Pagina 1 van 8

Jetting Z/KFX zonder luchtfilterdeksel

Geplaatst: za 10 apr, 2004 14:24
door Fré
Kben ook es aan mijn mini projectje begonnen :)

Wat ik gedaan heb:
- luchtfilterdeksel eraf
- panties aka prefilter over mijn airbox

Wat ik aan mijn carb gedaan heb:
- verhoogd naar mainjet 142.5
- naald 2 rondelletjes/vlootjes omhoog
- pilot screw: daar ben ik voorlopig afgebleven

Symptomen:
- Mooi geluid
- Meer power in mid-range
- een licht inhouden (maw niet meer trekken dan 1/2e tot 3/4e gas) op (bijna) volle gas
- Weinig veranderd in lage toeren

Kben redelijk content van mijn eerste gok, maar nu is mijn vraag wat moet ik nu doen?
- Nog wat aan mijn pilot prutsen zodat ie over de hele lijn iets rijker staat?
- grotere mainjet steken? (kheb geen grotere, enkel een 144, maar die past niet super (zit meer spel op bij aandraaien, draad komt niet 100% overeen), pas donderdag heb ik een 145 en een 150.
- combinatie van beiden + eventueel iets met de naald?
- iets anders?

tnx!!!!!

Geplaatst: za 10 apr, 2004 14:27
door Hanzie
netjes!

dat ie inhoud van 1/2 tot half toeren is puur de sproeier!

Geplaatst: za 10 apr, 2004 14:36
door Fré
kvrees dat je gelijk hebt (dat betekent wachten):
Afbeelding

probably een grotere sproeier dus, blijkbaar geeft de standaard luchtfilter al een hele goeie flow!

Geplaatst: za 10 apr, 2004 14:52
door Ralph
Staat ie te arm dan?

Geplaatst: za 10 apr, 2004 15:11
door Fré
ja dat denk ik toch ook, aangezien hij zich zeker niet "verslikt" als je de gas bijna helemaal induwt.

Geplaatst: za 10 apr, 2004 16:03
door Hellracer
Fre als je zegt 2 rondelletjes omhoog, bedoel je dan 2 clips hoger?
Want dan zet je armer en is de oorzaak misschien in je mid toeren tot top?

slu

Geplaatst: za 10 apr, 2004 16:05
door Hanzie
Hellracer schreef:Fre als je zegt 2 rondelletjes omhoog, bedoel je dan 2 clips hoger?
Want dan zet je armer en is de oorzaak misschien in je mid toeren tot top?

slu
2 rondelletjes onder de naald steken is de naald hoger plaatsen, meer benzine dus rijker.

Geplaatst: za 10 apr, 2004 16:10
door Fré
ja die Mikuni carb heeft geen verplaatsbare naald dus moet je die verhogen door rondelletjes onder die clips te steken.

Geplaatst: za 10 apr, 2004 17:15
door Hellracer
ah ok dan is het goed, want ik dacht zoals een gewone naald 2 clips hoger zetten.
Als je echt veel tuned zoals hans gaat je beter af zijn met speciale naald zoals ik nu heb in die mikuni dan komt alles pas goed nu bij me :)
Veel tune plezier :)

Geplaatst: za 10 apr, 2004 17:17
door Hanzie
Fré schreef:ja die Mikuni carb heeft geen verplaatsbare naald dus moet je die verhogen door rondelletjes onder die clips te steken.
ik heb nu een dyno naald :P :lol:

Geplaatst: za 10 apr, 2004 17:24
door Fré
ik ben een el cheapo :)

Hoeveel kost die naald? Want ik koop geen hele jetkit hoor :?

Geplaatst: za 10 apr, 2004 17:27
door Teunie
Ik ga hetzelfde doen dus laat ff weten wat het uiteindelijk geworden is :)

Een 145 main lijkt me ideaal eigenlijk, lijkt me stug dat je de naald al moet verplaatsen?

Geplaatst: za 10 apr, 2004 17:31
door Fré
ja dat had ik gedaan omdat ik vermoedde dat de 142.5 nogal arm zou zijn, en kheb er dan maar 1 rondelletje (geen 2 zoals hoger vermeld, foutje) onder gestoken om dat een beetje (in hoog gas) te compenseren. Een prutsoplossing maar zo kon ik toch ff van de power genieten :)

Ik moet nu wel tot donderdag wachten tot mijn jetjes binnen zijn :cry:

Geplaatst: za 10 apr, 2004 17:34
door Teunie
Alleen voor het geluid zou ik het al doen, heerlijk dat "flop" geluid als hij lucht binnenhapt 8)

Geplaatst: za 10 apr, 2004 22:35
door Bartie
Teunie schreef:Ik ga hetzelfde doen dus laat ff weten wat het uiteindelijk geworden is :)

Een 145 main lijkt me ideaal eigenlijk, lijkt me stug dat je de naald al moet verplaatsen?
Ja Fré zorg ervoor dat hij perfect is afgesteld. :wink:

Binnen een week komt mijn Ztje ook toe en eens uit rodage was ik juist het zelfde van plan (waarschijnlijk wel met een twinair). :D