Pagina 1 van 2

de barossa loopt zacht gezegd slecht...

Geplaatst: do 18 okt, 2007 15:37
door stef
Ik heb vanmorgen de bougie's vervangen en de 2 open air filters schoongemaakt en ingeolied. Nu is het geval dat de ie stationair goed loopt, maar onder belasting, knallen in de uitlaat, vlammen en hij houd in. Ik heb dit forum nageplozen, maar kan zo niet een oplossing vinden.
Kun je teveel olie op een filter doen? K&N filter, in geolied met een K&N schoonmaaksetje( dus ook de olie die daarin zit)Geheel volgens de gebruiksaanwijzing. Een plaatselijke crosser hoorde mij aan en zei dat de motor te veel benzine krijgt. Dus bougie er uit, die dus koolzwart bleken te zijn. Dus luchtstelschroef verder er uit, iets verbetering, maar niet opgelost. Klein stukje gereden zonder filter, probleem niet opgelost...
Ik ben nu de hele dag aan het bijstellen, maar krijg hem niet meer als vanouds aan het lopen.De bougies die ik er uit haalde, waren ook vrij zwart, en de motor plofte ook steeds meer, vandaar dat ik dus de bougies heb vervangen, maar het werd alleen maar erger...Als je gas geeft, ploft en knalt het dat je bang moet zijn dat je blok uit elkaar barst. Kan het zijn dat er een bougie niet goed is? Ik heb nog niet de oude terug gezet om dit te testen, dat kan ik nog proberen. ALS JE GAS LOSLAAT, KOMEN ER STEEKVLAMMEN UIT. Wie weet hoe ongeveer de standaard afstelling moet zijn? (Hoeveel slagen moeten de stelschroeven uit/in) Krijgt het geheel te weinig lucht(mischien te veel olie in het filter?)

Geplaatst: do 18 okt, 2007 16:34
door Dozo
Heb je de olie wel wat laten drogen?
als je hem verzuipt in de olie krijgt hij idd te weinig lucht.(knallen)(de olie zit in de porien die lucht door moeten laten maar het nu niet doen omdat de olie erinzit.)
zodra de olie wat opdroogt zal het filter weer meer lucht doorlaten en is het probleem weg.
alleen nu heb je zelf aan je lucht zitten draaien, die zal je weer terug moeten zetten naar de orginele stand.
Rij er even mee naar een monteur die kan dat zo weer goedzetten voor je.
Je hebt zelf niet onthouden hoeveel slagen je hem gegeven hebt?

Geplaatst: do 18 okt, 2007 16:46
door spoor!
zijn je membramen nog goed? en dat knallen heeft vaak met de ontsteking te maken.

Geplaatst: do 18 okt, 2007 16:49
door OpticalNicolas
is een 4takt, die heeft geen membramen.
zoals dozo al zegt, als het veel verergert is na dat je luchtfilters insmeerde, zou het aan dit kunnen liggen, wat me zou verwonderen bij een k&n luchtfilter.

nadat je open luchtfilter geplaatst heb, veronder stel ik dat je hem terug afgesteld is? mss ligt hier het probleem en zit er verkeerde sproeier in, als je bougi's pikzwart staan zal er te grote inzitten.
zet de gasnaald 1standje lager en kijk of dit helpt. zo weet je snel iets meer, de luchtschroef is voor op het einde van het afstellen, om alles mooi fijn te zetten.

Geplaatst: do 18 okt, 2007 19:11
door vanpee jelle
knijp eens in je luchtfilter als er olie uitkomt is er teveel olie op de luchtfilter gedaan als je je luchtfilter reinigt en terug in smeert moet je je luchtfiter uitknijpen niet uitwringen want dan beschadig je hem .

Ik denk dat daar het probleem zit kijk ook eens of je of je carbu nog goed in zijn rubbers zit ander trekt hij valse lucht dit geeft ook z'on problemen.

Ik spreek uit ondervinding heb het ook voorgehad in het begin van men quad periode.

Grtz

Jelle

Geplaatst: vr 19 okt, 2007 09:22
door stef
het filter zal dan waarschijnlijk niet droog zijn geweest, omdat de olie er bij wijze van spreken uit droop...ik zal vandaag eens kijken of het na een nacht drogen beter is geworden.Ik weet de afstelling ook nog wel hoe die stond gelukkig, en anders met veel geduld rustig aan of uit draaien.

Ik zal wel even berichten als het beter is

Geplaatst: za 20 okt, 2007 13:29
door stef
Kan het zijn dat er een cdi stuk is? Het lijkt wel dat wanneer je vermogen vraagt, er 1 cilinder niet mee wil werken. Ik heb bougies nagekeken, 1 is er mooi bruin, de ander is redelijk zwart, hoe kan ik zo'n cdi checken? Bougie's vonken wel beide :|

Geplaatst: di 23 okt, 2007 18:57
door stef
ik heb vandaag carburateur gereinigd, uit elkaar gehad, kwam in een carburateur wat luchtfilter olie tegen..Maar dit alles heeft niet geholpen..Als je gas opendraaid, loopt de motor erg onregelmatig, wat ik al zei, kan het zijn dat de onsteking hapert?

Geplaatst: di 23 okt, 2007 22:10
door Ralph
Is mogelijk, maar dat is moeilijk te controleren. Hoeveel kilometertjes heeft het blok gelopen?

Geplaatst: wo 24 okt, 2007 13:55
door sjmallie94
het kan zijn dat je de kleppen moet afstellen.
of de onsteking staat op het verkeerde moment.

Geplaatst: wo 24 okt, 2007 18:07
door spoor!
heb je enkele carbu?

Geplaatst: wo 24 okt, 2007 18:18
door L crosser
volgens mij hebben de 170 en 250 barossa altijd enkele carburateur :wink:

Geplaatst: wo 24 okt, 2007 20:05
door stef
m crosser..de 250cc heeft 2 carburateurs...

Geplaatst: wo 24 okt, 2007 20:07
door sjmallie94
de barossa 170 cc heeft 1 carburateur en de 250 heeft er 2

Geplaatst: wo 24 okt, 2007 20:27
door L crosser
kijk een bij tunings project van smcke daar kun je zeggen wat je wil maar daar zie k toch maar een carbu. :wink: