Uitleg over mijn accidentje van de zaterdag (10 hechtingen in de hand)

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Swoopske
Toeschouwer
Toeschouwer

Uitleg over mijn accidentje van de zaterdag (10 hechtingen in de hand)

Bericht door Swoopske »

Yo mensen

Sommige onder jullie vroegen uitleg over de 1O hechtingen in mijn hand.

Vorige zaterdag zijn we met 2 quads richting tongeren vise gereden , het was heel fijn , veel fijne offroad stukjes gevonden.
Maar bij het laatste stukje ging het mis voor mij 8) We waren om dat moment langs de autostrade (E313) ter hoogte van glons bassenge aan het rijden.
Ik zag zo'n hele steile berg waarvan kamaraad zei daar geraak je nooit op. De berg was eigenlijk spekglad en serieus steil de ondergrond bestond uit leem en klei grond :draailach:
Nu ik was vrij makkelijk boven geraakt , maar nu het volgende probleem terug beneden geraken. Ik dacht zo van ik rij schuin naar beneden dan pak ik minder snelheid.
In plaats van recht na benenden. Want het moment da je aan je remmen kwam schoven de wielen gewoon door. Ik begon dus schuin van de berg af te rijden tot ik halverwege berg ongeveer was schoof mijn kont ineens langs mij door, zodat ik achteruit naar beneden aan het rijden was , had op da moment terug gas moeten geven om terug naar boven te rijden ma dacht er te laat aan.In een fractie ven een seconde kantelde de quad en ben ik twee keer over kop gegaan en uiteindelijk tegen een boom gecracht. Nu de rede van mijn tien hechtingen is , men heeft mij altijd verteld zolang mogelijk u stuur vast houden. Door da ik zo lang mijn stuur heb vast gehouden is de quad mooi langs mij tot stilstand gekomen op zijn zij en is door de grote kracht op mijn duim het stuk tussen mijn duim en wijsvinger gewoon opengeschuurd. Aan de quad scheelt er niks en stuur terug recht moeten zetten want dat had ik helemaal mee naar beneden getrokken. Toen ben ik nog 1,5 uur terug gereden richting thuis om daarna na de dokter te gaan met gevolg tien hechtingen. Heb wel geluk gehad dat er geen pezen geraakt waren.

Binnen 2 weken mag ik terug rijden.Wel spijtig want heb van vandaag verlof tot maandag en nu kan ik niet gaan rijden. :cry:
Hebben mss mensen tips hoe ik wel beter die berg had afgereden zonder tegen de boom terecht te komen :D
Ma zeg altijd no PAIN no GAME

Greetz Swoopske
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Alleez, al bij al nog geluk gehad, t'kon erger geweest zijn he.
Ik denk dat je beter gewoon recht naar beneden was gereden en enkel corrigeren met je achter-rem .. :?

Een spoedig herstel zou ik zeggen :duimhoog:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

mij hebben ze gezegd als je valt steeds je voetuig van je wegduwen...
meer schade aan het voertuig maar minder aan je zelf. in ieder geval veel beterschap.
greetz
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

idd bij mij ook, vallen is afspringen en mooi doorrollen, laat die quad maar voor wat het is dan. :)
Erasmus all the way!
Tramonto
Quadracer
Quadracer

Bericht door Tramonto »

Ik wens je veel beterschap, k'zou ook zeggen gewoon recht naar beneden en goed achteruit leunen en met je achterrem spelen.

Grtz
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Ik zou gewoon recht naar beneden gereden hebben, en fel naar achterleunen zodat ge niet over uw stuur vliegt.
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

tis een slecht weekende voor iedereen geweest precies ! ik ben ook overkop gegaan :(
veel succes met het herstel!
ik had gewoon recht naar beneden gereden en op het einde van de afdaling hard aan het stuur trekken zodat hij vaznvoor een mindere slag krijgt
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

Veel beterschap en da verlof schuift gewoon op als je geen zelfstandige bent.( ziektebriefje binnen doen bij werkgever)
En als je niet anders kan dan naar beneden ben je niet beter dan recht vooruit en achterover leunen.
Gewoon richten met de remmen in de mate van het mogelijke.
Dus als je beter hand beter is probeer je dat nog eens maar nu recht vooruit en weet het ons te zeggen :mrgreen:

Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
DaZoe
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door DaZoe »

awwww krijg al tinteling in men vingers van dat te lezen ... pijnlijk :shock:

denk dat iedere quadrijder al wel eens een accidentje heeft gehad , geluk dat het nog meevalt uiteindelijk :wink:
als ik jouw was zou ik in het vervolg er gewoon afspringen de moment hij achteruitbolt , hoe langer je aarzelt hoe meer pijnlijk de val natuurlijk :D
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
de_jerre
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door de_jerre »

eeft ne raptor 350 achteruit? anders kon je er recht af en hem in achterruit zette en zo gas geven zodat je bena niet vooruit ging maar er toch afschoof :?
maar anyway veel beterschap e, gelukkig gene quadrijder minder :knikduim:
kzen de snelste hier kem alleen gene quad
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

ja da zal wel nie goe gedaan hebben!
ik weet wat het is een quad op je krijge!
en mij hebben ze ook altijd geleerd van los laten! :wink:
veel beterschap!
Thomaz
Quadrider
Quadrider

Bericht door Thomaz »

Ge moest gewoon tegen uwe vriend gezegd hebben kunt gij er op? :D

Nee nee even serieus. Wat ik denk dat het beste is, als je zo een stijl stuk hebt is hem gewoon in eerste vitesse zetten en hem gewoon recht naar onder laten bollen in zijn vitesse en naar achter leunen. Dan desnoods nog lichtjes, maar dan ook de nadruk op lichtjes :) je voorrem gebruiken en desnoods een beetje achterrem. Ik heb ook eens een paar heel stijle stukken gehad en ik heb het ook zo gedaan en dat ging echt heel vlotjes :) Het is wel even vies als ge zo net aan die afdaling begint :o

Alle nog veel beterschap toegewenst en hopen dat ge er uit geleerd hebt :duimhoog:
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

Veel beterschap kerel, gelukkig dat er geen pezen geraakt, gescheurd of over zijn want ik kan er van meespreken wat het is.

Ik had beter dit, en ik had beter dat... is wal allemaal goede raad natuurlijk, maar het is gebeurd. Wie niets doet, kan ook niets verkeerd doen :wink:

Gewoon blij zijn dat het al bij al redelijk goed is afgelopen. :wink:
Plaats reactie