan wil ik de paardjes wel is zien) :mrgreen:

Geplaatst: di 31 jul, 2007 19:29
door FLIPmode
OpticalNicolas schreef:air lid al verwijderd(luchtfilterbakdeksel verwijderd?)
of je kan je kop laten bewerken (wim-motors is daar goed in).

en als je dan "ultiemer" wilt gaan, kune je idd hot rods stroker crank, en hot cams stage 2 (jij zult stage 1) hebben.
en als je daar dan nog is big bore bijvoeg, ja dan zal het wel constant "nose to the sky" zijn :mrgreen:
en als je dan tog bezig bent, kan je je tm 36nog eens vervangen door een FCR 41.

en dan lekker laten afstellen op de testbank( want dan wil ik de paardjes wel is zien) :mrgreen:
En de tijd dat ge der plezier aan hebt :mrgreen:

Geplaatst: di 31 jul, 2007 19:41
door OpticalNicolas
:)
als er nieuwe lagertjes insteken( als het kan lagers die veel meer druk aankunnen).

en je zit nog altijd niet aan het einde

hogedruk zuiger, racing cdi,...

Geplaatst: di 31 jul, 2007 20:53
door Sg6
OpticalNicolas schreef:air lid al verwijderd(luchtfilterbakdeksel verwijderd?)
of je kan je kop laten bewerken (wim-motors is daar goed in).

en als je dan "ultiemer" wilt gaan, kune je idd hot rods stroker crank, en hot cams stage 2 (jij zult stage 1) hebben.
en als je daar dan nog is big bore bijvoeg, ja dan zal het wel constant "nose to the sky" zijn :mrgreen:
en als je dan tog bezig bent, kan je je tm 36nog eens vervangen door een FCR 41.

en dan lekker laten afstellen op de testbank( want dan wil ik de paardjes wel is zien) :mrgreen:
-indien je met tm rijd is het best dat het deksel wat aangepast word zodat er meer lucht naar binnen kan
-kop laten bewerken is weggesmeten geld, de z400 heeft op zich al een goede flow volgens the masters van TT
-indien je stroker crank neemt met 12:1 piston kom je automatisch op een compressie van 13:1 wat dus het max is dat je kan gaan uit veiligheid.
-racing cdi zou ik persoonlijk afblijven daar je wil genieten van je quad en niet na x-aantal maanden achter een nieuw motorblok op zoek moet gaan.cdi hebben meestal een rpm die 1000 tot 1500rpm hoger is dan standaard. Niet voor mij! Alsook een hoger toerental van de cdi is totaal nutteloos als die al op 8000tr aan het dalen is in koppel/vermogen dan gaat ie op 10500 niet al te veel power meer hebben. Enige interessante eraan is dat je mss 1pk winst ermee kunt maken door de onsteking wat te gaan veranderen maar verwacht geen wonderen.
-andere lagers steken in de het blok is onmogelijk daar suzuki zich ingedekt heeft door lagers te gebruiken met allesbehalve standaard waarden. De lagers van de balancer hebben een hogere belastingswaarde tov standaard lagers.

prijzen van stroker, piston en shim heb ik vermeld op de link die JR heeft geplaatst

Geplaatst: wo 01 aug, 2007 13:43
door sterckx johan
mijn luchtfilterdeksel is al bijgewerkt hoor ik. maar sg6 waar heb jij al die aanpassingen aan je quad laten doen of kennen jullie iemand waar ik dit kan laten doen want die stroker cranks kan ik niet plaatsen hoor. een quad winkel in mijn geburen ofzo of iemand die goed is in aan quads sleutelen

Geplaatst: wo 01 aug, 2007 16:43
door JR
Andries dat ALLES :wink: zelf. Dat was zijn winterstop projectje

Geplaatst: wo 01 aug, 2007 18:46
door Sg6
Zoals JR zegt, ik heb die zelf gemonteerd. Een adres die ik je kan aanraden kan ik niet direct zeggen aangezien ik nergens met dealers ervaring hebben op motorisch gebied.

Geplaatst: wo 01 aug, 2007 19:08
door OpticalNicolas
als het niet te ver is DBM, is zeer goed in deze zaken.

www.powermasters.eu


owja, waarom wil jij dit allemaal? wrs omdat ie niet genoeg kracht heeft.

maar jij zegt dat je een dynojet kit hebt,
1) werkt deze op een tm 36?
2) die dynokit behandeld niet eens hot cams, dus het zou eens kunnen dat ie verkeerd afgestelt staat.

voordat je zotte kosten doet, omdat die niet genoeg kracht heeft, zeg ik dit maar even.

Geplaatst: wo 01 aug, 2007 19:42
door coolboyke
hot cams stage 1 en 2 wat is dit precies want ik ken da nie :? :oops:
kan iemand dat eens goed uitleggen aub ?
bedankt :p

Geplaatst: wo 01 aug, 2007 20:11
door OpticalNicolas
race nokkenassen. krijg je meer paardjes in de stal.
stage 1 is voor motoren zoals die van topic starter
stage 2 is meer voor motoren met big bore, strocker crank,...

Geplaatst: wo 01 aug, 2007 20:13
door Sg6
zoekfunctie gebruiken :wink: