Koppeling + veren
Geplaatst: do 27 sep, 2007 17:34
Hallo,
Ik heb een vraag.
Ik snap zo ongeveer hoe een motor werkt en in elkaar zit enz..
Behalve de koppeling.
Ik snap dat die grijpt.. aan de hand van toerental.
Maar ik zit met het afstellen:
Ik kan niet echt snel van de plek afkomen, bij de 10km/h begint hij echt lekker te trekken.
Ik snap ook nog dat ik daarvoor me trekveren moet veranderen. Moeten die nou losser of strakker?
En dan over me drukveer:
Ik heb nu hele lichte rolletjes, en een groot brandstofverbruik.
Nu heb ik er over nagedacht. en kwam op het volgende(corrigeer me als ik fouten maak).
Als ik er nou een lichtere drukveer in doe, kunnen de poulie's makkelijker uit elkaar, kan de snaar makkelijker zakken, heeft het minder toeren nodig, kunnen er zwaardere rolletjes in en heb ik een minder groot brandstofverbruik.?
Kan iemand me ermee helpen?
(het kan een domme vraag zijn, maar met koppelingen heb ik GEEN ervaring!)
Alvas bedankt!
v Dijk.
Ik heb een vraag.
Ik snap zo ongeveer hoe een motor werkt en in elkaar zit enz..
Behalve de koppeling.
Ik snap dat die grijpt.. aan de hand van toerental.
Maar ik zit met het afstellen:
Ik kan niet echt snel van de plek afkomen, bij de 10km/h begint hij echt lekker te trekken.
Ik snap ook nog dat ik daarvoor me trekveren moet veranderen. Moeten die nou losser of strakker?
En dan over me drukveer:
Ik heb nu hele lichte rolletjes, en een groot brandstofverbruik.
Nu heb ik er over nagedacht. en kwam op het volgende(corrigeer me als ik fouten maak).
Als ik er nou een lichtere drukveer in doe, kunnen de poulie's makkelijker uit elkaar, kan de snaar makkelijker zakken, heeft het minder toeren nodig, kunnen er zwaardere rolletjes in en heb ik een minder groot brandstofverbruik.?
Kan iemand me ermee helpen?
(het kan een domme vraag zijn, maar met koppelingen heb ik GEEN ervaring!)
Alvas bedankt!
v Dijk.