Pagina 1 van 1

Yamaha blaster

Geplaatst: di 18 sep, 2007 17:03
door Dcsvhn
hoe kan ik de motortunen? waar je niet heel veel geld voor nodig bent.

ik las ergens iets over een open luchtfilter box, hoe werkt dat? en wat moet je allemaal veranderen?
of heeft iemand nog andere ideeën om de motor te tunen?

Alvast hartelijk dank

kars ten have

Geplaatst: di 18 sep, 2007 17:05
door OpticalNicolas
gewoon luchtfilterdeksel afhalen, dat deksel op je luchtfilterbak met die snorkel op.
dan carburator afstellen (je creeërt meer lucht, dus heb je meer benzine nodig)

Geplaatst: di 18 sep, 2007 17:07
door Dcsvhn
Moet je er dan een andere sproeier is zetten?

Geplaatst: di 18 sep, 2007 17:08
door OpticalNicolas
idd, een grotere, als je wat zoekt hier op forum zul je wel vinden welke je nodig hebt voor jouw modificatie.

Geplaatst: di 18 sep, 2007 17:23
door Dcsvhn
sproeier 280of270? moet ik dan verder nog dingen afstellen?

Geplaatst: di 18 sep, 2007 17:26
door OpticalNicolas
nope, alleen carburator, steek je dan bv: andere uitlaat, moet je terug afstellen, elke modificatie die iets aan luchtdoorstroming doet (luchtfilter, uitlaat, cilinder poorten,...).moet je terug afstellen

Geplaatst: di 18 sep, 2007 17:30
door Dcsvhn
Ik heb er al een andere uitlaat opzitten(van hasselt) zat er al op toen ik hem kocht.
maar hoeft er geen andere sproeier in dan als een open luchtfilter box hebt?
maar waar moet ik hem dan aders afstellen? :oops:

Geplaatst: di 18 sep, 2007 17:36
door OpticalNicolas
die sproeier zit in je carburator :)
als je de carburator erafhaalt, schroef je de vlotterbak eraf (onderste 4vijzen die dat bakje tegen de hele rim ram houd). op 2van deze schroeven zitten ook de houdertjes waar die overloopslangetjes inzitten.
dan in het midden in een plastiek 'kuipje' zie je de sproeier inzitten en deze kan je eruit draaien. op de sproeier zelf staat ook de maat van de sproeier.

Geplaatst: di 18 sep, 2007 17:41
door Dcsvhn
ja en dan moet ik er een andere sproeier in zetten? maar ik las ergens die ook een open lucht filter heeft die heeft sproeier 270 er in. en nog iemand ander 280. welke zou ik er dan in moeten zetten? of moet ik ze alle twee kopen en proberen? en dan bij bougie kijken of hij te nat is of te droog? en als hij koffie bruin is dan is het goed toch?

Geplaatst: di 18 sep, 2007 18:01
door OpticalNicolas
jij hebt al een andere uitlaat, dus je zou nog groter moeten gaan.
je hebt dus sproeier nodig voor een uitlaat+open luchtfilterbak, ik denk dat 280ergens in de buurt zal liggen, liever iets te rijk dan te arm.

Geplaatst: di 18 sep, 2007 18:26
door Dcsvhn
oke bedankt, als die er is zet is het dan goed?

met vriendelijke groeten kars

Geplaatst: di 18 sep, 2007 18:41
door Robby
hey,
niet voor je te bekritiseren, maar zo te zien ben je niet echt gekend met sproeiers en dergelijke, het is beter dat je naar iemand toestapt die je kan helpen. Uit ervaring weet ik dat niet elke motor dezelfde is en je niet altijd mag afgaan op wat een ander steekt. Als je een andere uitlaat hebt steken en je wilt nu die kast openlaten dan gaat dit een grote verbetering zijn mits goede sproeiers,anders gaat die te rijk lopen met veel gepruttel of te arm met vastloper of gat in de piston als gevolg.
Als je dit zelf wilt doen kan een dynojet kitje misschien wel helpen, kost dacht ik rond de 70€ maar alles word wel stap voor stap uitgelegd en het juiste materiaal zit erbij,ook andere naald wat nog wat meer vermogen oplevert.
Ook kan ik je aanraden om je oliepomp af te koppelen en je benzine zelf te gaan mengen met olie. opgefokte blasters staan er om bekend om de oliepomp die het durft te begeven.
hopelijk heb je hier wat aan...
greetz Robby

Geplaatst: di 18 sep, 2007 18:52
door Dcsvhn
oke bedankt.