Pagina 1 van 3

Test W-tec CRF450X op het circuit van Komen

Geplaatst: ma 10 sep, 2007 13:18
door No Limit W-tec
De laatste weken is de W-tec door verschillende potentiële kopers aan de tand gevoeld. Nu woensdag en zaterdag is de laatste mogelijkheid in hard baan afstelling.

Daarna wordt de quad omgebouwd naar zandafstelling (rijhoogte aanpassen, andere tandwielverhouding, andere banden en velgen,...) Wegens wedstrijden ligt het testen dan stil tot half oktober. Vanaf half oktober kan er iedere zaterdag of zondag getest worden op het circuit van Loon.

Geplaatst: ma 10 sep, 2007 17:11
door coen
ik en een maat van me willen wel een keer testen maar ik wacht wel tot in duinkerke want deze week hebben we echt geen tijd en zaterdag hebben we de laatste wetstrijd op een harde baan en daarna gaan we tog ook vaak in duinkerke trainen ben wel benieuwd hoe dat honda x blok het doet ik heb nu wel is in een wetstrijd dat ik hem uit rem en dan is vaak je race over

Geplaatst: ma 10 sep, 2007 17:49
door No Limit W-tec
[quote="coen"]nu wel is in een wetstrijd dat ik hem uit rem en dan is vaak je race over[/quote

Dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je jetting die niet goed is. Met de R blokken weinig of geen problemen hiermee.

Geplaatst: ma 10 sep, 2007 19:01
door ronnieb
Hij bedoeld doodremmen.
Achterrem blokkeren en vergeten de koppelingshendel in te trekken.
En met een YZ450 blok eronder heeft ie geen elektrische start.
Ben trouwens benieuwd of er eentje op gezet kan worden?

Geplaatst: ma 10 sep, 2007 19:22
door wallace
Vrienden de Honda is ook geen BIG ENGINE maar wel e-starter geeft gewoon een hoop voordelen.
Ik wil hem ook wel testen!
Worden ze trouwens vanuit Neede met die blokken gemonteerdt?

Geplaatst: ma 10 sep, 2007 19:28
door No Limit W-tec
ronnieb schreef:Hij bedoeld doodremmen.
Achterrem blokkeren en vergeten de koppelingshendel in te trekken.
En met een YZ450 blok eronder heeft ie geen elektrische start.
Ben trouwens benieuwd of er eentje op gezet kan worden?
Ja ik weet wel wat doodremmen is hoor :idea: , maar als je jetting perfect zit dan mag dat normaal gezien ook met kickstart geen probleem zijn. Fout die velen maken is te grote sproeiers steken. In onze Honda zit bvb standaard 45/168.

Geplaatst: ma 10 sep, 2007 19:34
door No Limit W-tec
wallace schreef:Vrienden de Honda is ook geen BIG ENGINE maar wel e-starter geeft gewoon een hoop voordelen.
E-starter heeft ook nadelen:
- meer gewicht (starter + batterij)
- meer kans op elektrisch defect wegens meer kabels
- 3-4 pk minder
- 1000 toeren lager begrensd

Voordelen :
- X blok zou nog minder onderhoud vragen dan R. Mijn Honda dealer zegt dat je met X probleemloos 80-100 uur doet zonder revisie (maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd)

Dit weekend is Ollivier zijn quad ook stil gevallen en kreeg hem met e-start ook niet gestart en mocht toch kicken, dus kan ook eens tegenvallen.

In endurance start Jan super met de kick, zelfs vlugger dan met e-start. In pdv is hij twee maal 3de weg vanop 15de plaats.

Momenteel heb ik geen voorraad meer aan X blokken maar vanaf december heb ik normaal de 2008 X blokken. Voordeel is dat ik de blokken en toebehoren los koop en zodoende een 41mm carb kan bestellen ipv de standaard 40 mm carb waardoor je het pk verlies nog wat kan beperken en koppel vergroot.

Geplaatst: ma 10 sep, 2007 19:45
door No Limit W-tec
wallace schreef:Worden ze trouwens vanuit Neede met die blokken gemonteerdt?
R blokken worden geleverd en gemonteerd bij W-tec

X blokken worden door mij bij W-tec geleverd en bij W-tec ingebouwd zodat de quad kant en klaar geleverd wordt. Hierbij worden de bussen per frame en per quad op maat gedraaid zodat het blok niet onder spanning gemonteerd wordt (heel belangrijk !)

Ik werk trouwens enkel met nieuwe blokken van 2007 (zolang er voorraad is) en vanaf dat ze beschikbaar zijn zal dit 2008 worden. Er worden geen overjaarse blokken opgekocht voor inbouw !

De 2007 CRF450R blokken zijn echter heel goed en voor Jan kiezen we ervoor om Touquet nog te rijden met een nieuw 2007 blok. Dit is bewezen betrouwbaar en snel. 2008 valt nog af te wachten.

In Frankrijk zouden op het Kenny festival koppel en pk waarden vrijgegeven zijn die voor de quads niet zo interessant zijn : ietsje minder pk's maar wel meer koppel bij laag toerental. Voor motorcross kan dat misschien interessant zijn maar om in toch stuk zwaardere quad chassis te steken kan je elke pk wel gebruiken.

Ik verkoop bewust geen W-tecs met Yamaha blokken (ook al zijn die goedkoper) omdat we veel betere ervaringen hebben met Honda vergeleken met de tijd dat we zelf op Yamaha reden. In twee jaar tijd hebben Davy en Jan nog geen enkel Honda blok kapot gereden (revisie iedere 30-40 uur). Bovendien is het gescheiden carter motor/versnellingsbak een groot voordeel. In Bastogne hebben we getest met 490 cylinder en is na 5 uur kapot gedraaid : lip van de cylinder afgebroken en in meer dan 10 stukken in blok gedraaid. Met 500 € kosten was ik ervan af. Als je dit bij Yamaha tegen komt gaan de stukken mee in de tandwielen van de versnellingsbak en zit je aan prijskaartje dat 2000 € nadert... Hebben we meermaals meegemaakt dus zijn ervaringsdeskundigen op dat gebied...

Mocht iemand eens een W-tec Yamaha (standaard) op testbank willen hebben dan kan dat kosteloos. Dan stellen we carb af en vergelijken we curve met de Honda R.

Geplaatst: ma 10 sep, 2007 20:43
door coen
dat van dat dood remmen licht gewoon aan me zelf en ik ben ook gewoon erg lui om te trappen eigelijk maar wij willen voor 2008 meer endurance wetstrijden gaan rijden welk blok vind jij daar dan het beste voor 450 x of r of de ktm 525 we hoopte eigelijk dat ze bij w-tec die nieuwe 530 ktm er in gingen zetten

Geplaatst: di 11 sep, 2007 07:12
door No Limit W-tec
De X vind ik heel geschikt voor endurance, maar ook de R doet het super, zie maar in PDV. De nieuwe KTM komt er op termijn wel aan bij W-tec maar vraagt nog wat aanpassingswerk. Momenteel is de 525 zelfs niet meer leverbaar.

Geplaatst: di 11 sep, 2007 07:28
door coen
dat die 525 niet meer geleverd kan worden is dat omdat er zoveel verkocht worden of omdat ze juist bijna niet meer verkocht worden

Geplaatst: di 11 sep, 2007 07:58
door No Limit W-tec
coen schreef:dat die 525 niet meer geleverd kan worden is dat omdat er zoveel verkocht worden of omdat ze juist bijna niet meer verkocht worden
Vooral in het oosten Letland, Tsjechië,... wordt nog veel KTM verkocht, ook Frankrijk maar momenteel zijn nieuwe 525 blokken nog heel moeilijk te vinden.

Geplaatst: vr 14 sep, 2007 15:54
door peterrrrr
ik kom een keer test rijden, heb nog niet egt gereden op de evo

Geplaatst: ma 01 okt, 2007 10:49
door jimmy
:cry: Heb gisteren op cross na eerste reeks vastgesteld dat er een gat in mijn carter is... Nieuwe yamaha WR blok 450 standaart. 2,5 uur ingereden harde baan, 1 cross gedaan en volgende cross training en 1 reeks = kapot :verymad:

Gat in carter achter kickstarter van 4 cm doorsnede ongeveer.

Is gewoon klote, ben ook al niet meer zo te vinden voor Yamaha. Aan de bevindingen van Nicolas denk ik toch wel dat hij gelijkt heeft... spijtig genoeg.

Geplaatst: ma 01 okt, 2007 11:26
door No Limit W-tec
Jammer om te horen Jimmy, dan is dat al de tweede WR die in snot draait. Die van Quadshop is in PDV ook na half kapot gedraaid en was ook nieuw blok standaard.

Ik begrijp de mensen wel die Yamaha kiezen, een Yamaha is een stuk goedkoper maar als je de rekening na 1-2 jaar maakt is het plaatje helemaal anders.

Ik kan op mijn erewoord zeggen dat alle Honda's (en dat zijn er niet weinig) die ik heb verkocht nog allemaal intakt zijn en niet kapot gedraaid zijn. Enige die kapot gedraaid is is de X van mij met Athena 490 cylinder op na vijf uur. Fout lag bij Athena cylinder, lip afgebroken, in feite niet bij het Honda blok zelf. Herstelling heeft 500 € gekost. Doordat motor en versnellingsbak gescheiden zijn hebben de stukken van de lip van de cylinder niet mee gedraaid in versnellingsbak. Als je zelfde breuk bij Yamaha heb je veel kans dat je blok quasi total loss is.