Pagina 1 van 2
Raptor 700
Geplaatst: za 11 aug, 2007 09:49
door DaZoe
Zit al tijdje op hete kolen om mij een raptor 700 aan te schaffen
Nu zit ik al dagen te twijfelen tussen de Special edition (oranje/zwart zoals Mikka heeft) of de standaart witte 700 (niet special edition)
Had al wat liggen surfen om verschillen te weten en vooral te weten wat er zo meer is aan die SE buiten die knappe kleur ... zit toch wel een deftig prijsverschil op ...
Mikka zei me dat er ook verschil inzit qua kwaliteit vering ...
Weet iemand daar wat meer van ? Misshien kan ik dan eindelijk de knoop doorhakken en men rekening is plunderen
Thxxx
Grts from a future Rappy700 owner

Geplaatst: za 11 aug, 2007 09:53
door OpticalNicolas
idd zitten 'betere' veren op.
die van een yfz als ik me niet vergis.
Geplaatst: za 11 aug, 2007 10:52
door coolboyke
idd beter veren die je kan afstellen

Geplaatst: za 11 aug, 2007 11:00
door DaZoe
coolboyke schreef:idd beter veren die je kan afstellen

kan je dat ook niet met die standaart ?
je bedoelt toch de hardheid van de veren hé ?
grtz
Geplaatst: za 11 aug, 2007 11:01
door coolboyke
ja standaard kan dat ook maar ,de se veren zijn beter af te stellen naargelang de gebruiker
en ook veel beter qua demping en rijcomfort:p
Geplaatst: za 11 aug, 2007 11:07
door fastrogeke
hoi.de veren zijn inderdaad hetzelfde als die van een 450.deze kun je zowel in demping(harder/zachter) regelen als ook de rebound(snelheid van de uitgaande slag).is een wereld van verschil tov de gewone raptor.maar ook is het remreservoir voor de voorrem anders.hier kun je de remhendel instellen(dichter of verder weg van het stuur.ik weet niet wat het prijsverschil is,maar ik zou voor de SE gaan.
Geplaatst: za 11 aug, 2007 11:09
door DaZoe
fastrogeke schreef:hoi.de veren zijn inderdaad hetzelfde als die van een 450.deze kun je zowel in demping(harder/zachter) regelen als ook de rebound(snelheid van de uitgaande slag).is een wereld van verschil tov de gewone raptor.maar ook is het remreservoir voor de voorrem anders.hier kun je de remhendel instellen(dichter of verder weg van het stuur.ik weet niet wat het prijsverschil is,maar ik zou voor de SE gaan.
ok thx , btw de jouwe is de witte die ik bedoel ... is toch een standaart hé ? Buiten die opties natuurlijk

Geplaatst: za 11 aug, 2007 13:05
door quadje
hey
was vandaag bij mijn dealer
stond ook zon mooie 700 met en mooi kapote cdi
onkosten 735 euro
toen was de 700 in 1 x een stuk mider leuk
met zijn injectie
zint eer je begint
het is een mooie manchiene
maar de eerste met injechtie
dus ik wacht het nog een tijdje af denk ik
gr peter
Geplaatst: za 11 aug, 2007 13:07
door Turboy6
Ik dacht dat model 2008 allemaal met piggyback vering werden voorzien als ik me niet vergis. Best eens kijken op de site van Yamaha.
Geplaatst: za 11 aug, 2007 16:03
door OpticalNicolas
quadje schreef:hey
was vandaag bij mijn dealer
stond ook zon mooie 700 met en mooi kapote cdi
onkosten 735 euro
toen was de 700 in 1 x een stuk mider leuk
met zijn injectie
zint eer je begint
het is een mooie manchiene
maar de eerste met injechtie
dus ik wacht het nog een tijdje af denk ik
gr peter
die injectie is anders zeer handig hoor, een die cdi heeft nix te zien met die injectie, kan bij iedereen stuk gaan, kijk nou naar dozo die heeft al meer dan 15 000KM met zen raptor 700.
Geplaatst: za 11 aug, 2007 16:39
door quadje
dat weet ik
maar de 700 heeft bijna alles
electronich en deze cdi
is een stuk duurder als dat van andere quads
en ik zeg ook niet dat het bij alle 700 zo is
maar er zullen nog wel kinderziektes in zitten
ik wil de 700 niet afkraaken
want op de buitenkant heb ik niks aan te merken
de kappen en kleuren zijn ze echt vooruit gegaan
gr peter
Geplaatst: za 11 aug, 2007 16:47
door JohnBeton
Elke nieuwe quad heeft z'n kinderziektes, maar bij de Raptor 700 zijn ze er toch wel grotendeels uit.
En CDI is geen kinderziekte, is geen veel voorkomend probleem bij de Raptor, eerder een uitzondering.
Ik zou hier geen rekening mee houden als je de raptor wil kopen.
Geplaatst: za 11 aug, 2007 16:50
door Yamaha Grizzly 700
quadje schreef:hey
was vandaag bij mijn dealer
stond ook zon mooie 700 met en mooi kapote cdi
onkosten 735 euro
toen was de 700 in 1 x een stuk mider leuk
met zijn injectie
zint eer je begint
het is een mooie manchiene
maar de eerste met injechtie
dus ik wacht het nog een tijdje af denk ik
gr peter
de eerste met injectie?
er waren er al genoeg voor met injectie
en wat heeft dat met de cdi te maken?
Met de injectie is anders over het algemeen nog weinig problemen geweest

Geplaatst: za 11 aug, 2007 17:34
door DaZoe
Thx voor de tips
Na dit alles gelezen te hebben ben ik er op uit getrokken richting Quadshop te Alken
Na wat speculeren over overnameprijs van men blaster en de nodige uitleg kreeg ik een heeeeel mooi voorstel in men shoot geworpen door de vrouw van de eigenaar (naam vergeten)
Zij reed met het model 2007 special edition Blauw/Wit en is bezig met verbouwingen wardoor ze weinig tijd heeft , stelde ze me voor eens naar hare te kijken

Is ferm ding (de quad hé

) van juist 4maand oud met nodige opties zoals nerfbars , tandwielen , uitlaatje en andere tralala en verkeerde echt in nieuwstaat dat ik dacht dees kan ik niet laten staan
Enige minpunt was geen homologatiekit (plaatsing 600euro slik*), na effe rond de pot draaien stelde ze me voor deze in de prijs te doen !
Dus ikkemet de vriendin liggen argumenteren en tellen in de wagen en toch maar telefoontje gedaan dat het in orde was voor ons
Nu nog wachten tot die verdomde bank open is dat ik aan men rekening kan

en knallen met dat beest
<--- Promotion to Rappi 700 owner
ps->>> zelfde model ->
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=459
Geplaatst: za 11 aug, 2007 17:36
door coolboyke