Pagina 1 van 1

w-tec met yamaha wr 450(enduro motor) of crossmotorblok 2007

Geplaatst: do 09 aug, 2007 14:45
door jimmy
Ik had een vraag, zou graag een w-tec willen kopen maar heb wat betreft de yamaha motorblokken de keuze gekregen, namelijk:

1. enduromotor WR 450 mod 2007 5 versnelling

2. crossblok YZF 450 mod 2007 5 versnelling

3. crossblok YZF aangepast 530 mod 2005 4 versnelling

Ik denk dat ik mijn keuze ga maken tussen de 2 bovenste omdat ik denk dat die aangepaste 530 op termijn véél meer problemen gaat geven en zeker héél regelmatig uitmekaar gehaald moet worden + is gereviseerde blok van 2005 en 4 versnelling. (versnellingsbak snel kapot?)

Kan iemand mij hierbij een beetje raad en advies geven graag?

Alvast bedankt! :tongduim:

Geplaatst: do 09 aug, 2007 16:08
door coen
over die 4 versnelingsbak hoef je niet bang te zijn hoor ik en een vriend van mij rijden er al 6 maanden twee keer in de week mee op zware zand baanen gebeurd niks mee maar als die 530 niet nieuw is zou ik wel voor een 2007 gaan er gaat niks boven nieuw

Geplaatst: do 09 aug, 2007 16:25
door ronnieb
Idd die vriend ben ik.
Enne die YZ450's gaan onbeschoft hard.
En die 4 versnellingen vind ik erg fijn, de 1ste is zoooooo lang, dan blijft ie trekken. f.cking niet normaal...

Geplaatst: do 09 aug, 2007 19:37
door jimmy
Maar is er een verschil tussen die enduro of crossblok dat jullie weten?
Naar het schijnt niet veel maar wil het zeker weten, dat ik geen spijt krijg natuurlijk.

Geplaatst: do 09 aug, 2007 20:08
door ronnieb
De WR heeft een zwaarder vliegwiel (verlichting) en is daardoor minder fel op het gas, en de kop is ook anders geloof ik(minder compressie), en de versnellingsbak heeft andere verhoudingen, en elekr start

Geplaatst: do 09 aug, 2007 20:11
door jimmy
ah zo, ja dat klopt wel... ze hebben gezegd dat ze met deze blok het vliegwiel lichter gingen maken en de elektrische starter er uitgooien maar kick start op gingen zetten. Zal dan misschien niet veel schelen indien je niet in de top rijd.

Geplaatst: do 09 aug, 2007 20:26
door coen
als ze de elektrische starter er af halen kan je beter het cross blok nemen scheeld wel pk of 4 denk je moet alleen dat wr blok nemen als je elektris wil starten

Geplaatst: zo 12 aug, 2007 15:43
door jimmy
bedankt hé :duimhoog:

Geplaatst: do 16 aug, 2007 07:29
door No Limit W-tec
Ik begrijp niet dat je de CRF 450 niet in overweging neemt.

1. Binnenkort geleverd in 2008 configuratie (eind sept)
2. Bewezen heel betrouwbaar, van alle standaard motoren die door Jan Vlaeymans en Davy Brems gebruikt worden nog niet één kapot gegaan. (Enkel één geprepareerd 490 blok heeft na 5 u de geest gegeven...)
3. Alle officiële W-tec rijders rijden op Honda CRF blokken

Geplaatst: do 16 aug, 2007 21:07
door # 69 NikkY
wie zijn die officiele w-tec rijder nou (A) allemaal als ik vragen mag jan, davy, joost, ?

Geplaatst: do 16 aug, 2007 21:42
door No Limit W-tec
# 69 NikkY schreef:wie zijn die officiele w-tec rijder nou (A) allemaal als ik vragen mag jan, davy, joost, ?
Inderdaad

Geplaatst: do 16 aug, 2007 23:29
door jimmy
Ben ik nu ook al over aan het denken, na wat zoekwerk hier op het forum wordt er inderdaad niks anders dan lof over gesproken.

Geplaatst: vr 17 aug, 2007 16:16
door ronnieb
Er is ook niks mis met yamaha hoor.
YFZ, YZ cross er al 3 jaar mee zonder problemen.