Pagina 1 van 1
Trillen van de quad
Geplaatst: za 08 sep, 2007 00:37
door bram van der werf
Hallo,
Ik ben sinds een maand actief op zoek naar een quad en in het bijzonder een raptor 660. Ik heb vorige week een testrit gemaakt op een raptor 660 uit 2005 met autobanden. Het viel me op dat wanneer ik flink doortrek van de 50 tot 80 ik mijn handen amper voel door het getril. Hoe komt dit? Ik heb vernomen dat het trillen bij een quad hoort maar hoe kan ik dat minder maken? Helpt het bijvoorbeeld om nieuwe handvaten te kopen zoals de verkoper zei? Of is het misschien een goed idee om de quad te laten uit lijnen? Als u nog andere tips hebt hoor ik deze graag.
Alvast bedankt,
Bram
Geplaatst: za 08 sep, 2007 00:41
door ICHE

nieuwe handvaten om het trillen te voorkomen,
was dit in een winkel, nee toch hoop ik,
uitlijnen is een optie, maar ik heb mijn bedenkingen bij de raad van de verkoper, en dus ook bij die hele quad, nu ik heb de quad niet gezien en niet mee gereden, maar enige voorzichtigheid is hierbij misschien wel op zijn plaats,
Grtz
Geplaatst: za 08 sep, 2007 02:07
door zilladude
je kan van die speciale mousse handvaten kopen die trillingen opvangen maar dat is eigenlijk meer voor de trillingen van de motor zelf
Geplaatst: za 08 sep, 2007 06:46
door Yamaha Grizzly 700
Fijne verkoper dan als die zegt dat het aan de handvaten ligt. ik weet 1 ding wel, en dat is dat een quad niet moet trillen bij 80 per uur

Geplaatst: za 08 sep, 2007 08:49
door quadmanerik
Klopt , als de bandenspanning aan beide kanten OK is , mag je nog wel een beeeetje trillingen uit het machientje zelf hebben , maar niet zo dat het hinderlijk is.
La B
Geplaatst: za 08 sep, 2007 09:47
door gareth
Mijn gasgas trilde ook eerst super erg, stuur sloeg gewoon in je handen. Nu ik hem heb verlaagd en breder staat heb ik het niet meer. Staat nu ook anders uitgelijnd denk ik.
Maar me broer ze raptor 660 slaat totaal niet met het stuur en stuurt heel soepel.
Er is denk ik iets niet goed bij de quad. Kan ook aan de banden liggen. Controleer ook de speling op het stuur en de stuurstang.
Mijn vorige raptor ging pas egt trillen en slaan over de 140 kmh.
Geplaatst: za 08 sep, 2007 12:27
door Sebastien
mmm lijkt mij dat je de banden moet laten uitbalanceren hoor. Vraag anders als je een estrit kunt doen met de originele banden. of met die banden als ze uitgebalanceerd zijn!
grtz
Geplaatst: za 08 sep, 2007 13:30
door FLIPmode
gareth schreef:Mijn gasgas trilde ook eerst super erg, stuur sloeg gewoon in je handen. Nu ik hem heb verlaagd en breder staat heb ik het niet meer. Staat nu ook anders uitgelijnd denk ik.
Maar me broer ze raptor 660 slaat totaal niet met het stuur en stuurt heel soepel.
Er is denk ik iets niet goed bij de quad. Kan ook aan de banden liggen. Controleer ook de speling op het stuur en de stuurstang.
Mijn vorige raptor ging pas egt trillen en slaan over de 140 kmh.
Aan die snelheid zullen alle quads wel gaan trillen

Geplaatst: za 08 sep, 2007 15:03
door Tramonto
gareth schreef:Mijn gasgas trilde ook eerst super erg, stuur sloeg gewoon in je handen. Nu ik hem heb verlaagd en breder staat heb ik het niet meer. Staat nu ook anders uitgelijnd denk ik.
Maar me broer ze raptor 660 slaat totaal niet met het stuur en stuurt heel soepel.
Er is denk ik iets niet goed bij de quad. Kan ook aan de banden liggen. Controleer ook de speling op het stuur en de stuurstang.
Mijn vorige raptor ging pas egt trillen en slaan over de 140 kmh.
Hej zet eens wat foto's en mss filmpjes van je broer zijn 660, ziet er een mooie machine uit
On topic: andere handvaten halen weinig uit
Grtz
Geplaatst: za 08 sep, 2007 23:09
door bram van der werf
Bedankt voor jullie reacties, ik ga van de week weer naar deze quad toe hoe kan ik goed controleren waar het trillen precies door komt? Het is een particulier maar een man van een winkel vertelde me wel dat het hoort dat een quad behoorlijk trilt, ik denk dat dit ook wel gaat wennen na een tijdje maar als het niet goed is wil ik het natuurlijk niet hebben!Iemand misschien een goeie tip nog om te testen waar het aan ligt?
Bedankt,
Bram
Geplaatst: zo 09 sep, 2007 10:51
door fastrogeke
bram van der werf schreef:Bedankt voor jullie reacties, ik ga van de week weer naar deze quad toe hoe kan ik goed controleren waar het trillen precies door komt? Het is een particulier maar een man van een winkel vertelde me wel dat het hoort dat een quad behoorlijk trilt, ik denk dat dit ook wel gaat wennen na een tijdje maar als het niet goed is wil ik het natuurlijk niet hebben!Iemand misschien een goeie tip nog om te testen waar het aan ligt?
Bedankt,
Bram
hoi.je zou kunnen kijken of er een slag in de velg zit.dit kun je simpel controleren door de quad aan de voorkant op een bok te zetten, en dan aan de wielen draaien.zo kun je simpel controleren of er een breedte of een hoogte slag in de velg zit.tevens kun je controleren of er ergens speling op zit.controleer de stuurstang-spoorstangen en draagarmen maar eens.tevens zou je de fussee's kunnen controleren.kijk evt. ook eens hoe het profiel van de banden eruit ziet(slijtage)
MVG fastrogeke
Geplaatst: ma 10 sep, 2007 12:04
door jimmy-raptor
kan ook dat je bussen versleten zijn je voor lagers e.d. dus even kijken of je speling enzo hebt !
Geplaatst: ma 10 sep, 2007 12:06
door ICHE
probeer misschien ook eens op een andere quad te rijden, dan kan je het trillen vergelijken, ik heb in ieder geval geen last van trillingen

Geplaatst: ma 10 sep, 2007 12:16
door JohnBeton
Je hebt trillen en trillen.
Elke quad trilt, als is het maar vibratie van de motor.
Ik zou ook eerst eens vergelijken met een andere quad.
Geplaatst: ma 10 sep, 2007 15:14
door cobby
Ik sluit me aan bij het meerdere quads proberen.
Als je iemand kent vraag of je even met die quad kan rijden!
Spreek wel af op voorhand quadje breek quadje betaal, blijft het langste duren.
Een quad trilt wel een beetje maar om nu te zeggen dat het storend is voor het stuur vast te houden
Dan scheelt er iets aan en als ze zeggen dat dit niet zo is laat die handel dan gewoon staan, wil zeggen dat ze iets verbergen.
Grts