Pagina 1 van 2
Reglementen miniquads MON
Geplaatst: ma 17 sep, 2007 19:50
door No Limit W-tec
Waar kan ik die vinden of kan iemand ze mij doormailen om te weten hoe de klassen in elkaar zitten.
Geplaatst: di 18 sep, 2007 13:01
door Vyrena
Beste om even naar site van NQR te gaan en even contact opnemen met de webmaster. Die heeft een tijdje geleden een schema gemaakt met de verschillende klasses, de eisen aan de quad en rijder e.d.
www.nqr.nl
Geplaatst: di 18 sep, 2007 13:36
door No Limit W-tec
Heb in tussen al reglementen ontvangen, waarvoor dank, wordt me weeral wat duidelijker.
In elk geval tijd dat er tussen de verschillende landen wat eensgezindheid komt want momenteel is het simpel : één grote soep !
Franrijk is nu gestart met miniemen en cadetten 85 en 125cc met zelfde voorwaarden quad als Elite en Nationalen met uitzondering van motor. Probleem is echter dat er geen quads voorhanden zijn die hiervoor geschikt zijn.
Geplaatst: di 18 sep, 2007 13:59
door bertmat
Hallo,
Voor de 85cc is er wel degelijk een competitiequad op de markt hoor!
Voor meer info graag PM,
bertmat@telenet.be of 0032 473 69 63 62.
Groeten, Bert.
Geplaatst: di 18 sep, 2007 14:51
door No Limit W-tec
Ja, zijn er wel degelijk :
Cobra is meest competetieve, ook nog de VLS 'Xsport', maar in Frankrijk zijn er intussen heel wat proto's beschikbaar. Didier Couprie heeft een proto uit, AJM heeft een suzuki proto uit, Lassaigne heeft zijn Lassaigne replica,...
De 4T machines kunnen momenteel verre van wedijveren met hun 2T voorouders en eens waterkoeling toegelaten is kom je algauw in experimentele genre uit, met uitzondering van de cobra.
@Bertmat, intussen heb je al 11.000 keer je e-mail en telefoon achter gelaten, mensen zijn niet zo dom dat ze de knoppen in je profiel niet vinden hoor.
Trouwens de nieuwe E-atv 85 al gezien ?
http://www.tycentre.com/products_eatvs.htm
Geplaatst: di 18 sep, 2007 15:24
door bertmat
Tot later he
Groeten, Bert.
Geplaatst: wo 19 sep, 2007 14:49
door Vyrena
No Limit YFZ schreef:Heb in tussen al reglementen ontvangen, waarvoor dank, wordt me weeral wat duidelijker.
In elk geval tijd dat er tussen de verschillende landen wat eensgezindheid komt want momenteel is het simpel : één grote soep !
Franrijk is nu gestart met miniemen en cadetten 85 en 125cc met zelfde voorwaarden quad als Elite en Nationalen met uitzondering van motor. Probleem is echter dat er geen quads voorhanden zijn die hiervoor geschikt zijn.
Dat probleem bij de jeugd onderling is er al een tijdje, toen mn broertje nog reed in de 80cc mini quads was het al gezeur met Engelsen, want die mochten 100cc hebben geloof ik. Daarna kwam het probleem dat je in NL 80-85cc mocht hebben en in Belgie 88cc. Voor ons dus toen in het nadeel omdat wij ook in NL reden voor het kampioenschap. Daarom nu dus 4 klasses, waar je dus ook gewoon met je special (crossblok) en waterkoeling mag rijden.
Re: Reglementen miniquads MON
Geplaatst: vr 12 dec, 2008 01:13
door kabosbouter
Even een overzicht voor jullie allemaal
Eatv op bassis van een KTM 85 prijs euro 10500,--
Ton Maessen special op bassis van een Suzuki RM85 prijs euro 10500,--
Cobra 70 cc prijs euro 9500,-- echter het motorblok van de cobra is slecht en de onderdelen moeilijk te verkrijgen dus wat doe je dan hang er een japans blok onder dan loopt het wel, oh ja de vering is ook ruk
gr Paulus
Re: Reglementen miniquads MON
Geplaatst: vr 12 dec, 2008 07:59
door bertmat
Voor mclb is het trouwens mogelijk de motor uit te rusten met automaat!
Re: Reglementen miniquads MON
Geplaatst: di 16 dec, 2008 13:44
door bertmat
deleted
Re: Reglementen miniquads MON
Geplaatst: di 16 dec, 2008 18:55
door kabosbouter
Let wel op de EATV is niet voorzien van plastic kappen maar polyester en dat is volgens mij niet toegestaan tijdens wedstrijden omdat het breekt en dan vlijmscherp is
Re: Reglementen miniquads MON
Geplaatst: di 16 dec, 2008 19:14
door bertmat
deleted
Re: Reglementen miniquads MON
Geplaatst: di 16 dec, 2008 22:01
door kabosbouter
Ik wil helemaal geen Quad afkraken en ik vind de Eatv mini erg mooi gebouwd, maar in Nederland rijd er op het ogenblik 1 rond en die heeft 2 x een klappertje gehad maar ook 2x de achterbody kapot gehad en bij deze quad komen er ook scheurtjes in door het trillen, dus misschien is er een verschil in dikte met de grote? Nietemin vind ik dat materiaal op een motor buigzaam moet zijn en niet hard of breekbaar, maar als er genoeg verkocht worden zal het voor Eatv ook wel lonend zijn om op plastic over te gaan.
Re: Reglementen miniquads MON
Geplaatst: do 18 dec, 2008 10:51
door SlOoT
Hoe breedt is die E-ATV 85?
Re: Reglementen miniquads MON
Geplaatst: vr 19 dec, 2008 14:48
door bertmat
De E-Atv 85sx is 1,15m breed.