Pagina 1 van 2

probleem :s

Geplaatst: do 23 aug, 2007 20:24
door blaster_freak
eey , keb blasterke dat altijd fantastisch heeft gewerkt

ma kheb de laatste tijd probleme :?

als ik wil vertrekken , hou ik koppeling in , geef ik gas bij en schakel ... maar als ik dit doe hoor ik een heel raar geluid , net alsof die die nie neemt :? , zo'n rammelachtig geluid

kheb al koppeling bijgetrokken maar da heeft ook niks geholpen , wete jullie mss waaraan dit kan ligge en wat ik eraan kan doen fzo ...

Geplaatst: do 23 aug, 2007 20:56
door spoor!
kun je wel rijden?

hoelang zit je olie er al in?

kunnen heel veel dingen zijn


misschien heb je een geluidsfragmentje :)

Geplaatst: do 23 aug, 2007 20:56
door spoor!
kun je wel rijden?

hoelang zit je olie er al in?

kunnen heel veel dingen zijn


misschien heb je een geluidsfragmentje :)

Geplaatst: do 23 aug, 2007 20:58
door blaster_freak
jah tuurlijk rijd hij nog , mjah kwacht tg liever even totdat opgelost is fzo :?
olie zit er pas 2 weken in fzo dus daar kan et niet aan liggen

en kzal zien of ik geluidsfragmentje kan maken mrgn en proberen te posten , ma kga zien é

greetzz

Geplaatst: do 23 aug, 2007 23:37
door AlfA
Ik heb dit even verplaatst naar "werkplaats", hier staat dat beter op zijn plaats.

Geplaatst: do 23 aug, 2007 23:38
door OpticalNicolas
waarom gas bijgeven, en dan pas schakelen? valt ie anders dan stil?

Geplaatst: do 23 aug, 2007 23:49
door AlfA
Als het zo'n ratelend geluid is, kijk eens als je tanwielen nog goed zijn, en je ketting...

Anders kon het ook wel eens de versnellingsbak zijn die een probleem heeft. Is het in alle versnellingen, of alleeen in eerste?

Geplaatst: vr 24 aug, 2007 10:41
door blaster_freak
njah soms valt die dan gewoon stil jah als je gewoon schakeld !

dus daarom geef ik gas bij en schakel dan , maar hoe meer gas ik geef hoe erger die dan rateld :?
en waar moet ik dan naar kijken bij tandwielen of ketting fzo

jah dit is alleen als ik vertrek , met in eerste of in tweede te zetten , egt raar :s

Geplaatst: vr 24 aug, 2007 10:47
door JohnBeton
Gas geven terwijl je schakelt vind ik niet zo'n goed idee.

Geplaatst: vr 24 aug, 2007 10:48
door blaster_freak
waarom niet ?

Geplaatst: vr 24 aug, 2007 11:45
door Sg6
op die manier kun je je vorken plooien. Z400 heeft dit alleszins niet echt graag.

Geplaatst: vr 24 aug, 2007 14:35
door OpticalNicolas
dat ie stil valt als je dan schakelt, ik zou niet meer rijden, klinkt alsof er daar vanbinne wat tandwieltjes oorlog aan het voeren zijn.

Geplaatst: vr 24 aug, 2007 16:44
door spoor!
ik denk dat de tandwieltjes in het blok versleten zijn of van zijn plaats is of iets

Geplaatst: vr 24 aug, 2007 18:04
door Robby
manmanman... word zot als ik da hier lees... kga niet verder op ingaan op wat of wie zen reacties... :x
je mag gas geven als je schakelt, met koppeling in kan dit nooit kwaad. 2takten hebben soms de neiging te "stallen" eens de koppeling wat plakt of ingelopen is. 4takten hebben hier soms ook wel is last van.

Voor te beginnen zou ik de olie dus degelijk terug aflaten en opvangen in een proper bakje zodat je kan zien of het metaalvijlsel of alu vijlsel is.
alu vijlsel komt meestal van de koppeling tenzij er een tandwiel ergens tegen de carter wrijft, metaalvijlsel daarintegen komt bij de meeste gevallen voor van tandwielen (kan je chekken met magneetje in je olie te houden)

Als het geratel echt uit het blok komt zou ik toch niet blijven rijden, bij een geplooide vork maak je kans dat je een tand gaat breken indien dit nog niet gebeurd is en gans de boel gaat blokeren en alles gaat beginnen malen in je blok.

Laat dus 1st je olie af en kijk dan verder, in plaats van iedereen te laten gokken. eventueel maak je je carterdeksel eens los voor te controleren of alles op zen plaats zit ofdat je vanaf daar het probleem njiet kan zien. Niets te zien? dan moet je blok open.
greetz

ps: wat ik vergeten zeggen ben, je voortandwiel is soms toch niet aan gort? of je kettingspeling te groot of te klein? zet je quad is met achterwielen van de grond en doe hem dan draaien en zie of hij het dan nog doet. Indien je echt zeker bent dat het uit je motor komt olie aflaten en zoals bovenvermeld kijken.

Geplaatst: vr 24 aug, 2007 19:23
door Sg6
Robby schreef:
je mag gas geven als je schakelt, met koppeling in kan dit nooit kwaad. 2takten hebben soms de neiging te "stallen" eens de koppeling wat plakt of ingelopen is. 4takten hebben hier soms ook wel is last van.
Ene quad zal wat gevoeliger zijn dan de andere. Wat ik bedoel is eind gas, ontkoppelen en blijven eindgas geven, versnelling bij, koppelen. Dit heeft een z400 niet graag. Op TT forum geven ze dit een naam als je dit doet en loop je een groot risico om je vork te plooien. Is een fractie van nog geen seconde en je hoort het motorblok zelfs bijna niet oplopen in toeren als je ontkoppeld en terug koppeld. Ik doe dit ook geregeld maar nu niet meer eens ik dit gelezen had. Op TT forum hebben enkele dit voorgehad door dit te gaan doen.