Pagina 1 van 1
Ik heb mijn 440EX motor eindelijk ietsje te ver gekregen :)
Geplaatst: vr 16 apr, 2004 08:16
door Hellracer
Hello,
Voila ik heb nu geconstateert dat mijn Koppakking wat kapot, heel miniem maar als ik hard doortrek hoor ik de motor lawaai maakt door waar hij wat speling geeft en komt ook wat uitlaatgas uit en heel miniem oliedruppeltje.
Dus ja mijn vraag is ,zal ik gewoon een pakking nemen voor de TRX400 of zal deze niet overeen komen met mijn 440CC piston, gat in het midden van pakking ietsje vergroten??
DAn nog iets, er zijn 2 vijzen losgekomen bovenaan en zijn niet meer in te vijzen dus draad kapot maar kant van de motor.
Ik heb gelezen op EXRIDERS voor HEli Coil in te steken, dit zou volgens mijn nieuwe draad tappen in je motor enzo wel goed vastzitten daarna.
Ik ga eveneens alle andere vijzen bijkopen want die rekken uit ddenk ik.
Voila hoplelijk is het niets stuk want heb totaal geen verlies van vemogen .
salukes
ps: als er iemand nog zo een pakking heeft , TEUNIE ????

Geplaatst: vr 16 apr, 2004 08:34
door No Limit W-tec
Teunie is dé specialist ter zake !
Re: Ik heb mijn 440EX motor eindelijk ietsje te ver gekregen
Geplaatst: vr 16 apr, 2004 08:35
door Hanzie
Hellracer schreef:Hello,
Voila ik heb nu geconstateert dat mijn Koppakking wat kapot, heel miniem maar als ik hard doortrek hoor ik de motor lawaai maakt door waar hij wat speling geeft en komt ook wat uitlaatgas uit en heel miniem oliedruppeltje.
Dus ja mijn vraag is ,zal ik gewoon een pakking nemen voor de TRX400 of zal deze niet overeen komen met mijn 440CC piston, gat in het midden van pakking ietsje vergroten??
DAn nog iets, er zijn 2 vijzen losgekomen bovenaan en zijn niet meer in te vijzen dus draad kapot maar kant van de motor.
Ik heb gelezen op EXRIDERS voor HEli Coil in te steken, dit zou volgens mijn nieuwe draad tappen in je motor enzo wel goed vastzitten daarna.
Ik ga eveneens alle andere vijzen bijkopen want die rekken uit ddenk ik.
Voila hoplelijk is het niets stuk want heb totaal geen verlies van vemogen .
salukes
ps: als er iemand nog zo een pakking heeft , TEUNIE ????

de miserie is begonnen
euhm teunie had ook heli coil dacht ik en dat werkte eigenlijk perfect, ofja bij teunie niet maar dat lag aan zijn quad zelf (

) is ook niet zo duur. ik zou idd meerdere bouten vervangen, anders zul je misschien na een tijd je blok weer moeten opengooien omdat die bouten beginnen te lossen, ook andere pakking uiteraard. in totaal is de prijs niet zo duur dacht ik, gewoon bij een officiële hondadealer kopen, die hebben de onderdelen het snelst.
succes!
Geplaatst: vr 16 apr, 2004 12:02
door R rider
er bestaat speciaal gereedschap voor nieuwe schroefdraad te draaien, heb ik hier liggen

. zou het beste inox bouten steken en eventueel een laagje locktite tussen.
Geplaatst: vr 16 apr, 2004 17:09
door Teunie
Ojee jong, zo begon bij mij ook de miserie......ik leef met je mee!!
Elke draad die slecht is METEEN een helicoil inzetten, komt nooit meer los.
Welke "draad bovenaan" bedoel je precies?
Je kunt niet zomaar standaard pakking gebruiken omdat je 440cc hebt en dus het "gat" groter zal zijn.
Cometic schijnt de pakkingen voor 440cc kits te leveren.
Als hij lekt liefst niet ermee doorrijden omdat je mengsel dan arm wordt.
(maar kapot gaat hij niet direct hoor, ik heb meer met kapotte pakking dan met hele pakking gereden, ook vermogensverlies merk je nauwelijks)
Ik kan je verder nog een paar tips geven, check alles wat je doet 3x, twijfel je aan de draad zet dan DIRECT een helicoil, neem liefst voor alles nieuwe bouten, gebruik geen pakkingen 2x en zorg dat alle oppervlakten mooi vlak zijn (laat liefst kop en cilinder vlakken!).
Verder veel succes!!
En oja, zorg dat je ook de oorzaak van je probleem ontdekt, anders sta je hier over een paar weken weer. Stond hij misschien toch te arm?
Geplaatst: za 17 apr, 2004 11:04
door Hellracer
zal door overdreven rijden zijn in hondapark al 2 keer

en zonder limieter nog wel
Heb gewoon de 2 bouten nagekeken met een momentsleutel en amaai de voorste was maar 3kg en moest 4,5 zijn heb bijna 2 toeren gedaan voor het klikte nu 1 uur stevig geredeb en is in orde.
DE pakking was zoals nieuw, dus juist op tijd gezien denk ik.
Merci beaucoup
Als het nog gebeurt haal ik hem gans uiteen en heli coil steken.
Geplaatst: za 17 apr, 2004 19:36
door Teunie
Als ik het goed begrijp zijn puur de cilinderbouten losgekomen?
Is exact hetzelfde probleem als bij mij.....
Hoop dat het bij deze opgelost is!
Geplaatst: zo 18 apr, 2004 12:40
door Hellracer
nogmaals 2uur intensief gereden en nog altijd ok

Geplaatst: zo 18 apr, 2004 17:17
door Teunie
Het is vooral als hij heet geweest is en daarna afgekoeld dat de bouten weer los gaan.
Nogmaals hoop dat het goed blijft.