Pagina 1 van 7

Toomey B1 uitlaat.

Geplaatst: zo 18 mei, 2003 19:19
door lsd
Hallo Hans&Ralph,
Op vraag van Daan,mag ik jullie melden dat de Toomey B1 een echte must is voor de Blaster.
Ikzelf heb er eentje zitten,zelf geimporteerd&gemonteerd bij TR zelf.
Dit is nu mijn 2e Blaster met een Toomey m.a.w ik kan niet meer zonder,als hij goed opgewarmt is,komt hij zelfs in 3e nog van de grond(met tandwiel 13),nu ik tandwiel 14 heb zitten kan ik nog moeiteloos wheelies trekken.
En dan de sound,ze gaan echt staren als ze je horen naderen,t'geeft een kick!
M.a.w ik zou niet meer zonder kunnen.
Met vriendelijke groeten.
*de mijne is wel met een spark arrestor erop,hoewel dat niet veel uitmaakt.

Geplaatst: zo 18 mei, 2003 19:36
door Daan
Thanx, LSD.
Ik durf te wedden dat ze nu helemaal niet meer kunnen wachten. :mrgreen:

Geplaatst: zo 18 mei, 2003 20:16
door Hanzie
ik wil m'n toooooooooooomey!!!!!!!!!!!

teun, voel je almaar bedreigd :twisted:

het geluid, is het veel harder als de standaard pijp?

Geplaatst: zo 18 mei, 2003 20:37
door lsd
Ja, het is helemaal iets anders dan de standaard uitlaat.
Een uniek sportief race-geluid...fijn ijzerachtig...
Elke keer ik de mijne start,begint mijn adrenaline al sneller te stromen.[/img]

Geplaatst: zo 18 mei, 2003 22:06
door Ralph
Zaterdag rijd ik ook met een Toomey :twisted: Helaas geen B1 maarja... Komt vast nog wel een keer. Eerst maar eens wennen aan de nieuwe kracht :D

Ga je nu weer wel een Toomey installeren Hans?

Geplaatst: zo 18 mei, 2003 22:20
door Ralph
He verdorie, ben ik weer in de war met die TR6 :? Maar ik krijg dus ook de B1. Waarschijnlijk zit hij er zaterdag op en dan gaan we eens testen.

Geplaatst: zo 18 mei, 2003 22:26
door B@ckBone
Jonges jonges ....Zoveel geld terwijl hier in belgie de SPECIALISTEN van de 2 takt brache zitten ... SPES maakt uitlaten voor het GP MX fabrieks Team van KTM en deze kosten in vergelijking met de tommey niets ... voor 250€ heb je een state of the art pijp ...

Sorry moest even van mij af ....:-)

groeten de 4takt tuning specialist
Kenny

Geplaatst: zo 18 mei, 2003 22:47
door Daan
Ja, maar geen blok is hetzelfde. Een 250cc blok is weer heel anders dan een Blasterblok. En ik vraag me af of SPES ook tienduizenden euro's en ruim een jaar werk in het design van hun Blasterpijp heeft gestopt.

Geplaatst: ma 19 mei, 2003 06:29
door Hanzie
ja tuurlijk wil ik m'n toomey ralph... ook al is het mlaar om door te verkopen, maar ik zet hem er zeker op om eens te testen,en hoogstwaarschijnlijk blijft ie er op staan!

Geplaatst: ma 19 mei, 2003 10:41
door Hanzie
LSD,

en hoe was het rejetten, het plaatsen van de uitlaat? wat zat er allemaal in het pakket? met wat kan je het geluid vergelijken?
Jonges jonges ....Zoveel geld terwijl hier in belgie de SPECIALISTEN van de 2 takt brache zitten ... SPES maakt uitlaten voor het GP MX fabrieks Team van KTM en deze kosten in vergelijking met de tommey niets ... voor 250€ heb je een state of the art pijp ...
waar zitten die mensen ergens? heb je telefoonnummer ofzo?

Geplaatst: ma 19 mei, 2003 11:42
door lsd
Ze zijn razendsnel,ik heb de maandag besteld en de woensdagmorgen werd het venijnig ding al bij mij thuis geleverd.
In het pakket zit de uitlaat+demper natuurlijk, en een jetting kit wat het volgend omvat:mainjet(sproeier#310),12-airbox vents,nieuwe dubbele sportfilter(Speciaal ontworpen voor de B1),TR-stickers grote&kleintjes (12),1 TR-stuurhoes en een handleiding op zijn amerikaans.
De bouten en moeren van je standaard Blaster blijven herbruikbaar.
K'moet zeggen als je hun voorschriften strikt opvolgt heb je gegarandeerd een fantastisch resultaat.

Geplaatst: ma 19 mei, 2003 14:39
door ronnieb
He isd klinkt allemaal waanzinnig mooi, maar heb je voor de zekerheid ook nog naar je bougie gekeken.
Want door die groote hoofdsproeier zou hij best wel eens rijk kunnen staan, en dat betekend vermogens verlies.
Je kan er mischien wat extra pk's uithalen.

Geplaatst: ma 19 mei, 2003 14:53
door Teunie
Ja want die jetting is ook afhankelijk van waar je je bevindt, hoe hoog, klimaat etc....dus zal zeker niet de optimale instelling zijn.

Misschien nog meer power dus!! :twisted:

Geplaatst: ma 19 mei, 2003 15:01
door No Limit W-tec
Op de testbank ermee !!! www.tovami.com

Enkel zo weet je dat je goed zit !

Geplaatst: ma 19 mei, 2003 15:13
door Daan
Zet jij na elke modificatie dan je quad op de testbank, No Limit?
Het lijkt mij vooral leuk over een jaartje ofzo. Als ik wat meer modificaties heb. Kijken hoeveel er uit te halen is. :)
Want het nadeel is dat als het weer omslaat, je jetting ook al niet meer perfect staat.