Pagina 1 van 1
Standaard raptor 700
Geplaatst: di 31 jul, 2007 17:17
door Danny
Hoi,
Ik heb pas mijn eerste quad gekocht (een raptor 700) en zou hier toch wel eens af en toe mee op een crossparcour willen gaan rijden. De quad is nog volledig standaard buiten nerfbars en killswitch. Ben ook niet echt van plan om er veel aan te veranderen zoals uitlaat en veringen (vind ik voorlopig een beetje te kostelijk). Zou dit kwaad kunnen als je met de gewone veringen springt en dat hij niet verbreedt is?
Groeten, Danny.
Geplaatst: di 31 jul, 2007 17:25
door Dozo
het hangt er een beetje vanaf he ...
weeg je 100 kilo en wil je ver springen , tjah ... kan niet echt zeggen dat ze het fijn gaan vinden .
weeg je daarintegen 60-80 kilo moet het volgens mij verder geen probleem opleveren , tenzij je echt wil vliegen dan zal je de boel toch behoorlijk moeten verbouwen.
Maar om gewoon een paar rondjes op de crossbaan te draaien , heb je niet veel spectaculairs nodig he ...
Geplaatst: di 31 jul, 2007 17:35
door coolboyke
met een standaard raptor kan je al aardig wat doen hoor ...
je moet al serieuze dingen doen of mx rijden vooraleer hij niet zou voldoen

Geplaatst: di 31 jul, 2007 18:40
door rappy 700 rijder
Hey
ik weeg zo,n 70 kilo en het ging toch niet lekker met standaard veren op de crossbaan
als je de special edition hebt dan gaat het super
en je moet zorgen dat je banden veel profiel hebben
gr
friso
Geplaatst: di 31 jul, 2007 18:43
door Danny
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik weeg ongeveer rond de 90 kg. Is toch al een stukje meer. Ik heb de gewone versie maar die vering van voor kun je wel op 5 verschillende standen zetten. Mischien dat dit ook al kan helpen?
Geplaatst: di 31 jul, 2007 18:44
door rappy 700 rijder
ik denk dat je dan rustig aan moet gaan doen bij de bulten
anders een setje 2de hands veren kopen rijd ook comfortabeler
Geplaatst: di 31 jul, 2007 19:07
door fastrogeke
hoi.ik zou eens proberen een beetje te spelen met de voorveren(spanning van de veer). ik denk dat je met de standaard veren een heel eind komt.heb zelf ook een hele tijd met de standaard veren gereden.en dat ging best.en de banden?ligt eraan hoe de ondergrond is van de baan waar je crosst.je zou de quad op een simpelle en goedkope manier kunnen verbreden dmv van spoor verbreders.
MVG fastrogeke
Geplaatst: di 31 jul, 2007 19:14
door Danny
fastrogeke schreef:hoi.ik zou eens proberen een beetje te spelen met de voorveren(spanning van de veer). ik denk dat je met de standaard veren een heel eind komt.heb zelf ook een hele tijd met de standaard veren gereden.en dat ging best.en de banden?ligt eraan hoe de ondergrond is van de baan waar je crosst.je zou de quad op een simpelle en goedkope manier kunnen verbreden dmv van spoor verbreders.
MVG fastrogeke
Ik zal het eens proberen met die standaard vering dan. wat is het beste voor zo min mogelijk stukken te rijden dan, Hard of zacht zetten? En het zou zijn voor ofwel in lommel of in olmen te gaan crossen. Zitten nu nog de gewone banden op. Ik wil deze eerst verslijten. In het bos hebben ze toch al grip genoeg, maar da zal niet hetzelfde zijn denk ik he.
mvg, Danny.
Geplaatst: di 31 jul, 2007 22:14
door fastrogeke
Danny schreef:fastrogeke schreef:hoi.ik zou eens proberen een beetje te spelen met de voorveren(spanning van de veer). ik denk dat je met de standaard veren een heel eind komt.heb zelf ook een hele tijd met de standaard veren gereden.en dat ging best.en de banden?ligt eraan hoe de ondergrond is van de baan waar je crosst.je zou de quad op een simpelle en goedkope manier kunnen verbreden dmv van spoor verbreders.
MVG fastrogeke
Ik zal het eens proberen met die standaard vering dan. wat is het beste voor zo min mogelijk stukken te rijden dan, Hard of zacht zetten? En het zou zijn voor ofwel in lommel of in olmen te gaan crossen. Zitten nu nog de gewone banden op. Ik wil deze eerst verslijten. In het bos hebben ze toch al grip genoeg, maar da zal niet hetzelfde zijn denk ik he.
mvg, Danny.
ja dat ligt aan de persoon zelf.de ene houd van hard afgeveerd en de anders van zacht.ik verkies zelf iets zachter.zou deze banden eerst eens kaal rijden.je zou kunnen proberen wat met de bandenspanning te spelen.maar ik zou niet onder de 0,5 bar gaan.anders kan de band van je velg lopen.
MVG fastrogeke
Geplaatst: wo 01 aug, 2007 06:36
door mx jake
wat ik uit het verhaaltje van danny opmaak, is het zijn eerste quad en heeft hij verder ook geen cross ervaring
ik denk daarom niet dat danny, meters hoog door de lucht zal gaan vliegen
gewoon lekker met je R700 naar de crossbaan gaan, en je rondjes rijden
daar heeft je quad echt geen moeite mee
Geplaatst: wo 01 aug, 2007 17:37
door spoor!
als je veel last van de 'klappen' hebt zou je ook nog een stuurdemper kunnen monteren.
Geplaatst: wo 01 aug, 2007 17:45
door OpticalNicolas
je kan klappen krijgen op je stuur, of je kan klappen krijgen doordat je veren helemaal dichtslaan.
Geplaatst: wo 01 aug, 2007 22:57
door fastrogeke
nou dan moet je toch aardig gek doen op de baan voor je veren dichtslaan.en zoals hier al gezegd is door danny is dat hij gewoon rondjes wil gaan rijden op de baan of een stuk door de bos.heb zelf een heel tijdje met de standaard veren gereden(redelijk hard afgesteld) en heb er nog nooit problemen mee gehad.de enigste tip die ik danny kan geven is ga de baan op en ga expirimenteren.veren harder of zachter en kijk wat voor jou het fijnste rijd.iedereen heeft een andere rijstijl en een andere afstelling die het beste bij die persoon past.
MVG fastrogeke
Geplaatst: do 02 aug, 2007 19:00
door Danny
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik Zal er zeker eens mee experimenteren en zien wat het beste is. Voorlopig zal ik mij wat rustig houden op de heuveltjes en zien hoe alles loopt en na een tijd dan toch maar andere veringen kopen. Want ik ken mijzelf. effe rustig en dan toch wa verder en verder tot dat alles krom staat

.